• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Uitzending van NPO Uitzending gemist downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

JdeRuiter

Junior lid
Lid geworden
11 jul 2014
Berichten
81
Waarderingsscore
0
Ik zoek een mogelijkheid om een programma van NPO Uitzending gemist* te downloaden.

Ik bedoel dus hoe het mogelijk is om een uitzending van een programma te downloaden en op te slaan op de harde schijf van de computer. Tot voor kort was dit uitzendinggemist.nl, waarvoor de handige GemistDownloader** was, maar dat gaat nu dus niet meer.

Als iemand weet hoe ik dit voor elkaar kan krijgen ben ik die persoon zeer dankbaar! ;)

* http://www.npo.nl/uitzending-gemist
** http://www.helpdeskweb.nl/gemistdownloader/
 
Hoezo werkt de GemistDownloader niet meer? Bij mij doet hij het als vanouds.

U plaatst een link naar Helpdeskweb.nl maar wat wil die link ons duidelijk maken?
 
Ik krijg bij het opstarten de melding "Serverfout. Er is een een verbindingsfout opgetreden. Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server. Controleer je internetverbinding of probeer later opnieuw. De externe naam kan niet worden omgezet: 'www.helpdeskweb.nl'".

Dit krijg ik terwijl ik gewoon internetverbinding heb. GemistDownloader heeft bij mij nog nooit gewerkt. Ik krijg iedere keer deze melding. Een oplossing voor dat probleem is natuurlijk ook welkom, als het maar werkt! Ik gebruik trouwens versie 2.8.1.7.

Ja, die links zijn inderdaad wat overbodig, die had ik er alleen maar neergezet voor de volledigheid.

Bedankt in ieder geval voor je reactie!
 
Ik krijg bij het opstarten de melding "Serverfout....."

Bij het opstarten van wat, precies? Ik begrijp eigenlijk niet wat 'helpdeskweb.nl' met het probleem te maken heeft. Is dat de plaats waar vanaf u de GemistDownloader heeft binnen gehaald? Er zijn ook andere locaties, zoals bijvoorbeeld deze.

Maar ja, u heeft versie 2.8.1.7 (ik ook) dus het downloaden is al gebeurd.

Of verwijst de GemistDownloader zelf naar 'helpdeskweb.nl?
 
Gemist Downloader heeft nooit gewerkt........
Dat zegt een hoop over jouw Windows.
Als jij het wil gaan we jouw Windows schoonmaken.
 
Leono, ik heb GemistDownloader inderdaad vanaf helpdeskweb.nl gedownload. Ik zal de nu genstalleerde versie verwijderen en hem via de door u opgegeven locatie binnenhalen.

Abraham, wat zegt dat precies over mijn Windows? Ik gebruik Windows 8.1 en m'n desktop is ongeveer 2 maanden oud nu.
 
Bij het opstarten van wat, precies? Ik begrijp eigenlijk niet wat 'helpdeskweb.nl' met het probleem te maken heeft. Is dat de plaats waar vanaf u de GemistDownloader heeft binnen gehaald? Er zijn ook andere locaties, zoals bijvoorbeeld deze.

Maar ja, u heeft versie 2.8.1.7 (ik ook) dus het downloaden is al gebeurd.

Of verwijst de GemistDownloader zelf naar 'helpdeskweb.nl?

Leono, bedankt voor de tip! Gek genoeg werkt het nu wel.
 
Abraham, wat zegt dat precies over mijn Windows? Ik gebruik Windows 8.1 en m'n desktop is ongeveer 2 maanden oud nu.

Als je denkt dat het niet aan jouw Windows ligt, mijj goed.
Maar denk nu niet omdat jouw Windows 8 pas 2 maanden oud is, er niks aan de hand kan zijn.
Eerder dacht iemand hetzelfde met zijn twee weken oude Windows 8.
 
zelf werkt de GemistDownloader hier wel op de Windows 8.1 maar kan ik gezien dat ik in Belgie woon niets op halen van uitzendinggemist.nl
krijgt aanstonds een melding vanwege een locatie fout...
Ashampoo_Snap_2014.07.14_11h34m25s_001_.png
dit terwijl er vanaf you-tube wel kan worden opgehaald !
Ashampoo_Snap_2014.07.14_11h38m41s_002_.png
 
Hoi Emi, het kan zijn dat i.v.m. met de nieuwe website het in het buitenland niet meer kan, maar eerder kon ik via Gemist Downloader in Duitsland met een Deutsche Telekom Ip gewoon video's downloaden.
 
Ik zei dat hij nu wel werkt. Dat was ook zo, direct na de installatie. Vervolgens had ik het programma afgesloten en wilde het weer opstarten, maar deed het toen weer niet.

Met 'uitvoeren als administrator' is dit probleem verholpen. Nu werkt het bij mij op zowel Windows 7 als 8.1.

Abraham, ik zeg niet dat mijn Windows 8.1 schoon is, ik snap best dat er al troep op gekomen kan zijn. Toch lijkt een vies OS niet het probleem te zijn geweest.
 
@Emi: Volgens mij gelden er geen locatierestricties op de website www.downloadgemist.nl , wat de online versie is van gemistdownloader.
Ik woon zelf in Nederland, dus ben benieuwd of het in het buitenland zou werken of niet...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
No, de nieuwe website van de NPO blokkeert video's in het buitenland.
De vorige versie van Uitzending gemist had die blokkade niet!
 
Video's die op het web bekeken worden ja... maar zolang je de link weet naar de video kan zo'n downloadwebsite de 'tussenschakel' in Nederland zijn die je nodig hebt. Aangezien de website in het Nederlands is, is er een goede kans dat de server ook in Nederland staat.

(btw: proxies gebruiken is natuurlijk helemaal de beste methode om net te doen alsof je in Nederland zit met je pc)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan