• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Beveiliging netwerk van Wep naar WPA

Status
Niet open voor verdere reacties.

krieter

Senior
Lid geworden
4 aug 2007
Berichten
4.329
Waarderingsscore
1
Hoi,
Vandaag bij een collega de SSID en de netwerksleutel van hun Belgacom Modem-router aangepast.
Van WEP naar WPA.
Vroeger "Philips WiFi" met WEP sleutel (45645688).
Nu "achterhetgordijn" met WPA sleutel (suzie2010) fictief maar met soortgelijke karakters!

Nu kan ik met mijn laptop, smartphone en tablet draadloos op hun nieuwe netwerk geen probleem.
Netwerk selecteren, sleutel ingeven en hop klaar.

Maar de laptop van onze collega waar het allemaal om te doen was wil het nieuwe wachtwoord niet aannemen.
Niet fout ingegeven want via een USB stick en een word document het paswoord gezet met copy en past en natuurlijk ook nog eens geprobeerd om het in te tikken.
Niets helpt.

Wat doe ik fout of wat kan ik nog doen?

Ps laptop is nog geen jaar oud terwijl mijn laptop al wel 10j is , dit in verband met Wep of WPA!!

Mvg, krieter.
 
En je weet ook zeker dat je niet WPA2 gebruikt, en wel dezelfde versleuteling?
Overigens is wpa bijna net zo waardeloos als wep.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe doe ik dat die vroegere gegevens verwijderen, in windows 8.1 ?

En neen geen WPA2 gewoon WPA

In die router zie ik geen WPA2 staan!

grtz, krieter.
 
Hoi, dit even ter info.
De mogelijkheid om draadloze instellingen te beheren is verwijderd uit windows 8 !! Begrijpe wie kan !

Via gegoogel en de opdrachtprompt geprobeerd om draadloze instellingen van de vroegere netwerken te verwijderen maar er werd niets gevonden.
Modem-Router gereset geen resultaat en nogmaals geprobeerd weer niets.
Dan maar de oude modem-router geupdated maar ook de update pakte hij niet aan.

Uiteindelijk hebben we een nieuwe modem-router moeten plaatsen van Belgacom.
De Bbox3 werd weliswaar gratis geleverd door Belgacom ( in ruil voor de de gekochte oudere dus, knap!!)

En natuurlijk was het daarna een fluitje van een cent om alles in te stellen, nu dus WPA2-personal.

Bedankt voor de info,

Grtz, krieter.
 
Voila - en is de internetverbinding nu ook sneller?
 
Hoi,
Ik heb na het installeren even getest met onze Nexus7 tablet met het programma "WiFi Analyzer".
En de signaalmeter staat toch tussen de -60dB en de -50dB in de groene zone.
Dat is op ongeveer dezelfde plaats als bij ons thuis en wij hebben m.i. een snelle WiFi via een linksys EA 6500 gigabit router
Het kanaal is "6" en in de weergave zie ik toch geen overlapping van naburige kanalen.

Ook volgens collega openen alle pagina's toch wat sneller, dus.....

Maar tips om een en ander te verbeteren of goede netwerkprogramma's zijn altijd welkom.

Grtrz, krieter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan