• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Qobuz app werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

computus

Gewaardeerd
Lid geworden
18 mei 2005
Berichten
1.064
Waarderingsscore
0
Beetje raar probleem dat ik toch niet opgelost krijg.

Ik ben geabonneerd op Qobus (een spotify maar dan anders). Die hebben een desktop app die zich installeert in AppData, de mogelijkheid hem ergens anders te zetten is er niet. Als ik de app op de desktop aanklik krijg ik de foutmelding dat ik geen toegang kan krijgen omdat ik de toegangsmachtigingen mis.

Hoe los ik dit op?

Alvast dank
 
Zit jij op een gastaccount?
 
Dat die app zich in AppData installeert, heeft te maken met rechten.
In AppData zijn er geen stringente rechten voor toepassingen namelijk.
Verplaats jij dat bestand naar de Program Files en maak je dan een nieuwe snelkoppeling aan, dan heb je dus een probleem.
Op te lossen door de App weer terug te zetten op de originele lokatie of de snelkoppeling middels rechtsklikken met adminrechten opstarten.
 
Dank voor de reacties.

Ik zit niet op een gastaccount, ik ben betalende klant van Qobuz en bij inloggen via internet wordt mijn naam ook aangegeven.

Het vreemde is dat de app (die je op de Qobuz site kunt downloaden) eerder wel werkte. Op enig moment begon die foutmelding. Ik heb de app meerdere malen genstalleerd (en dat gebeurt in AppData) en ik krijg altijd dezelfde melding, ook als ik het met adminrechten opstart.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het probleem is opgelost na eindeloos gepruts. Ik liet de optie data herstellen van Wise los op de app en het deed het weer. Vraag me niet hoe het allemaal kan.

Veel dank voor de reacties.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mag ik nog even terugkomen op bovengenoemd probleem? Na enige tijd trad hetzelfde probleem op en krijg ik de app niet aan de praat.

Ik heb de oude app totaal verwijderd (ook register helemaal opgeschoond) en opnieuw proberen te installeren. Dat lukt niet, hij blijft, hoe ik het ook probeer, steeds hangen in de installatie. De foutmelding is dan "chargement impossible" en als ik dat dan na enige tijd afbreek geeft de toch (half) genstalleerde app de foutmelding dat hij geen toegang geeft.

Datarecovery via Wise werkt nu ook niet meer.

De app conflicteert volgens mij met iets anders maar hoe kom ik daar achter?

Graag hulp en alvast dank.

Wim
 
Ik vond op het internet deze instructie:

Als u online naar muziek wilt luisteren (met Qobuz Player of Qobuz Desktop), wordt u aangeraden te controleren of uw firewall/proxy het volgende toestaat :
de domeinen *.qobuz.com en *.yacast.net
de protocollen HTTP, RTMP, RTMPE
communicatie via TCP-poort 80, 1935, 443

Weet iemand op welke manier ik dat in mijn firewall kan checken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan