• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Port Forwarding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Felereca

Bekend gezicht
Lid geworden
26 jul 2013
Berichten
102
Waarderingsscore
0
Beste mensen,
ik was vandaag van plan om een Mc private server te maken
maar wel zonder hamachi, dus de enige oplossing was om mijn porten te forwarden
ik heb dat zojuist gedaan maar als ik Open port check tool gebruik zeg die alsnog dat mijn port ( in dit geval 25565 )
nog steeds closed is.
weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?
Met vriendelijke groet,

Peter
 
Je moet dan in je router duiken.

Je zult waarschijnlijk 25565-25565 moeten doen ipv alleen 25565 en het ip dat je moet invullen als je in de router bent, is je internal ip. Wil je mijn setup zien ervan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het port forwarden is gelukt,
als ik mijn poort check staat die open ja,
maar nu stuit ik op het volgende probleem: als mijn vriend mijn server wil joinen staat er ''Cant connect to server'' ik gaf hem mijn external IP om te joinen
Je moet dan in je router duiken.

Je zult waarschijnlijk 25565-25565 moeten doen ipv alleen 25565 en het ip dat je moet invullen als je in de router bent, is je internal ip. Wil je mijn setup zien ervan?
 
In de server folder vind je een bestand met "server" zorg dat je dit bestand met kladblok opent.

In het server bestand zal hij om een IP en de port vragen, de rest boeit niet.
Bij de port vul je gewoon 25565 en bij IP vul je je INTERNAL ip in (Ziet er zo uit 192.168.0.x)

Het IP waarmee ze zullen joinen is (external IP:25565) die haakjes horen er niet bij.

Kan je trouwens zelf als je via direct connect gaat wel joinen? Je vult dan als de server aan staat "Localhost" in.
 
Het heeft gewerkt inderdaad,
het probleem was dat ik mijn vriend de interne IP had gegeven,
vriendelijk bedankt!
In de server folder vind je een bestand met "server" zorg dat je dit bestand met kladblok opent.

In het server bestand zal hij om een IP en de port vragen, de rest boeit niet.
Bij de port vul je gewoon 25565 en bij IP vul je je INTERNAL ip in (Ziet er zo uit 192.168.0.x)

Het IP waarmee ze zullen joinen is (external IP:25565) die haakjes horen er niet bij.

Kan je trouwens zelf als je via direct connect gaat wel joinen? Je vult dan als de server aan staat "Localhost" in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan