• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Leren programmeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ComputerNerd268

Junior lid
Lid geworden
26 jan 2014
Berichten
39
Waarderingsscore
0
k ben 18 jaar en volg op dit moment een hbo studie. Ik heb best wat belangstelling voor computers, hardware, software en alles wat daar tussen in zit. Misschien zoveel dat ik daar later wat wil mee gaan doen qua baan.

Nu zat ik te denken om gewoon te beginnen met het leren van programmeren, aangezien ik er dus misschien een bijbaan zou willen richting programmeren, maar helaas heb ik 0,0 kennis.

Welk doel heb ik? Ik heb als doel om freelance programmeur te worden naast mijn studie

Welke talen (op volgorde) zou ik moeten beginnen met leren en wat zijn goede resources? Ik heb het liefst resources/leermiddelen, waarbij ik geen boeken hoef aan te schaffen. Want ik vind het lezen van boeken vreselijk saai.. (buiten mijn studie om)

Ik vind web development enorm leuk, evenals android app development, game development en software development.

Ik was al begonnen met het leren van web development, maar ik begin het gevoel te krijgen alsof het een dode pad is, aangezien het lijkt alsof het aan het uitsterven is. Er zijn namelijk al steeds meer en meer kant en klare middelen (CMS etc.) en er wordt minder waarde gehecht aan websites (zover ik denk).

Ben een beetje radeloos met welke talen ik dus zou moeten leren om een freelancer te kunnen worden en welke websites/resources online ik moet gebruiken! Ik had thenewboston gevonden als resource, maar ik weet niet in hoeverre dat betrouwbaar is en in hoeverre het kloppend is waardoor ik de taal ook echt leer: https://buckysroom.org/videos.php

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nou als je Java of c++ gaat leren kan geen kwaad
 
Web development is vooral php/mysql en html. Standaard websites zul je vast het meest in een standaard cms doen, maar er zullen altijd specifieke toepassingen zijn, die speciaal gemaakt moeten worden.

Android/iphone apps worden ontwikkeld in java. Op zich een goede taal om te leren, is ook verwant aan c++. Wat weer een belanrijke taal is voor het serieuzere programmeerwerk.
 
Web development is vooral php/mysql en html. Standaard websites zul je vast het meest in een standaard cms doen, maar er zullen altijd specifieke toepassingen zijn, die speciaal gemaakt moeten worden.

Android/iphone apps worden ontwikkeld in java. Op zich een goede taal om te leren, is ook verwant aan c++. Wat weer een belanrijke taal is voor het serieuzere programmeerwerk.

Is https://buckysroom.org/videos.php een goede plek om Java te leren?
 
Het is waar dat er steeds meer toepassingen komen om websites te maken. Vraag is of je daar tegen moet willen concurreren als je daar nu nog mee moet beginnen. Een beetje daaraan verwant (maar ik ben leek op dat gebied) zijn webapplicaties. Het internet gaat een steeds grotere rol spelen. De overheid wil tegen 2017 ongeveer alles via het net geregeld zien. Kun je je nog een UWV voorstellen zonder webapplicaties?
M.a.w. volgens mij is daar de komende tijd nog employ genoeg in (tenzij alles naar "India" wordt uitbesteed natuurlijk).
Een heel andere richting is embedded software. Dan zit je op bitnivo te proberen om binnen de beschikbare RAM van 'n microprocessor van x kB, toch alle gewenste functies van het apparaat te proppen. Ik noem het even omdat het buiten het vakgebied zelf minder bekend is.
Software geeft eindeloze mogelijkheden, ook op baangebied.
Mss is het interessant om deze discussie eens te lezen http://www.blogit.nl/maatwerksoftware-heeft-de-toekomst (heb ik zelf niet uitputtend gedaan maar kwam hem toevallig tegen)

Je noemde zelf al gameontwikkeling. Ga eens praten bij zo'n gameontwikkelingsbedrijf. Dan vertellen zij je wel welke cursussen je nodig hebt.
Of kijk op LinkedIn naar mensen die dat werk doen en probeer daarmee in contact te komen. Meestal is dat geen probleem.
Enz.

Maar zoals al aangegeven door anderen, begin met een veelgebruikte taal als basis. Dan zijn er ook veel mensen die je kunnen helpen.
 
Het is waar dat er steeds meer toepassingen komen om websites te maken. Vraag is of je daar tegen moet willen concurreren als je daar nu nog mee moet beginnen. Een beetje daaraan verwant (maar ik ben leek op dat gebied) zijn webapplicaties. Het internet gaat een steeds grotere rol spelen. De overheid wil tegen 2017 ongeveer alles via het net geregeld zien. Kun je je nog een UWV voorstellen zonder webapplicaties?
M.a.w. volgens mij is daar de komende tijd nog employ genoeg in (tenzij alles naar "India" wordt uitbesteed natuurlijk).
Een heel andere richting is embedded software. Dan zit je op bitnivo te proberen om binnen de beschikbare RAM van 'n microprocessor van x kB, toch alle gewenste functies van het apparaat te proppen. Ik noem het even omdat het buiten het vakgebied zelf minder bekend is.
Software geeft eindeloze mogelijkheden, ook op baangebied.
Mss is het interessant om deze discussie eens te lezen http://www.blogit.nl/maatwerksoftware-heeft-de-toekomst (heb ik zelf niet uitputtend gedaan maar kwam hem toevallig tegen)

Je noemde zelf al gameontwikkeling. Ga eens praten bij zo'n gameontwikkelingsbedrijf. Dan vertellen zij je wel welke cursussen je nodig hebt.
Of kijk op LinkedIn naar mensen die dat werk doen en probeer daarmee in contact te komen. Meestal is dat geen probleem.
Enz.

Maar zoals al aangegeven door anderen, begin met een veelgebruikte taal als basis. Dan zijn er ook veel mensen die je kunnen helpen.

Ik zou thenewboston opzoeken op youtube. Niemand legt het zo goed uit als hij.

Welken talen raden jullie mij aan om te leren en op welke volgorde?
 
Denk dat je eerst een keuze moet maken wat je precies wilt. Apps is hoofdzakelijk java. Webdevelopment begint met html/css, javascript en daarna bijvoorbeeld php en mysql. Vlak ook de graphics niet uit, maar dat is een heel ander verhaal.
 
Denk dat je eerst een keuze moet maken wat je precies wilt. Apps is hoofdzakelijk java. Webdevelopment begint met html/css, javascript en daarna bijvoorbeeld php en mysql. Vlak ook de graphics niet uit, maar dat is een heel ander verhaal.

Wat zou jij mij aanraden? Ik twijfel nog te veel tussen Apps en web development. Ik wil graag gaan freelancen.. maar ik ben bang dat de web development dood is wat betreft freelancing, aangezien velen nu kostenbesparende mogelijkheden zullen zoeken zoals standaard CMS'en.
 
Wat zou jij mij aanraden? Ik twijfel nog te veel tussen Apps en web development. Ik wil graag gaan freelancen.. maar ik ben bang dat de web development dood is wat betreft freelancing, aangezien velen nu kostenbesparende mogelijkheden zullen zoeken zoals standaard CMS'en.

Ikzelf vind java veel leuker om te doen. Maar dat komt misschien omdat ik geen ideen heb voor een website.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan