• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Asus eee PC 1215B upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lid geworden
25 jul 2014
Berichten
132
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Is het mogelijk om een Asus eee PC 1215B sneller te maken?
Zie mijn eerste bericht (hallo) voor de volledige specs.

Het RAM-geheugen zit al op z'n max(4GB)
Aan het geheugen zal het niet liggen, ik heb nl. een externe harde schijf

Gr. Roel
 
Dat netbook is alweer een drie jaar oud.
Maar goed, een SSD zou eventueel kunnen om de boel sneller te maken.
 
Het is een heel licht processortje. Wat je er ook aan doet, snel zal het nooit worden. Vraag je daarbij dus af, of het geen geldverspiling is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is een heel licht processortje. Wat je er ook aan doet, snel zal het nooit worden. Vraag je daarbij dus af, of het geen geldverspiling is.

Oke, dus als ik sneller wil kan ik beter een PC kopen?
 
Of een fatsoenlijk notebook!
Is dat netboekkie momenteel je hoofd-PC?
 
Of een fatsoenlijk notebook!
Is dat netboekkie momenteel je hoofd-PC?

Ja, destijds hebben we deze gekocht omdat het de beste in zijn prijsklasse was(zowel innerlijk als uiterlijk). Goed laten adviseren.
Ik ben er ook erg blij mee, hij gaat goed mee, maar opstarten duurt vaak lang en soms loopt hij vast. Een filmpje rederen(wat ik gelukkig niet vaak hoef te doen) duurt vaak ook enorm lang, soms tot wel 10 keer of langer de duur van een filmpje.

P.s. Ik heb een extern beeldscherm, ik weet niet of dat de snelheid benvloed? Verbonden via HDMI

---------- Bericht toegevoegd op 17:41 ---------- Vorige bericht was op 16:47 ----------

Ik heb een beetje lopen zoeken en toen viel mijn oog op een banner waar voor dit werd geadverteerd:

http://www.allekabels.nl/hdmi-omvor...al-core.html?gclid=CN2hg8Sn478CFUjlwgodrpYAvw

Zou dit een goede vervanger zijn en zou hierop Windows kunnen worden gezet?
 
Heb je Windows wel eens gedefragmenteerd?
En hoevee; processen en cpu-gebruik geeft Taakbeheer aan?
 
Die mini-pc's is allemaal bagger. Als linux/android geen probleem is, kun je nog eens naar een chromebox kijken.
 
Heb je Windows wel eens gedefragmenteerd?
En hoevee; processen en cpu-gebruik geeft Taakbeheer aan?

Ik heb Windows wel eens gedefragmenteerd, maar hij is ong. 1-2 maanden geleden voor onderhoud geweest en toen hebben ze zowel de hardware als de software opgeschoond. Ik zit nu op de iPad dus kan ik de laatste vraag even niet beantwoorden. Zal ik later doen.

---------- Bericht toegevoegd op 22:06 ---------- Vorige bericht was op 22:05 ----------

Die mini-pc's is allemaal bagger. Als linux/android geen probleem is, kun je nog eens naar een chromebox kijken.

Ok, dan blijf ik lekker bij Windows
 
Ik ben het voor een deel met weballey wel eens.
Die netbooks zijn nooit bedoeld geweest om als hoofdcomputer te gebruiken, maar als eentje erbij, voor bijvoorbeeld op vakantie - om bijv. foto's uit de camera{'s) op t slaan enz.

Maar ja, de ene gebruiker is de andere niet.
 
Ik bedoelde meer die android sticks. Dat zijn gewoon speeltjes. Voor rond de 200 euro heb je al wel redelijke mini-pc's van bijvoorbeeld zotac, of wat duurder msi windbox, asus vivopc.
 
Ik ben het voor een deel met weballey wel eens.
Die netbooks zijn nooit bedoeld geweest om als hoofdcomputer te gebruiken, maar als eentje erbij, voor bijvoorbeeld op vakantie - om bijv. foto's uit de camera{'s) op t slaan enz.

Maar ja, de ene gebruiker is de andere niet.

Ik heb m destijds ook gekocht om af en toe een word-bestandje uit te typen en soms een presentatie te maken. Daarvoor is hij ook perfect, lekker klein. We gebruiken 'm ook zeker op vakantie, daarom heb ik er ook een externe schijf van 1TB bij, voor alle foto's. Nu ik een extern beeldscherm heb gebruik ik 'm inderdaad als een vaste PC, want ik heb niet genoeg geld om een degelijke pc te kopen, en 20 zakgeld per maand schiet ook niet erg op. Ik ben al een poosje bezig met het sparen voor een Mac mini, maar om die te kunnen kopen ben ik nog wel ff bezig.

---------- Bericht toegevoegd op 08:52 ---------- Vorige bericht was op 08:51 ----------

Ik bedoelde meer die android sticks. Dat zijn gewoon speeltjes. Voor rond de 200 euro heb je al wel redelijke mini-pc's van bijvoorbeeld zotac, of wat duurder msi windbox, asus vivopc.

En als ik langer doorspaar een Mac mini(goedkoopste) met betere RAM(vervanging voor de originele)?
 
Die zijn bij mijn weten wel redelijk. Wel erg duur, de goedkoopste in de pricewatch is bijna 600 euro. De goedkoopste zotac bijvoorbeeld, is nu 240. Ook geen snelheidsmonster, maar voor gewoon officewerk vast wel voldoende.
 
Die zijn bij mijn weten wel redelijk. Wel erg duur, de goedkoopste in de pricewatch is bijna 600 euro. De goedkoopste zotac bijvoorbeeld, is nu 240. Ook geen snelheidsmonster, maar voor gewoon officewerk vast wel voldoende.

En als ik in de Mac snellere RAM zet, kun je daar dan redelijk mee gamen?
 
Ik begrijp n ding niet, je gebruikt nu Windows en wil in de toekomst een MAC-Book hebben.
Is dat vanwege de looks en de status?
MS Office voor MAC is ook niet goedkoop.
Blijf bij Windows en voor het geld van een MAC-Book heb je ook een prachtig en sterk Ultra-Book met Windows.
 
Ik begrijp n ding niet, je gebruikt nu Windows en wil in de toekomst een MAC-Book hebben.
Is dat vanwege de looks en de status?
MS Office voor MAC is ook niet goedkoop.
Blijf bij Windows en voor het geld van een MAC-Book heb je ook een prachtig en sterk Ultra-Book met Windows.

Misschien is dat ook wel handiger ja. Maar bij een vriend was ik nogal onder de indruk van de snelheid en de graphics van de Mac.
Als ik dan een pc wil kopen, waar moet ik dan aan denken? We hebben thuis nog een (hele) oude Dell staan. Zijn daar mogelijkheden mee?
Type en alles weet ik zo even niet.
 
Aan oude meuk geld uitgeven is zonde van dat geld.
Welk type Dell is dat eigenlijk?
 
Aan oude meuk geld uitgeven is zonde van dat geld.
Welk type Dell is dat eigenlijk?

Ok.
Het is een Dell Dimension 3000(volgens mij:huh:, stond op de voorkant)

Ik ben van plan een (vaste) computer te gaan kopen, maar ik wil geen log, lawaaiig ding op m'n kamer. Dus eigenlijk wil ik een kleine computer(formaat Mac Mini), met een interne SSD, geen HDD. Deze hoeft niet groot te zijn, ik heb namelijk 1TB externe opslag, daar staat eigenlijk(op windows en programma's/games) alles op(denk aan bestanden, foto's, etc). Welke zou jij mij adviseren(onder de 500 euro)?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een MAC-Mini onder de 500 euro?
En dan ook nog met SSD???????

Prijzen beginnen bij 619,00 - die zou ik dan nemen en de hd inwisselen voor SSD.
Dus ben je een 700 euro kwijt in totaal.

http://store.apple.com/nl/buy-mac/mac-mini

Ik bedoelde eigenlijk een computer van een ander merk(goedkoper) met de afmetingen van een Mac Mini. Welke kun je mij aanbevelen onder de 500?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan