• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Samenstelling Desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lijkt me wel verstandig.

Een atx bord groter, en heeft dus ook meerdere aansluitingen. Zoals misschien dubbele PCI etc

---------- Bericht toegevoegd op 14:15 ---------- Vorige bericht was op 13:07 ----------

Ja dat lijkt me wel handig om te checken.

Een ATX case is handig als je een kleine computer wil.
 
Over het in de case passen weet ik niet, maar wat zijn de voordelen en de nadelen van een micro ATX? Omdat iemand die ik ken zei: 'Neem geen micro-ATX, maar een ATX'.

Ik weet het niet zeker, volgens mij is het een legitte. Moet ik dat zeker eens checken?

DeanBean

Atx is de standaard maat voor moederborden. Een micro-atx moederbord is handig voor kleine kasten, maar is in verhouding wel duurder.

Als je veel aansluitingen wilt en een grote kast hebt, kan je voor een e-atx moederbord gaan. Die is weer wat groter. Maar de kasten en moederborden worden dan heel wat duurder.
 
Maar Kasper, deze case kan toch geen Micro-ATX moederbord houden?
 
Ik weet er niet veel van, maar bij ondersteunde moederbords staat er: 'ATX,Micro-ATX', dus volgens azerty moet het wel kunnen denk ik.

De grote van de computer maakt me niet zoveel uit, ik wil gerust een groter moederbord nemen als de prijs ongeveer hetzelfde blijft en als dat beter zou zijn?
Natuurlijk zal ik dan wel een grotere/duurdere kast nodig hebben? Het was nochtans wel een goede,goedkope kast met 2fans,dat vind je niet veel voor die prijs denk ik.

Voor de PCI sloten, ik weet niet, maar ik ben niet meer van plan om de computer nog veel meer uit te breiden. Er zit een goede videokaart in, eens die niet meer goed werkt, moet ik de processor ook al vervangen, dus dan ben ik eerder aan een nieuwe computer toe. Misschien nog wat meer RAM, is dat mogelijk? Hoeveel plaats heb ik?

Nog een andere opmerking: Daarnet gesproken met nog een andere vriend, die me zei: 'Oei, een i5 met deze videokaart: Dat gaat jammer zijn voor later, want je videokaart gaat nog meekunnen, maar de processor zal ervoor zorgen dat je later problemen zal krijgen en je fps zal droppen' Klopt dit? (Ik spreek over een periode van 4-5jaar) of ga ik nog alles deftig kunnen spelen zonder freezes(Natuurlijk niet meer op ultra ofzo, dat weet ik ook.)

DeanBean
 
Mijn Azerty gaf aan dat hij alleen geschikt was voor ATX. ( of eroverheen gelezen )

4-5 jaar is een lange tijd waar je geen enkele computer voor kan samenstellen, de technologie veranderd razendsnel. Je zal dus wel -iets- minder prestaties krijgen met de i7 van deze generatie. Over 1-2 jaar komt ook het DDR4 ram uit, nog meer veranderingen.

Je hebt 2 dimm sloten, en deze worden beiden gevuld door 2x4 gb. Als je meer dimm sloten wilt, moet je overstappen naar een ander (groter) moederbord
Voor 10-20 euro heb je een atx moederbord van de nieuwste generatie en 4 dimm sloten. (Z97 Chipset)
 
Ik denk dat het beter is, dat ik dan naar een groter z97 moederbord overschakel, alleen al voor de HDMI poort,... want volgens mij zit die er ook niet bij.
Het zou stom zijn om de twee 4GB-ram weg te gooien en er twee 8GB in te steken. Zal me later ook nog geld uitsparen denk ik!

Aan welk goedkoop/goed z97 moederbord had je dan gedacht? Is dit iets: http://azerty.nl/0-5602-688194/gigabyte-z97p-d3.html, mijn vraag is natuurlijk wel? Past dit allemaal nog in die mid-tower? Want ik vind de case echt goed.
 
Het moederbord uit het eerste mandje van mij,

http://azerty.nl/0-5602-688139/msi-z97-pc-mate-.html

4 DIMM sloten, uitbreidbaar tot 32gb (4x8gb)

ATX.

6x SATA 6GBPS. Rest spreekt voor zich.

De andere die jij voorstelde had inderdaad een HDMI poort extra maar ik ben geen expert welke beter is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er inderdaad goed uit, heeft n HDMI poort, is volgens mij wel voldoende :)
Ik ben sowieso van plan om RAM bij te steken later, dus ik denk dat dit de beste optie is.

Maar wat precies bedoelde je met die i7? Dat hij iets langer zal meedraaien of begrijp ik het verkeerd?
Vind je het dan nodig om de ssd weg te laten en er een i7 van te maken, of zou je het laten zoals het is?
 
Ik weet er niet veel van, maar bij ondersteunde moederbords staat er: 'ATX,Micro-ATX', dus volgens azerty moet het wel kunnen denk ik.

De grote van de computer maakt me niet zoveel uit, ik wil gerust een groter moederbord nemen als de prijs ongeveer hetzelfde blijft en als dat beter zou zijn?
Natuurlijk zal ik dan wel een grotere/duurdere kast nodig hebben? Het was nochtans wel een goede,goedkope kast met 2fans,dat vind je niet veel voor die prijs denk ik.

Voor de PCI sloten, ik weet niet, maar ik ben niet meer van plan om de computer nog veel meer uit te breiden. Er zit een goede videokaart in, eens die niet meer goed werkt, moet ik de processor ook al vervangen, dus dan ben ik eerder aan een nieuwe computer toe. Misschien nog wat meer RAM, is dat mogelijk? Hoeveel plaats heb ik?

Nog een andere opmerking: Daarnet gesproken met nog een andere vriend, die me zei: 'Oei, een i5 met deze videokaart: Dat gaat jammer zijn voor later, want je videokaart gaat nog meekunnen, maar de processor zal ervoor zorgen dat je later problemen zal krijgen en je fps zal droppen' Klopt dit? (Ik spreek over een periode van 4-5jaar) of ga ik nog alles deftig kunnen spelen zonder freezes(Natuurlijk niet meer op ultra ofzo, dat weet ik ook.)

DeanBean

Een i7 is maar 8% beter in games en 100 duurder. Dus die i5 is eigenlijk het beste wat je voor gamen kan hebben.
 
Oke dan zijn we bijna rond denk ik, binnen een week of twee bestel ik dan alles.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B624119%5D=1&product%5B693927%5D=1&product%5B478347%5D=1&product%5B528532%5D=1&product%5B458903%5D=1&product%5B683534%5D=1&product%5B613824%5D=1&product%5B668513%5D=1&product%5B649374%5D=1&product%5B280737%5D=1&product%5B688139%5D=1

-> Bijna definitief winkelmandje.

Iemand nog opmerkingen? De samenstelling is compleet he? Ik moet geen extra koeling,... meer hebben? Zijn de draden bij deze stukken inbegrepen?
En hoeveel denken jullie wat de korting van azerty zal bedragen? (Mag in PB gezonden worden als jullie dat liever hebben.)

Bedankt voor de hulp, jullie hebben me enorm vooruit geholpen.

EDIT: Past het nieuwe moederbord in dezelfde case, gaat het gemakkelijk worden om samen te stellen thuis?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja het moederbord past in de opgegeven case (De Coolermaster), heb net nog even gekeken en inderdaad had ik er overheen gelezen.

De korting bedraagt 10-15 euro + gratis verzendkosten. Ik heb geen opmerkingen meer, misschien iemand anders.

Er worden 2 sata kabels meegeleverd (Unboxing video gekeken, was nergens te vinden) om je hdd en ssd aan te sluiten.

Als het goed is zal de PSU alles stroom moeten geven. De USB 3.0 connectoren van de case zullen denk ik met de case worden meegeleverd, deze moet je bevestigen aan het moederbord.
 
Oke, bedankt voor jullie hulp. Nu ben ik zeker dat ik een goede pc ga bestellen.
Nationaalcomputerforum was zeer nuttig voor me.

Heel erg bedankt! :)
 
Oke, bedankt voor jullie hulp. Nu ben ik zeker dat ik een goede pc ga bestellen.
Nationaalcomputerforum was zeer nuttig voor me.

Heel erg bedankt! :)

Vergeet de korting niet!

Laat je ook nog horen hoe hij het doet + misschien wat foto's? Dan weten we waarvoor we dit doen.

Veel plezier met je nieuwe pc!
 
Veel plezier ermee! Laat wel weten of alles is gelukt!

Als er nog enige problemen zijn, kan je gewoon in dit topic verdergaan.

- Lars
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan