• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Internet via mijn wifi is sneller dan via de kabel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

style1980

Gewaardeerd
Lid geworden
8 apr 2009
Berichten
1.287
Waarderingsscore
0
Goedemiddag,

Ik kwam er achter dat als ik stream via wifi het veel sneller gaat als dan dat ik dat via de kabel doe.

Ik heb via ziggo 90 Mbit/s download en 9 mbit/s up.

Als ik bijv mijn gbox (xbmc) via de kabel doe dan komt 13.48 Mbps download en 7.54 up, doe ik dit via wifi 58.55 download en 9.12 up.

Heeft iemand een idee hoe dat kan, want als ik mij niet vergis moet het via de kabel toch sneller gaan dan via wifi?

Mvg.
 
Lol, 1byte=8bits.
Mbit en mbps(mbyte) . Het zijn twee verschillende grootheden.
 
Zijn het wel allemaal bits en geen bytes, dan is je kabel mogelijk beschadigd. Of het is een simpel 4-aderig snoertje?
 
Het zijn Mbit/s dat de speedtest en de website van ziggo weergeven.

Het ik denk dat het aan mijn gbox ligt, als ik de kabel aansluit op mijn nieuwe laptop geeft die 88 Mbit/s weer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weet je toevallig de eigenschappen van de ethernet card? Als daar maar een 10/100 Fast Ethernet card inzit , dan ben ik niet verbaasd dat je wifi veel sneller is dan via kabel .
 
Ik meen te weten dat met snelheid van Internet verbindingen altijd in Mb/s wordt aangegeven en andere snelheden in MB/s.
De vraag is natuurlijk waarom dat zo is.
De aanduiding van grootte van registreermedia is trouwens altijd verwarrend.
Als ik kijk naar de grootte van mijn HD partitie staan er 2 getallen: 377.392.263.168 (bytes, en wat ongerveer de werkelijke grootte is, ongeveer omdat het geen macht van 2 is) en als ronde waarde 351 GB.
Wanneer er staat Mbs of Mb/s wil dat zeggen dat de snelheid in bits wordt aangeduid.
Wanneer er staat MBs of MB/s wil dat zeggen dat de snelheid in Bytes wordt aangeduid.
Een en ander ruil ik graag in tegen beter weten.
perloc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan