• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

poorten voor geheel netwerk sluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arduino

Nieuw lid
Lid geworden
21 jul 2014
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Hallo

Ik zou graag willen weten hoe bepaalde poorten voor het gehele netwerk gesloten kunnen worden. Ik heb er niet zo veel verstand van maar hoop dat iemand me zou kunnen vertellen hoe dat moet.

De router die ik heb is een Cisco EPC3925
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ja ik wil poorten voor het gamen blokkeren, of dat in of uit is maakt voor mij niet uit als het maar niet meer mogelijk is.
 
Dus uitgaand. De gewone consumentenrouters kunnen dat niet.
 
hmm, zijn er sterke routers op de markt die zeker binnen huis en ook nog een gedeelte buitenhuis kunnen komen waar er ook poorten op geblokkeerd kunnen worden? Er verminden dagelijks veel gasten met ons internet, wat niet erg is alleen willen we niet dat de gasten gaan gamen omdat de acces point van daar met onze router in huis is verbonden. Er mag een nieuwe router komen omdat het signaal van deze router super slecht is.
 
Wat je dus eigenlijk zoekt is een router met een zogeheten hotelfunctie, vlan's, bandwidth management en content filtering.
 
Ik ben naar dit forum gekomen omdat ik iets zoek waar ik niet veel verstand van heb. Wat je zegt klinkt logisch. Hebben zulk soort routes ook een speciale naam? Zo niet wat zijn dan goeie routes daar voor?
 
Ik ben nogal te spreken over Vigor routers. Niet goedkoop, maar zeker zakelijk toch best wel aantrekkelijk geprijsd. De Draytek Vigor 2130n doet wat jij wilt. Fysiek gescheiden netwerken (VLAN), WLAN, Content Filtering en Bandwidth Management. Het is echter geen eenvoudige router, maar het is ook niet een eenvoudig "probleem". Je zult je dus moeten verdiepen in de materie om dit te kunnen configureren.
 
Wat toevallig, we hebben een Draytek thuis staan of dat deze is weet ik niet. Me ergens in verdiepen doe ik graag. als je t eenmaal weet, weet je t gelijk voor altijd. Bedankt voor de goede informatie!
 
Kan een wrt54g van 15 euro dat niet?
Gewoon zo'n oude linksys?

Met een wrt54g kan je wel op url's en op woorden blokkeren.

Applications & Gaming > Port Triggering
The
Applications & Gaming > Port Triggering
screen allows
the Router to watch outgoing data for specific port
numbers. The IP address of the computer that sends the
matching data is remembered by the Router, so that when
the requested data returns through the Router, the data is
pulled back to the proper computer by way of IP address
and port mapping rules.

Website Blocking by URL Address
If you want to block websites with specific URL addresses,
enter each URL in a separate field next to
Website Blocking
by URL Address
.
Website Blocking by Keyword
If you want to block websites using specific keywords,
enter each keyword in a separate field next to
Website
Blocking by Keyword

http://www.netwood.net/support/manuals/Linksys_WRT54G_v8.pdf

Gollem heeft zo 'n linksys gehad, dus zou het moeten weten.
Hij heeft dat ding voor 15 euro verkocht, jaren geleden, dus duurder zullen ze er niet op geworden zijn.
Moet voor onder de 2 tientjes in huis te halen zijn.

Als je weet welke spelen er gespeeld worden kan je die op url of poort of een naam/woord blokkeren.
Heb ff een stukje geknipt en geplakt, voor de rest heb ik de pdf er maar bij gedaan.
Kan je zelf verder sneupen.
 
De WRT54G is, zoals de naam al zegt, een 54g-router. En maximaal 11 Mbps... Anno 2014 wil je iets beters leveren...
 
Die oude wrt54g haalt mijn 30 mbps van mijn 20 euro Telfort abo net zo snel binnen als mijn zyxel.
Ik zie geen verschil met mijn ultra goedkope abo van 20 eurie per maand.
Alleen bij de Zyxel zie ik een N en bij de Linksys een G.
De servers waar ik van download geven toch maar 2 a 3 mb per sec.
300 mb in 100 seconden vind ik redelijk.
Zo vaak haal ik geen grote progs binnen.
Mijn buurman heeft op Ookla speedtest ook een download van 200 mb en ik maar 30 mb op die oude wrt54g.
Hier staan 3 pc? en een tv die allemaal full hd youtube of uitzending gemist kunnen laten zien.
Bij de buren hebben ze een 200 mbps abonnement en ze zijn maar met hun tweetjes.
Leuk voor als je 4 gig download, maar dat gebeurd te sporadisch om daar een ander abonnement en dus meer geld voor uit te gaan geven.
Moet ik 4 gb downloaden drink ik even een bakje en staat de 4 gig er na 10 minuten ook op.
Die 30 mbps blijft 30 mbps, of dat nu gedownload wordt met de zyxel of de linksys, ze zijn allebij even snel.
Voor 20 euro een telfort of 22,50 euro voor een 50 mbps van canal-digitaal is mijn budget per maand.
Mag je van Canal-digitaal voor 10 cent ook nog zo lang bellen als je maar wilt.
In mijn vizie is een nieuwe snelle router pas interessant als je een abonnement van 50 euro per maand hebt.
Stel ik zou 1 keer per week een dikke download van 4 gig downloaden, dan moet ik met een 50 euro abonnement voor die ene keer dus 7,50 euro betalen.
Dat gebeurd me niet iedere week, dus besteed ik ik die ruim 350 euro per jaar extra tussen mijn 20 euro abo en een 50 euro abo, liever aan iets anders.
Voor 22,50 euro per maand heb je 50 mbps bij Canal-digitaal en een telefoon voor vaste lijnen erbij , ook nog.
Voor 10 cent uren kleppen met je moeder, je vriendinnen.
Dat is 15 euro voor de eerste 6 maand en en 30 voor de laatste.
Ik kan het prima vinden met telfort.
Ik betaal 2 euro per maand minder dan anderen en heb net weer 1 maand kado gekregen.
Met 20 euro heb ik wat ik wil en nodig heb, dus 30 mbps.
Voor 22,50 kan een ieder 50 mbps krijgen plus een telefoon voor de landlijnen.
Bijna een verdubbeling in snelheid voor een knaak per maand en een telefoon erbij voor de heb.
Probleem is dat ik na 1 jaar 30 euro dus 10 euro per maand meer moet gaan betalen.
Dat is dus 120 euro per jaar.
Dus blijf ik lekker bij Telfort voor 20 euro.
Wat heb je nodig voor een full hd film?
Zal 6 mbps zijn, dus zit ik met mijn 30 mbps prima.
Dikke vette downloads van meerdere gb? komen in mijn boek maar een paar maal per maand voor.
Om daarvoor van 20 euro naar 50 euro te gaan, dus 360 euro per jaar vind ik net iets teveel van mijn goeie geld.
Stel dat me dat 3 maal per maand overkomt.
Spaar ik wel 10 euro per dikke download uit.
Want 3 maal 10 euro maal 12 maanden is 360 euro.
Een tientje per download?
Die kleine downloads van 300 mb zijn met de linksys ook binnen 2 minuten binnen.
Bij de buurman met zijn 200 mbps duurt dat 30 seconden.
Dat is net te weinig voor een plaspauze of een bakkie.

En welke servers geven zulke snelheden?
De meeste laten je toch maar 3 mb per seconde downloaden.
Die enkeling die wel echte goede snelheden geeft op zijn server geeft, zijn dun gezaaid.

Ik ben dus dik tevreden met die oude troep.
Ik heb een 30 mbps down abonnement, dus is die linksys al overkill.
Ook de 50 mbps van canal-digitaal kan de Linksys aan.
Pas bij een upc van 120 mbps schiet de Linksys echt tekort.

Allemaal filosofisch geklets (in de ruimte).
Die Zyxel is van Telfort trouwens, de linksys is van mij, gekocht voor 15 euro.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan