• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

ssd samsung evo 840 pc random loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

timobak

Bekend gezicht
Lid geworden
6 jul 2014
Berichten
183
Waarderingsscore
0
dag mensen pas geleden heb ik er een ssd in gedaan.
wat ik nu merk in de laaste tijd dat mn pc steeds vast loopt als ik op het internet zit of iets download site's openen gaan ook niet al tegemakkelijk.
ik heb de bijgeleverde software gebruikt om mn windows te clonen van mijn interne hardeschijf.
ik weet niet waar het aan ligt ik heb voorde rest niks er aangepast in de bios alleen dat hij de ssd kiest met het opstarten en de schijf eruit gehaalt want die heb je niet meer nodig met het opstarten.

wat ik heb gedaan>
- 1 ssd gekoppelt aan pc
-2 de clone software van samsung gebruikt de laaste versie
-3 in de bios de ssd kiezen met het opstarten en do OS
-4 oudeschijf eruit gehaalt zit nu alleen een ssd in en extra schijf van 750gb voor game's

zou het aan de java liggen want ik weet niet wat ik er mee moet doen.
nee de ssd word niet warm ik heb een corsair r200 de ssd staat recht tegen over een Fan.

?? help ??
mvg. timo
 
dag mensen pas geleden heb ik er een ssd in gedaan.
wat ik nu merk in de laaste tijd dat mn pc steeds vast loopt als ik op het internet zit of iets download site's openen gaan ook niet al tegemakkelijk.
ik heb de bijgeleverde software gebruikt om mn windows te clonen van mijn interne hardeschijf.
ik weet niet waar het aan ligt ik heb voorde rest niks er aangepast in de bios alleen dat hij de ssd kiest met het opstarten en de schijf eruit gehaalt want die heb je niet meer nodig met het opstarten.

wat ik heb gedaan>
- 1 ssd gekoppelt aan pc
-2 de clone software van samsung gebruikt de laaste versie
-3 in de bios de ssd kiezen met het opstarten en do OS
-4 oudeschijf eruit gehaalt zit nu alleen een ssd in en extra schijf van 750gb voor game's

zou het aan de java liggen want ik weet niet wat ik er mee moet doen.
nee de ssd word niet warm ik heb een corsair r200 de ssd staat recht tegen over een Fan.

?? help ??
mvg. timo
Ik weet nu ook wat het meerderde is het is vooral het internet wat 9/10x vast loopt oa google chrome ik heb java 32 en 64 bit jre7 update 65 of de laaste erop gedaan computer herstart maar nog ik erger me de kapot aan ! :(

---------- Bericht toegevoegd op 20:44 ---------- Vorige bericht was op 20:43 ----------

oh ik zal gelijk ff downloaden

dit is de zelfde software wat ik heb gebruikt met het clonen waar kan ik zien dat hij goed doet dan ik weet wel samsung magican ofzo maar de stond healty
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt door een moderator:
@ Timobak

zelf heb ik een 3 weken de SSD Samsung 840EVO 250Gb aangekocht ..
toen ik deze extern aansloot om vervolgens met de bijgeleverde software " Date Migration " een cloon van mijn besturingssysteem op deze SSD te zetten verliep dit ook met problemen want de overdracht snelheid veranderde steeds en bleef niet constant ....resultaat was nadien dat ook de SSD vastliep ..
daarop heb ik de ssd opnieuw voorzien van een cloon maar deze keer starte ik hier mee met de SSD intern aangesloten...
*tot op heden is deze niet meer vast gelopen

een opmerking : daar jij dus de Data Migration heb gebruikt zal dan ook waarschijnlijk de 100Mb "door het systeemgereserveerd " hernoemd geworden zijn naar " Data" ook heeft deze een stations letter verkregen ..
jij dient deze " Data" te hernoemen naar " gereserveerd door het systeem " als ook dien je de drive letter te verwijderen .

gebruik je ook de "Samsung Magican "
heb je de volledige SSD in gebruik genomen dan kan dit dus het probleem zijn van het vast lopen immers dien je rekening te houden met (OP)
Ashampoo_Snap_2014.07.27_21h42m56s_002_.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ Timobak

zelf heb ik een 3 weken de SSD Samsung 840EVO 250Gb aangekocht ..
toen ik deze extern aansloot om vervolgens met de bijgeleverde software " Date Migration " een cloon van mijn besturingssysteem op deze SSD te zetten verliep dit ook met problemen want de overdracht snelheid veranderde steeds en bleef niet constant ....resultaat was nadien dat ook de SSD vastliep ..
daarop heb ik de ssd opnieuw voorzien van een cloon maar deze keer starte ik hier mee met de SSD intern aangesloten...
*tot op heden is deze niet meer vast gelopen

een opmerking : daar jij dus de Data Migration heb gebruikt zal dan ook waarschijnlijk de 100Mb "door het systeemgereserveerd " hernoemd geworden zijn naar " Data" ook heeft deze een stations letter verkregen ..
jij dient deze " Data" te hernoemen naar " gereserveerd door het systeem " als ook dien je de drive letter te verwijderen .

gebruik je ook de "Samsung Magican "
heb je de volledige SSD in gebruik genomen dan kan dit dus het probleem zijn van het vast lopen immers dien je rekening te houden met (OP)
Bekijk bijlage 5628

Ik had de ssd wel intern aan gesloten met sata en de stroom kabel maar wat moet ik nu eigenlijk doen :S
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het beste is bij een nieuwe SSD Windows schoon te installeren.
Daardoor verkrijg je de optimale SSD snelheid, bij klonen niet.
 
Het beste is bij een nieuwe SSD Windows schoon te installeren.
Daardoor verkrijg je de optimale SSD snelheid, bij klonen niet.
sorry ik snap het totaal egt niet meer ik heb alles egt goed gedaan met het klonen zou iemand me dan kunnen helpen met teamviewer ofzo?
 
mijn vermoeden is dat het probleem niet moet gezocht worden bij de SSD maar eerder bij de update's zelf en namelijk is de vraag dan werden deze ook geconfigureerd ...
 
Bekijk bijlage 5629 Ik heb alles precies met de stappen voltooit van die pc man Linus op youtube

de OP werd nog niet ingesteld bij u ..
let op dit dient enkel om te voorkomen dat je de SSD vol gaat schrijven ..
stel je de OP in zoals deze de 10% aanrekent dan gaat ook deze ruimte van de SSD af en zal je dit ook zien in de verkenner ..(heeft dus niets met het vast lopen te maken ) maar eerder een voorzorgs middel tegen het te vol zetten van de SSD

het klopt wat abraham zegt dat je bij het klonen van en naar de SSD nooit de volledige snelheid verkrijg van deze SSD maar aangezien je een volwaardige installatie dvd met de daar bijhorende licentie moet hebben , waar je niet over beschikt indien je dus zoals ik enkel destijds de upgrade versie windows 8 heb aangekocht .

**ik bedoelde de windows update's ! werden deze ook geconfigureerd ..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
deOP werd nog niet ingesteld bij u ..
let op dit dient enkel om te voorkomen dat je de SSD vol gaat schrijven ..
stel je de OP in zoals deze de 10% aanrekent dan gaat ook deze ruimte van de SSD af en zal je dit ook zien in de verkenner ..(heeft dus niets met het vast lopen te maken ) maar eerder een voorzorgs middel tegen het te vol zetten van de SSD

het klopt wat abraham zegt dat je bij het klonen van en naar de SSD nooit de volledige snelheid verkrijg van deze SD maar aangezien je een volwaardige installatie dvd met de daar bijhorende licentie moet hebben , waar je niet over beschikt indien je dus zoals ik enkel destijds de upgrade versie windows 8 heb aangekocht .

Ik heb de OP dan 10% gedaan maar waar ligt het dan aan dat hij dan vast loopt op het internet ik heb download nu de laaste update's op windows 8.1 pro
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hoe staat jouw visueel geheugen ingesteld ...
bij mij staat deze op aangepaste grootte en heeft deze bij de beginwaarde en de maximale grootte 6144MB het aanwezige ram geheugen is hier 4GB
als browser gebruik ik zowel de IE11 aks FireFox of de Pale Moon
 
hoe staat jouw visueel geheugen ingesteld ...
bij mij staat deze op aangepaste grootte en heeft deze bij de beginwaarde en de maximale grootte 6144MB het aanwezige ram geheugen is hier 4GB
als browser gebruik ik zowel de IE11 aks FireFox of de Pale Moon
ik heb zelf 8 gb ram maar zou jij mieschien aub met team viewer kunnen doen ff controleren want zoveel weet ik niet van die setting's :wall:
 
als je 8 GB gebruikt dien je niets in te stellen ....teamviewer gebruik ik nooit , sorry dat doe ik dus niet ...
dit hebben er al meer gevraagt ...

---------- Bericht toegevoegd op 22:39 ---------- Vorige bericht was op 22:37 ----------

gebruik je ook een eigen aangekochte antivirus beveiliging en staat dan ook de windows defender uit !
 
ik heb alleen windows defender meer niet

---------- Bericht toegevoegd op 22:52 ---------- Vorige bericht was op 22:42 ----------

Waar eindigt dit eigenlijk nu dus aan de ssd ligt het niet aan maar hij loopt af en toe vast met internet of met andere dingen. de laaste update's zitten op mijn ssd en windows wat zou er verkeerd zijn gegaan ?
 
Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup-2.0.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: via rechtsklik op mbam-setup-2.0.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Eventueel zijn verdere aanwijzingen over de volledige installatieprocedure na te te lezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op nstellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.
  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
    • Klik vervolgens op de knop Acties toepassen, bij de melding dat uw computer opnieuw opgestart moet worden klikt u op Nee.
    • Klik vervolgens op de knop Bekijk gedetailleerd logboek en klik op de knop exporteer en kies de optie tekstbestand (*.txt).
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    • Dit bestand zal standaard op uw bureaublad worden opgeslagen.
532aab157609a-MBAM-Scan.png


MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan