• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Outlook problemen na overstap naar andere hosting

Status
Niet open voor verdere reacties.

Riverson

Nieuw lid
Lid geworden
27 jul 2014
Berichten
24
Waarderingsscore
0
Dag Mensen!

Ik heb een e-mail pakket aangeschaft bij starthosting (https://www.starthosting.nl/e-mail-hosting/). Na in Outlook 2007 alles genstalleerd te hebben en de accountinstellingen getest te hebben (2 groene vinkjes, ingaand en uitgaand), werkt het op zich OK, echter is er een dilemma. :angry:

In Outlook heb ik meerdere accounts (emailadressen) staan. Als ik bv. in de postvak in van een account zit en wil switchen naar een ander account dan duurt het enige tijd (4-8 sec) voordat de andere aangeklikte account eindelijk naar voren komt. Hierbij loopt outlook vaak ook vast. Het laad-icoontje verschijnt en blijft maar ronddraaien en veelal bovenin outlook zie je staan 'reageert niet'. Op het moment dat het aangeklikte account verschijnt, werkt deze vervolgens prima. Klik ik daarna weer op een andere account dan is het weer laden, laden, laden en dan opeens komt het nieuwe account in beeld. Ook als ik enige tijd inactief ben in outlook maar in hetzelfde account moet zijn, dan duurt het weer enige tijd als ik erop klik voordat het tevoorschijn komt.

Vreemde is dat ik voor starthosting bij een andere hosting zat (gekoppeld aan webwinkelsoftware waarbij ik een webwinkel heb, wegens te weinig ruimte e-mail losgekoppeld), en daar deed het probleem zich nooit voor. Daar kon ik gewoon bij wijze van achter elkaar doorklikken tussen de verschillende account in Outlook zonder dat het dan vastliep of een tijd moest wachten voordat het tevoorschijn komt. Ik heb contact gehad met starthosting, zij geven aan dat alle instellingen in outlook goed staan en dat ze het hebben getest op hun server maar dat daar ook alles OK is (geen time out etc.) Oftwel, ze hebben geen idee en denken dat het iets lokaals moet zijn.

Is iemand bekend met dit probleem? Hoop dat er een oplossing voor is wat continu 'reageert niet' in beeld en lang wachten voordat een ander account geladen is, is erg storend :frusty:

Dank alvast!

Groet,
Sonny
 
k ben geen deskundige maar het lijkt me duidelijk dat het inloggen op een ander account de problemen geeft. Kun je niet even terug naar je oorspronkelijke accounts om te kijken of de delay dan weer weg is?
En heb je de icoontjes met die twee computertjes nog waaraan je kunt zien of er internetcommunicatie is. Soms kun je dan zien of er aan jouw kant gezonden wordt of aan de internetkant. (http://www.itsamples.com/network-activity-indicator.html)

Ik heb ook wel eens problemen gehad met accounts. Uiteindelijk (voor zover ik me herinner, want het is lang geleden) heb ik het op orde gekregen. Volgens mij door de accounts zo volledig mogelijk te verwijderen (rebooten) en opnieuw instellen. Ook maakte ik fouten met de instellingen van inlognamen, maar volgens mij kreeg ik toen helemaal geen toegang.
 
Ik heb nog enkele accounts op de oude hosting lopen, die staan ook in outlook. Als ik hiertussen switch verloopt dit vlekkeloos zonder vertraging. Switch ik naar een ander account welke bij starthosting ondergebracht is dan is die vastloper en delay er weer...Je zou dus zeggen dat het aan starthosting ligt maar zij geven dus aan dat er geen time out ofzo op server is en de instellingen goed staan...

Blijft vreemd, zit er dan niets anders op dan de vertraging van 5-6 sec tussen de starthosting accounts te accepteren en er mee te leven? Switch ik dus naar een account die niet bij starthosting zit dan geen delay en het account wordt direct getoond...
 
Misschien moet je toch die networkindicater eens installeren. Los van het feit dat het gemakkelijk is om te zien of er internetactiviteit is, kun je mss ook ontdekken of het bv. in de handshake met je provider zit. Je kunt nl. kijken of je verschil ziet in de tijden dat je up- of download tijdens het inloggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan