• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows server 2008 r2

Status
Niet open voor verdere reacties.

kennyke

Kenny
Lid geworden
2 dec 2008
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik heb onlangs mijn server geinstalleerd. Hier draaien enkele "roles" op, namelijk de volgende:
-Active directory users and computers
-DHCP
-DNS
-Remote desktop services


Mijn opstelling:
Code:
[B]Telenet modem[/B]--------[B]3COM manageable switch[/B]--------[B]Apple Airport timecapsule[/B]--------[B]digicorder[/B]
                                           --------[B]Server 2008 R2[/B]
                                           --------[B]Andere computers[/B]

De timecapsule is als bridged ingesteld (switch)
De telenet modem heeft standaard DHCP enabled en deelt IP uit in de range 192.168.2.xx
De Server DHCP deelt IP adressen uit tussen 192.168.2.150 en 192.168.2.225 met standaard gateway 192.168.2.1

Nu kwam ik volgend probleem tegen, in Belgi hebben we bij telenet een digicorder en deze vereist een IP adress van telenet zelf, momenteel verkrijgt hij volgend 10.181.x.x maar door mijn DHCP server verkrijgt hij een IP in mijn adress-pool.
Is er enige manier om deze doormiddel van MAC adress filtering uit de DHCP te houden? Zodat hij verbinding maakt met de telenet router en niet met de server?

Tevens zou ik graag mijn thin-clients laten werken via de rekenkracht van de server, wij hadden dit vroeger op school maar toen was ik er nog niet zo mee bezig dat ik wou weten hoe het werkte.
Ik heb monenteel vanop eender welke computer dat ik aanmeld op mijn domein en dan kan ik via het icoon van remote desktop verbinding maken met de server, maar dan draai ik effectief de server opnieuw op de pc.
Op het school maakte die verbinding maar had je dan een XP achtige omgeving waar enkele programmatjes opstonden.
Als ik me aanmeld met de thin-client op het domein krijg ik enkel een icoon voor internet en eentje voor printers en dan altriris neiberhood of iets dergelijks. Voor de rest krijg ik geen map met mijn documenten ofzo.
Moet ik nog andere instellingen doen?


Alvast bedankt,
Kenny.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan