• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hax_door virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

timjjj

Nieuw lid
Lid geworden
27 nov 2011
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Hallo forumleden,

Ik heb hier een pc staan die nu vanzelf blijft herstarten en het welbekende blue screen weergeeft. Met andere woorden denk ik dat dit het Haxdoor virus is.

De pc blijft hangen bij het bluescreen , ook heeft windows in veilige modus opstarten geen zin.

Is er een andere manier dan de windows herstel cd om dit probleem op te lossen?

Alvast dank, gr Tim
 
Gezien de probleemomschrijving is een recovery installatie de enigste mogelijkheid inderdaad.
Maar hoogstwaarschijnlijk wil je ook nog data reddden....
En iets anders: hoe lang denk jij nog met dat inmiddels antieke beturingssysteem door te gaan?
 
Hahah nouja, de computer werdt voornamelijk gebruikt voor muziek, belangrijke zaken worden nu op nieuwe laptops verricht.

Maar het gaat inderdaad om het redden van de data die er op staat, documenten ect.

Maar dan wordt het waarschijnlijk even zoeken naar een xp schijf. :)
 
Wat je kan doen is met een andere PC of notebook een Linux Live CD te downloaden en te branden om daarmee jouw stukkende XP PC mee te booten.
Nadat Linux is opgestart zal de interne HD gemount worden en kan je, vermits er een externe USB-opslag ook is aangesloten dan door middel van kopiren en plakken (gaat net zo als onder Windows) de belangrijke data op die wijze redden.
 
Wat je kan doen is met een andere PC of notebook een Linux Live CD te downloaden en te branden om daarmee jouw stukkende XP PC mee te booten.
Nadat Linux is opgestart zal de interne HD gemount worden en kan je, vermits er een externe USB-opslag ook is aangesloten dan door middel van kopiren en plakken (gaat net zo als onder Windows) de belangrijke data op die wijze redden.


Bedankt voor de tip, zal ik dit in iedergeval doen! ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan