• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Aansluitproblemen Externe Harde Schijf Linux Mint 16 Petra

Status
Niet open voor verdere reacties.

Supah Sigi

Nieuw lid
Lid geworden
15 aug 2014
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Ik als leek zijnde heb een probleem. Een maat van me heeft op mijn laptop (Asus Eee PC) Linux Mint 16 Petra (editie Xfce 32-bit) genstalleerd, omdat met Windows te langzaam was.

De laptop gebruik ik alleen op vakantie om filmpjes ed te kijken. Echter is mijn maat op vakantie en kan ik hem niet bereiken voor mijn probleem.

Ik probeer namelijk mijn externe harde schijf aan te sluiten op de laptop om zo filmpjes over te zetten.

De koppeling mislukt steeds. Wie kan mij hierbij helpen?
Ik krijg onderstaande mededeling Alvast bedankt.

Siegfried:
Error mounting /dev/sdb1 at /media/siegfried/BackupDisk: Command-line `mount -t "ntfs" -o "uhelper=udisks2,nodev,nosuid,uid=1000,gid=1000,dmask=0077,fmask=0177" "/dev/sdb1" "/media/siegfried/BackupDisk"' exited with non-zero exit status 12: Failed to read last sector (1953523119): Invalid argument
HINTS: Either the volume is a RAID/LDM but it wasn't setup yet,
or it was not setup correctly (e.g. by not using mdadm --build ...),
or a wrong device is tried to be mounted,
or the partition table is corrupt (partition is smaller than NTFS),
or the NTFS boot sector is corrupt (NTFS size is not valid).
Failed to mount '/dev/sdb1': Invalid argument
The device '/dev/sdb1' doesn't seem to have a valid NTFS.
Maybe the wrong device is used? Or the whole disk instead of a
partition (e.g. /dev/sda, not /dev/sda1)? Or the other way around?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan