• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Schone system image

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Gewaardeerd
Lid geworden
9 dec 2013
Berichten
1.739
Waarderingsscore
14
Ik ben el enige tijd bezig om mijn pc schoon te krijgen wegens traagheid en rommel (verschillende topics). Hoe weet ik nu dat ik op enig moment een complete system-image (dus alles in de toestand op dat moment) maak zonder verborgen fouten die weer terugkomen als ik alles terugzet?
 
je bent pas zeker dat je een betrouwbare image kunt aanmaken indien je een fabrieksinstelling terug zet en deze eerts ga up daten zodat deze up to date is ..
ook zorg je ervoor dat de beveiliging welke je gebruik up to date is ....je kunt desgewenst ook de windows voorzien van programma's welke je wilt meenemen in deze image ...
is dit alles tot je tevredenheid dan dien je effe de sfc/scannow te graaien om na te gaan of er geen windows systeem bestanden beschadigd zijn ...indien deze aangeeft van dat er wel degelijk systeembestanden beschadigd zijn dien je de windows te herstellen ....
je maakt dus pas een systeem image aan als je systeem 100% in orde is !
 
Ik merk het al. Die betrouwbaarheid is er dus niet.
Met een back-up, system image en al dat soort goedbedoelde herstelopties ben je dus nooit zeker van een weer goed werkend systeem en goed werkende bestanden....toch?
 
indien je jezelf niet vertrouwd dan is het vergelijkbaar met het zoeken van een speld in een hooiberg !
 
Je kunt bv met norton ghost ,comodo en waarschijnlijk nog meer van die tools een bestaand aanmaken.
Bij een restore wordt alles weer zoals je het image hebt aangemaakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan