• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wifi versterken

Status
Niet open voor verdere reacties.

theduke1989

Gewaardeerd
Lid geworden
23 okt 2012
Berichten
1.392
Waarderingsscore
0
Beste alle,

Ik heb een vraag omtrent Wi-Fi versterken.

Ik ben momenteel in Bosni en wil via de buurman Wi-Fi gaan gebruiken.

Hij geeft ook toestemming daarvoor,

Nu komt mijn vraag:
Wat is de beste manier om de Wi-Fi te versterken behalve een repeater aan te schaffen. Zijn er nog andere oplossingen daarvoor?

Alvast bedankt ,
 
Een repeater is het simpelste en goedkoopste. Maar als je signaal te zwak is, valt er ook weinig te versterken. Kunt je geen kabeltje naar de buurman trekken? En daar dan in je eigen huis een router op aansluiten.
 
Ik denk niet dat hij dat graag wilt , code geeft die wel . Is een accespoint of iets dergelijks niet goed een router zou wel een optie kunnen zijn , dacht om een Asus of cisco router..
 
Nee heb je, ja kun je krijgen. Zou het dus eerst maar eens vragen.

Als je al een router hebt, kun je die in bridge modus instellen. Lukt dat, dan heb je geen repeater nodig.
 
Ik koop een router ,

wat is een goede router dacht zelf om ook een accesspoint voor de boven verdieping aan te schaffen dan.

Wil zo min mogelijk tot last zijn, maar gewoon de router in de stopcontact en dan de Wi-Fi opvangen of wat ? Hoe verder ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je moet een router aanschaffen, die bridge modus voor netwerken ondersteunt. Deze doet dan hetzelfde als een repeater, maar heeft dan uiteraard ook alle functies van een router.
 
Kan je me eentje vertellen welke ik zou moeten aanschaffen. Rond de 50 a 80,- mag het kosten als het wat kan worden . Dat ik zelf gewoon ermee kan verbinden en in huis Wi-Fi kan ontvangen....

Op tweakers kan je namelijk niet kiezen of het bridged heeft of niet dus van daar dacht aan Asus of linksys cisco
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vlak d-link of netgear ook niet uit, en ook tp-link maakt leuke apparaten. Linksys is bij mijn weten trouwens niet meer, wat het eens was. Maar je zult toch zelf in de specs moeten gaan duiken bij de fabrikanten. Ik weet dat ook zo niet, omdat het niet iets alledaags is. 50-80 euro zou geen probleem moeten zijn. De functie kost niks extra, maar het moet gewoon in de firmware zitten.
 
Ik zit op tweakers maar Asus of d-link zijn als ik kijk zie ik geen bridged mode staan
 
Bedankt voor de informatie , echter heb ik nu geen laptop bij dR hand om te connecten met me de router en met een smartphone is het onpracktisch.

Echter moet ik de router via brigde de Wi-Fi die van de buurman wordt uitgezonden, via bridged connecten? En dan kan ik pas gebruik maken van de router?

Zou ik ook dan een extra accesspoint voor op de 1ste verdieping kunnen maken ??? En dan vanaf router naar accesspoint via utpkabel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik gebruik een sitecom er tussen, daar mee kan ik op 3 verdiepingen wifi ontvangen. er zijn dus routers die sterk genoeg kunnen zijn.
ligt er natuurlijk wel aan of er dingen in huis zijn die het signaal kunnen verminderen.
 
Ik heb een vraag,

Hoe lang mag zo'n UTP CAT5E/CAT6 kabel maximaal lang zijn?
Want anders neem ik een grote rol 500+ meter kabel en maak vanaf me oma tot aan mij huis gewoon een internet verbinding tot aan mijn huis.
En dan plaats ik 2 Accesspoints vanaf de ingang in de huis en dan op de andere verdieping via WI-FI of ook meteen daar naar een kabel trekken?

https://www.4launch.nl/shop/product/120301/-n-range-extender-wn2500rp-wifi-n300/tweakers en dan 2 van zulk soort nemen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Officiel 100 meter, in de praktijk tot ongeveer 150.
 
bedankt,

Heb een vraag.

In bosnie hebben ze een provider HTeronet.ba , daar kan je voor 1KM (omgerekend 0,50,-) 300mb voor 1 hele dag krijgen. Is gewoon 3G verbinidng etc.
Nu mijn vraag uhm, je kan namelijk internet sharen met andere gebruikers die ook van jou verbinding kunnen gebruik maken via telefoon toch? Zou dit werken met routers? dus via me telefoon of zo of wat dan ook dat de accesspoint het overneemt? Is wel een rare manier maar lijkt me wel tof als het werkt, en dan 2 accesspoints koop en dan over heel het huis internet, want 0.50,- cent is niks....
 
Je kunt je telefoon instellen als access point. 300 MB voor 0,50 is natuurlijk niks, maar als ik je vertel dat een aangesloten laptop op mijn telefoon in n dag 1 GB aan data consumeerde, dan zal jouw oplossing met routers, switches en meerdere computers op n (langzame!) 3G verbinding best wel eens kostbaar kunnen worden.

Als je trouwens 500 meter moet overbruggen om van het huis van je oma tot aan jouw huis te komen, ga je dat ook met consumenten wifi apparatuur niet redden...
 
Dacht ik eerst wel dat het ging lukken met 500m kabel etc of 2x 305m kabel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan