• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Aan/uit knop beeldscherm knippert, geen beeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vanessa

Vaak hier
Lid geworden
22 jan 2010
Berichten
546
Waarderingsscore
1
Sinds ongeveer een week is er iets vreemds aan de hand met het beeldscherm. Sinds het begin dat ik hem aansloot samen met het nieuwe moederbord zie ik sowieso op een zwarte achtergrond een soort storing in het beeld. Het is moeilijk uit te leggen. Het is niet heel opvallend en niet heel storend maar je ziet het beeld lichtjes trillen met horizontale lichtgrijze strepen. Dit valt dus nauwelijks op maar lijkt me al wel een teken dat er iets niet helemaal goed is. Hoelang dit al zo is kan ik niet zeggen, het viel me pas op met een zwarte bureaublad achtergrond.

Nu sinds ongeveer een week knippert het ledje van de aan/uit knop (blauw) en krijg ik geen beeld. Dit gebeurd alleen wanneer ik 's nachts de pc heb afgesloten, alle stekkers uit het stopcontact heb gehaald en hem de volgende dag wil opstarten. Eerst gebeurde het 1 keer, nu al 2 dagen achter elkaar. De pc zelf start wel op, dat kan ik horen en als ik op de power knop van het toetsenbord druk sluit hij netjes af. Vervolgens na een paar keer opnieuw starten krijg ik wel beeld. Als ik bij apparaatbeheer kijk staat er dat het beeldscherm correct werkt. Bluescreens heb ik niet gehad. Wel hoor ik sinds het begin vaak een ruis/storing bij het afsluiten van de pc door de boxen. Verder doet de pc het gewoon goed. Het beeldscherm is trouwen 4,5 jaar oud.
In het logboek zie ik de volgende meldingen:

- Time out (30000 seconden) tijdens het wachten op de verbinding van deze service: AMD FUEL Service
- De AMD FUEL Service-service kan vanwegen de volgende fout niet worden gestart: de service heeft de start of stuuropdracht niet op juiste wijze beantwoord.
- De IP-adreslease ....... voor de netwerkkaart met het netwerkadres ...... is geweigerd door de DHCP-server 0.0.0.0 (De DHCP-server heeft een DHCPNACK-bericht verzonden)
-WLAN AutoConfig-service is gestopt.


Moederbord: MSI FM2-A75MA-P33 micro ATX - Socket FM2 - AMD A75 - USB 3.0 -
Processor: AMD A serie A8-6500 - 3.5 GHz - 4 cores - 4 MB cache - Socket FM2 - Box
Voeding: Antec Voeding Basiq Power 430W
Geheugen: Kingston 2x2GB DDR3 PC10666 CL9.0
Beeldscherm: Iiyama TFT Monitor E2208HDSV-1 22"
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zomaar wat dingen die je kunt bekijken:
Staat je schermresolutie op de waarde van je scherm. LCD schermen moet je niet op een andere resolutie gebruiken.
Voor mij als videoleek lijkt het er op dat er ergens een slechte verbinding zit.
Zit je videokaart er goed in (maakt die goed contact)
Is je videokabel 100% en zit die er goed in (klinkt triviaal, maar ik had ook een videokaart, waarbij de mechanica zodanig was, dat mijn HDMI plug er niet voldoende ver in ging.)
 
Heb net even gekeken, de resolutie staat op aanbevolen. Een aparte videokaart heb ik niet, heb een gentegreerde kaart. Vandaag was het weer prijs tijdens het opstarten.
 
Heb je de laatste driver?
 
Van het beeldscherm is er nergens een driver te vinden. Ik kan nog even kijken naar de rest. Het is zo vreemd, alles doet het gewoon goed het is echt alleen als hij een tijdje heeft uitgestaan. Ik ga even kijken of er nieuwe drivers zijn.
 
Als hij het vooral doet als hij een tijdje heeft uitgestaan zou het de hardware kunnen zijn. Je zou eens kunnen proberen of het effect sneller verdwijnt als je je mobo een beetje opwarmt met een haarfohn. Wel voorzichtig.
 
Met de hardware bedoel je de processor/moederbord?
 
Ja. Dus geen software. De chipjes die warm worden en mss dan pas hun werk goed doen. Of slechte contacten die door uitzetting van het materiaal door warmte juist wel wat beter contact gaan maken. Moederboarden bv. zijn ontzettend complexe verbindingsstructuren met soms wel meer dan 20 lagen die allemaal met elkaar moeten worden doorverbonden dmv chemische processen. Verbindingen waar je niet bij kunt voor visuele controle bv. Alleen via het functioneel testen van een circuit kun je dat controleren. Hoewel chips in feite net zo complex of complexer zijn, zijn de processen om chipslagen door te verbinden, blijkbaar betrouwbaarder of beter te testen.
 
Klinkt ingewikkeld Veng. Ben er inmiddels achter dat het beeldscherm enkel moeilijk gaat doen wanneer ik de stekker van de pc eruit heb gehaald... Als ik de stekker erin laat zitten start de boel gewoon normaal op. Vanaf begin af aan krijg ik foutmeldingen, 99 en 26 bij het opstarten van de pc. Deze 2 codes verschijnen rechtsonder in het hoekje. Ik heb dit moederbord nog maar pas en moet dus wel 100% zeker weten dat het aan het moederbord ligt voordat ik hem terugstuur. Zal dit inderdaad aan het moederbord te wijten zijn?
 
Beeldscherm al aan een andere PC geprobeerd op dezefde manier, dus ook de power er af?
Ander beeldscherm van iemand miss. lenen om de PC te controleren alhoewel ik die niet verdenk/

Indien het beeldscherm niet start lijkt mij meer dat het daar aan ligt, windows is nog niet opgestart dus ook de drivers of andere zaken van windows heeft er weinig mee te maken.

Het voedingsdeel dient door een puls van de videokaart/onboard video in werking te treden en aangezien dat niet gebeurd als de spanning eraf is geweest gaat mijn vermoeden daar naar uit, soldeerverbindingen kunnen zijn losgelaten en alleen bij warmte contact maken of de condensatoren zijn lek geraak in het voedingsdeel van de monitor.
 
Bedankt Lange Pier! Ik heb helaas geen andere pc om het scherm op te kunnen testen, wel heb ik nog een oud beeldscherm staan. Die is heel oud maar werkt nog prima, die zou ik op deze pc kunnen testen. Ik ga morgen even testen met het oude beeldscherm.
 
Eenvoudiger gezegd: het kan zijn dat je een moeilijk te detecteren storing hebt. Ik heb in mijn antwoord wel over het hoofd gezien dat het natuurlijk ook je monitor kan zijn. Ook dan kan het een temperatuurkwestie zijn, want je geeft aan dat je geen probleem hebt als je de stekker er in laat zitten. Dat zou kunnen betekenen dat zolang je de elektronica ingeschakeld laat (dus op temperatuur houdt) je geen probleem hebt.
Ik sluit me dus bij Lange Pier aan om je monitor te testen.
 
Om dit topic nog even af te ronden, het bleek toch aan het beeldscherm zelf te liggen. Het werd steeds erger, moest de pc meerdere malen aan en uit zetten eer dat het scherm een keer aan wou gaan. Met het andere scherm geen problemen en nu inmiddels een nieuw beeldscherm aangeschaft die het prima doet.
 
Fijn dat het in elk geval opgelost is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan