• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

haperend internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

edjemaco

Nieuw lid
Lid geworden
13 sep 2014
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Hallo,

ik heb vorige week een HP Compaq 100 - 303nd gekocht en nu heb ik een internet (verbindings) probleem.

het icoontje voor het internet switcht van verbinding aan naar eentje met een geel driehoekje met een uitroepteken naar een rood bolletje met een wit kruis.

dit doet ie voortdurend, terwijl als ik de internetkabel in m'n oude PC steek, hij het perfect doet.

het ligt dus niet aan het internet of de kabel, het moet ergens in de PC zitten.

wie oh wie kan mij helpen ?
 
Vraag verplaatst van Algemeen naar Netwerk.

Jouw pc beschikt over een gentegreerde Ethernet 10/100Base-T.

De driver daarvoor kun je hier vinden: klik!
Op diezelfde pagina zie je ook een tabblad "Installatieprocedure". Klik daarop en lees de instructies door of schrijf ze over.

Om die driver te downloaden kun je een andere pc gebruiken. Zet de driver over met een USB stick en installeer hem op je nieuwe Compaq 100-303nd pc.
Start daarna je Compaq opnieuw op. Controleer of de internetkabel correct in de aansluiting zit. Blijft je internetverbinding nu wel intact?

Zo niet, dan zou ik toch aanspraak maken op garantie, waarbij je het probleem duidelijk beschrijft op het RMA-formulier.
 
bedankt voor de tip, maar als ik het stuurprogramma wil aanpassen komt er :

er is geen beter of nieuwer stuurprogramma gevonden.

daaronder staat dan het stuurprogramma wat er op zit :

Realtek PCle FE Family Controller

er zit dus blijkbaar wel een driver op de PC, maar het internet blijft niet intact.
 
Met dezelfde internetkabel doet je oude pc het wel goed, schrijf je. Dan blijft de verbinding met internet wel stabiel.
Hoe ben je verbonden met internet? Eerst een modem, dan de router en dan de pc? Of hebben jullie een apparaat dat tegelijk modem en router is?

Bij problemen met internet zou ik zelf de modem en router even van de stroom halen. Na een minuut wachten weer de stroom erop zetten.
Heb je een losse modem en router? Dan eerst de stroom weer op de modem. Paar minuten wachten... Dan de stroom op de router totdat alle lampjes weer normaal branden. Kan ook weer een paar minuten duren. Daarna pas de pc aanzetten.

Helpt dat ook niet? Blijft de verbinding met internet via de kabel instabiel? Dan zou je inderdaad gaan denken aan een probleem in de pc. En dan moet je ermee terug naar de winkel. Je hebt immers garantie!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan