• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Rechtemuis knop met powershel gebruiken, vershil W7 en W2008?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Droopyb

Vaak hier
Lid geworden
8 mei 2014
Berichten
807
Waarderingsscore
0
Ik heb de 2 reg keys toegevoegd op w7:

[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\Appvdeploy\command]
@="C:\\Windows\\System32\\WindowsPowerShell\\v1.0\\powershell.exe -noexit -WindowStyle Maximized -File D:\\\\Powershell\\\\scripts\\\\Appvdeploy.ps1 -dirname %V "

[HKEY_CLASSES_ROOT\.appv\shell\appdeploy\command]
@="C:\\Windows\\System32\\WindowsPowerShell\\v1.0\\powershell.exe -noexit -WindowStyle Maximized -File D:\\\\Powershell\\\\scripts\\\\Appvdeploy.ps1"

De eerste start een macro, als je op een directory folder gaat staan, rechtermuisknop, daar verschijnt dan Appvdeploy.
De twee gebruikt de extensie .Appv. Bij een rechtermuisknop op zon file kan de macro opgestart worden.

Dit werkt op w7, maar op w2008 server lukt dat niet en krijg ik het niet aan de gang.
Iemand een idee waarom?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je het volledige commando in een powershell-sessie uitvoert, werkt het dan wel?
 
Ja. De \ moet ie ff aanpassenen, anders gaat het niet werken.
Ik heb nog even getest, het lijkt wel of de dirname of filename niet mee komt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan