• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

front en rear audio jacks tegelijk gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

brammie2

Gewaardeerd
Lid geworden
23 nov 2012
Berichten
1.552
Waarderingsscore
0
Hallo,
Ik heb sinds een paar dagen een niewe headset (zonder volume control).
Eerst had ik mijn speakers en headset via een audio splitter kabel verbonden met mijn pc.
Doordat de speakers en de headset beide volume control hadden, had ik altijd het volume van mijn pc op 100% staan en dan gewoon via speakers op 25% staan, maar met mijn nieuwe headset is er geen volume control en om hetzelfde volume als voorheen te krijgen moet ik hem nu op 8% hebben staan. Verder niets mis mee behalve dat mijn speakers boven 75% in windows moeten staan anders krijgen ze ruis, dus ik heb mijn headset in de front audio gedaan en mijn speakers achterin en dan kan ik via windows de headset op 8% zetten en de speakers op 100%. Maar nu is er een probleem.
Ik wil graag front en rear audio (dus headset en speakers) tegelijk aan hebben zodat ik gewoon speakers uit kan zetten als ik de headset wil gebruiken en de speakers aan als ik ze wel wil gebruiken. Maar dat gaat niet omdat de front jacks de rear jacks uitschakelen.
Ik gebruik realtek als audio driver en op internet zag ik dingen zoals dit maar dat gele mapje staat er niet bij mij, ik heb de nieuwste versie geinstalleerd dus ik weet niet wat ik nog meer kan doen.

Alvast bedankt
 
Dat gaat niet.
Bovendien, wat is het nut om zowel via hoofdtelefoon als speakers tegelijk naar geluid luisteren, dat ontgaat mij....

Wat eventueel wel mogelijk is: of koptelefoon of speakers aan een USB-audiokaart aan te sluiten.
Dan is individuele instelling van het volume wel mogelijk, omdat je dan twee audioversterkers hebt.
 
De reden dat ik ze beide aan wil is omdat als ik nu wil switchen, moet ik of onder het bureau kruipen en de jack eruit trekken of via configuratiescherm steeds een andere als standaard instellen, als ik gewoon de speakers uit zet, is dat veel handiger en ongeveer hetzelfde resultaat.
Maar wat ik niet snap is waarom dat bij mij niet dit staat (http://img253.imageshack.us/img253/9631/frontpanelvd9.jpg) en bij anderen wel, want als ik op google kijk zegt iedereen dat ik dat moet doen maar die optie is er niet.
 
Ik kan met mijn Realtek audiochip gewoon front en back tegelijk instellen voor afspelen bij device advanced settings, jij niet?

Kun je idd geluid van gamen en ts b.v. horen.

Headset met een USB aansluiting werkt ook.
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn idd mindere opties.
Welk merk en type moederbord of merk PC is het?
 
link werkt niet, dan zegt hij na next dit: Object is moved to here, en als ik op here klik gaat hij terug naar de pagina van jouw link.
Maar hoe bedoel je op stereo zetten?
Mijn headset (razer kraken pro) is met 1x mic jack en 1x audio jack
 
Ik heb de driver herinstalleerd maar dat heeft niet geholpen.
Sorry dat ik zo laat reageer maar ik heb een drukke week gehad
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan