• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Meerdere besturings systemen op usb

Status
Niet open voor verdere reacties.

sniperhack

Junior lid
Lid geworden
20 dec 2013
Berichten
99
Waarderingsscore
0
Beste mensen van ncf, ik probeer al een tijdje op een usb stick (128 gigabyte) twee besturings systemen te krijgen, Windows 7 en kali Linux.
De bedoeling is dat ik iets kan afmaken op een andere computer.
Ik heb al geprobeerd met winbuilder beide besturings systemen op de usb stick te krijgen, maar dat mislukte.
Ook heb ik geprobeerd partities te maken, maar Windows laat dan alleen een partitie zien, en geen twee of drie.
Ook heb ik de drivers aangepast zodat Windows de usb stick als interne schijf zodat ik wel partities kan maken, maar dan ziet Windows de usb stick meestal niet, ook ziet de bios de usb stick dan niet.
Met yumi lukte het helaas ook niet.
Weet iemand hoe ik Windows 7 en kali Linux op een usb stick krijg, en vanaf de usb stick kan draaien?
 
Ik neus een beetje rond en het blijkt niet te kunnen. Windows 7 opstarten vanaf een usb stick tenzij je virtualbox gebruikt.

Clonezilla gebruiken om een spiegel te draaien van het huidige besturingssyteem en da dan draaien binnen virtualbox.

ID?
 
met Yumi is het mogelijk om meerdere besturingssystemen op een stick te zetten ook is het mogelijk om verschillende hulp tools zoals de HirensBCD of de AVG Rescue cd er op te zetten om vervolgens deze vanaf de stick te kunnen gebruiken mocht een besturingssysteem niet benaderbaar zijn ...
de stick voorzien van n of meerdere besturingssystemen kan gebruikt worden om een bepaalde besturingssysteem te installeren op een SSD of een HDD
er kan dus geen besturings systeem opgestart worden van af deze stick met de bedoeling deze te gebruiken op een andere pc waarop de stick word aangesloten ..***(en ik denk dat dit dus de bedoeling was van Sniperhack .)
 
In kali kan het in iedergeval wel, met de optie live usb maar dan gaat er iets mis.

---------- Bericht toegevoegd op 15:32 ---------- Vorige bericht was op 15:31 ----------

Ik neus een beetje rond en het blijkt niet te kunnen. Windows 7 opstarten vanaf een usb stick tenzij je virtualbox gebruikt.

Clonezilla gebruiken om een spiegel te draaien van het huidige besturingssyteem en da dan draaien binnen virtualbox.

ID?

Maar je kan dus geen live usb maken met Windows 7?
 
Het moet wel kunnen met winpe. Maar daar heb ik me zelf nooit in verdiept, behalve bartpe in de windows xp tijd.
Windows 8 moet bij mijn weten wel vanaf een usb stick te draaien zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee.

Je kunt geen live-usb maken met windows 7.

Het hoe en waarom weet ik niet maar er is vast wel iets over te vinden.

Wel een iso draaien van jouw huidige systeem en die draaien binnen een virtuele machine op een andere pc. Dit is vrij gemakkelijk.

---------- Bericht toegevoegd op 16:14 ---------- Vorige bericht was op 16:01 ----------

Ik zeg dat nu wel maar er word beweert (op een ander forum) dat het wel mogelijk is (opzich) maar dat het wel handig is op geen usb2.0 te kiezen ivm snelheid.

Toch denk ik dat VM het beste is voor jouw.

Succes
 
de windows 8 heeft inderdaad een windowsto go maar enkel voor de Enterprisse versie ....ik gebruik de pro versie en vind deze optie " windows to go " nergens vermeld !
echter spreekt de TS niet over het gebruik van een windows8 !

---------- Bericht toegevoegd op 17:14 ---------- Vorige bericht was op 16:32 ----------

lees dit eens na er zit namelijk een windows to go creator in de Aomei Partition Assistant ( pro )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
het is me gelukt om een externe schijf te voorzien van een windows 8.1 besturingssysteem en dit door gebruik te maken van de in de Aomei Partition Master meegeleverde stukje software genaamd " Windows to go Creator "
let op deze zal enkel werken indien je de juiste externe schijf gebruikt....
d.w.z. dat ik eerst een externe schijf gebruikte van Seagate ( portable ) dit ging dus niet !
toen ik er deze morgend aan dacht om eens een andere externe schijf te gebruiken namelijk deze van Hitachi HTS723225LA360 van 250Gb en waarrempel ik kon de bewerking voltooien ..ook kan ik van deze opstarten (als ik deze in de bios als eerste opstart medium instel )
let op : ook deze windows to go dient dus met een licentie geactiveerd te worden ( daar ik geen 2 de licentie heb zie ik rechts onder in beeld dat ik maar over de trial versie beschikt , kan er helaas geen foto van plaatsen !
 
Ik heb Windows 8 en de usb is een 3.0, en originele Windows versies horen nou eenmaal geactiveerd te worden met een licentie en ik ben dus bereid om die te kopen.

---------- Bericht toegevoegd op 10:35 ---------- Vorige bericht was op 10:33 ----------

het is me gelukt om een externe schijf te voorzien van een windows 8.1 besturingssysteem en dit door gebruik te maken van de in de Aomei Partition Master meegeleverde stukje software genaamd " Windows to go Creator "
let op deze zal enkel werken indien je de juiste externe schijf gebruikt....
d.w.z. dat ik eerst een externe schijf gebruikte van Seagate ( portable ) dit ging dus niet !
toen ik er deze morgend aan dacht om eens een andere externe schijf te gebruiken namelijk deze van Hitachi HTS723225LA360 van 250Gb en waarrempel ik kon de bewerking voltooien ..ook kan ik van deze opstarten (als ik deze in de bios als eerste opstart medium instel )
let op : ook deze windows to go dient dus met een licentie geactiveerd te worden ( daar ik geen 2 de licentie heb zie ik rechts onder in beeld dat ik maar over de trial versie beschikt , kan er helaas geen foto van plaatsen !

Ik zal het eens met dat programma proberen, ik weet alleen nog niet of mijn usb stick ondersteund wordt.
 
we zijn nu een paar dagen verder ...is het je gelukt een Win8 to go aan te maken ...
ik heb er hier al verschillende dienen aan te maken voor anderen ( zij zorgden er dan steeds voor dat ik deze (legaal ) kon activeren .
 
Nee, ik heb het nog niet geprobeerd want ik was of vakantie, maar ik ga het zometeen proberen.

---------- Bericht toegevoegd op 20:18 ---------- Vorige bericht was op 13:29 ----------

Wat moet ik bij: Select Windows 8 installation file neerzetten? Een Windows iso?
 
je dient een iso te mounten of de win8 dvd te laden om in de map " sources" de "Instal.wim " te kunnen selecteren ..

bezie dit filmpje dat ik aangemaakt heb ...
het filmpje duurde iets van 2uur maar ik heb deze kunnen terug brengen op 3 minuten .



normaal gezien is het aanmaken van een win2go op een 30 minuten gedaan ,maar omwille van dat ik tegelijkertijd dit filmpje aanmaakte duurde de verwerking veel langer op deze 12 jarige pc ...achteraf heb ik meerdere win2go stick's aangemaakt en was dit telkens op 30 minuten gedaan !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heel erg bedankt voor het filmpje!
Ik heb de Windows 8 installatie cd nog liggen dus ik ga morgen het bestand install.wim kopiren en gebruiken daarvoor.
Maar als ik het goed begrijp moet ik dus een extra licentie kopen?
 
ja je dient dus een 2de licentie te hebben !!

ik heb het volgende gedaan ..

ik heb mijn huidige licentie gebruikt om de win to go te activeren ....
let op : dit kan dus niet als je ook de huidige pc gebruikt ..
d.w.z. dat ik de SSD onkoppeld heb en ben opgestart vanaf de win to go stick (deze diende ik dan ook te activeren ) en heb hier voor dezelfde registratie gegevens ingevuld als deze van de windows op de ssd ( dus ik kan en mag nooit beiden gelijktijdig in gebruik hebben ) *ik vermeld ook effe dat ik dus niet over een OEM licentie beschik maar over een Retail versie , deze Retail versie kan ik tot 1000 keer hergebruiken maar onder de voorwaarde dat dit dus op 1 en dezelfde pc is ..
ik kan geen 2 windows(en) gelijktijdig met deze licentie voorzien !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan