• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

PC gecrasht, nooit installatie-dvd gehad.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeltjo

Vaak hier
Lid geworden
8 dec 2012
Berichten
783
Waarderingsscore
0
Hoi iedereen,

Een tijd geleden is mijn PC gecrasht. Uiteindelijk heb ik toen de harde schijven gewist en dus ook Windows Vista. Nu wil ik mijn PC weer opnieuw installeren alleen heb ik geen Vista DVD. In mijn kennissen/vrienden kring heeft verder ook niemand een Windows Vista home Premium installatie-dvd liggen. De registratiekey heb ik nog, namelijk op de computer geplakt, maar de DVD heb ik nooit bij de aankoop van mijn PC gekregen. Is er geen andere mogelijkheid om een Nederlandse versie van Vista Home Premium te krijgen?

Met vriendelijke groet,

Jeltjo
 
Hoe heb je ze dan gewist?
Je zou een torrent kunnen zoeken als je de goede te pakken kunt krijgen, vele zijn er huiverig voor maar het je eigen keuze, zelf nooit problemen mee gehad.
Neem aan dat je de key nog hebt.
 
Als Vista op die PC liep, kan je ook overgaan op Windows 7, die zijn nog te koop.
Overigens,door de HD geheel te wissen heb je de meegeleverde recovery-partitie ook verwijderd.
En omdat je dus schijnbaar nooit de gebruiksaanwijzing goed hebt doorgenomen, heb je waarschijnlijk ook geen recovery-DVD's gebrand.
 
Ja, de Key heb ik nog gewoon. Het probleem is alleen dat ik nergens een goede Nederlandse versie van Windows Vist home premium kan vinden. Dit was een van me eerst PC. Toen nooit erover nagedacht. Na een tijdje de PC maar weer eens aangezet(heb ondertussen een nieuwe en daarvan wel een recovery DVD) en toen de HD gewist omdat de PC niet meer opstartte.
 
Beste jeltjo, nu begrijp ik er niks meer van.
Is het de oude PC of de nieuwe PC waarvan jij de HD hebt gewist en waarvoor je wel een recovery-DVD hebt?
 
Oh, sorry voor de onduidelijkheid. Het gaat om een oude PC waarvan ik de HD gewist heb en geen Recovery DVD van gemaakt heb. Hierdoor heb ik ook het stuurprogramma Vista Home Premium verwijderend. Dom, maar ik had er toen nooit van gehoord. Nu ben ik opzoek naar een manier om Vista home premium er weer op te zetten want ik heb de registratiekey nog alleen geen installatie-DVD. Ook in mijn omgeving heeft niemand een Nederlandse versie van vista Home Premium.
 
Tja, had dat al vermeld hoe je eraan kunt komen maar ja.
Zag een hele mooie op Pirate, alle versies erop.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die downloadlinks bestaan niet meer, vermoedelijk op last van Microsoft verwijderd.
 
Oke, toch bedankt voor de moeite. Alleen het moet Home Premium zijn anders werkt de Key niet. Op internet staan genoeg torrent alleen geen Nederlandse versies
 
Iedere Windows Vista DVD bevat alle versies.
De ingegeven licentiekey bepaalt welke Vista versie genstalleerd wordt!
 
Wel, zoek op vista dutch.
Had er gisteren eentje binnen 10 sec. op piraatje.
 
Laatst bewerkt:
Oke
Gevonden, wel wat weinig seeds maar ik heb er een. Nu even afwachten.
Bedankt voor de hulp!
 
dit is de instal.wim van de Windows Vista sp1 32 bit Nederlands....

deze is de instal.wim van de Windows Vista sp1 64 bit Nederlands


bron
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan