• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Internet aktiviteit turven

Status
Niet open voor verdere reacties.

perloc

Enthousiast
Lid geworden
27 jan 2014
Berichten
2.224
Waarderingsscore
3
Is er ook een programma welk Internet activiteit turft? Nee, niet een voor een bepaalde computer maar een die ALLE (dus in mijn geval van 3 computers) de Internet activiteit aangeeft per tijdseenhied, b.v. maand.
Ik heb een provider waar een 9GByte/maand limit is. Sinds vandaag ben ik er achter dat, als deze 9GB wordt overschreden de snelheid (normaal 1024Mbit/sec) met een factor (globaal) 10-15 naar beneden wordt geschroefd.
Dus ik zou willen weten, wanneer de snelheid ineens laag is, of ik dan boven de limit zit.
perloc
 
Hoi, kijk eens naar PRTG Traffic Grapher


7af1e1cc5fbbb911.jpeg


http://www.paessler.com/prtg
 
Sommige routers hebben een pagina "Statistics". Hierin kun je het dataverkeer (globaal) aflezen sinds de laatste reboot.
 
Abraham54: Dank, Zal die morgenvroeg (Happy hours) downloaden.
Gollem: Ik heb dit gevonden in mijn router:
HG8247.jpg

Dat veremeld +/- 75Mbyte up/down. Maar niet wordt verteld in welk tijdsbstek.
Dus ik heb er niet zoveel aan.
Misschien biedt de oplossing van Abraham54 soelaas.
perloc
 
Laat ik wel zeggen dat 9GB traffic (Up- + Downloads) niet veel is!
Zeker niet voor 3 PC's die met internet zijn verbonden.
 
Laat ik wel zeggen dat 9GB traffic (Up- + Downloads) niet veel is!
Zeker niet voor 3 PC's die met internet zijn verbonden.

Voor westerse begrippen niet, nee... Maar in Mozambique is dit best een knappe verbinding...
 
Mijn verbinding is 1024 Mbit (128MByte), happy hours tiussen 00.00 en 07.00 hr, maar je kunt hier tot 8X zosnel verbinding krijgen met een limiet van 40GByte up/down. Dat kost dan wel 140-150 Euro/maand.
Er zijn ook (zover ik weet) 2 providers via de cel-telefoonverbing met 3G. Ook dat is nogal duur.
En het werkt allemaal krakkemikkig....
perloc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan