• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geen geluid meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

271elanto

Junior lid
Lid geworden
19 okt 2012
Berichten
99
Waarderingsscore
0
Mijn PC is een MedionMD 8833 draait onder Vista, het beeldscherm is eveneens een Medion met 2 ingebouwde luidsprekers.
Het geluid is via Realtec High Devision. Heb al alles uitgetest en uitgeprbeerd via de verbindingen van de verschillende aansluitingen maar niets lukt me.
Voor zover ik kan zien via apparaatbeheer en hardware is er niets aan de hand.

Wie onder u heeft hiervoor een oplossing ?

Ik heb nog steeds de originele Recovery Disc, de Application & Support-Disc alsook de Windows- Genuine Adventage Kit voor Windows Vista (2 DVD's)

Alvast bedankt bij voorbaat voor uw antwoord.
 
Als het kort geleden wel werkte zou een systeemherstel naar een datum van voor het probleem een oplossing kunnen zijn.

Ook al via het Realtek icoon in de systeemvak de boel geconfigureerd? zo ook via de rechtermuisklik op het speakericoon en kiezen voor volumemixer openen kiezen, staan in die 2 opties alles goed en niets uitgeschakeld?
 
Laatst bewerkt:
Systeemherstel van ekeledagen vooraleer geluid weg was uitgevoerd zonder enig resultaat.
Realtec alles uitgeprobeerd met de verschillende outputs ook zonderesultaat.
Nvidia updates gedaan
Alles echter zonder enig resultaat.

Wat nu ?
 
Bij Apparatbeheer staat geen enkele fout vermeld
De audio staat zo:
Realtek High Definition Audio (aangevinkt)
" " Digital Output
" " HDMI " "
In Bios niet gekeken, ben maar een kleine amteur van 81 jaar

Via dit http adres hd ik ook geen oplossing
 
Rechtermuisklik op speakericoon in het systeemvak, dan opties voor volumeregeling, welke opties zijn daar aangevinkt?
 
De audiomixer tekent voor alles 62 %
Als ik een CD opleg en Windows mediaplayer open zie ik wel het grafisch geluid maar via de luidpreker geen geluid.
Ik heb ook via de cinch aansluiting een verbinding gemaakt met 2 externe luidsprekers van Medion welke bij de PC geleverd werd, ook hier geen geluid.
 
Vroeg naar de volumeregeling niet naar de mixer..........
Indien er een verkeerde uitging is gekozen kun je wel vrolijk de grafische weergave zien maar de speakers zullen zwijgen.
 
Beste L P,
Als ik links klik op het icoon zie ik volgend venster: Sound Manager - Audioaparaten - Systeemgeluiden - Windows Media Player - Geluidsterkte - Geluidsrecorder.
Waar zoek ik nu verdr...??
 
Als het goed is staan er 2 luidsprkertjes, de ene is van Realtek, degene die je nu hebt gebruikt, zal wel met de rechtermuisklik zijn gedaan, maar goed, als je dan voor audioapparaten kiest, bij welke staat dan een groen vinkje?

Dat pictogrammetje dubbelklikken kan ook, wat staat daar aangevinkt?
 
Bedankt dat je me echt zo snel volgt.
Er staan 2 luidsprekers in die tekening naast een beeldscherm.
Boven mogelijkheden HDMI out, Luidsprekers aangevinkt, Digital Out, Aux aangevinkt.
Onder: Luidsprekers met volledig bereik is ook aangevinkt
Hopelijk kan je er aan uit.
 
Bedankt in alle geval, je hebt mr dan de moeite gedaan om me te helpen.
Ik zal straks of morgen de monitor eens uitproberen op mijn andere PC. (Medion 8895)
Ik laat u hiervan nog wel wat horen.

Met vriendlijke groeten
 
Zo te zien staat alles goed, kan er verder weinig aan toe voegen.

Niemand in de buurt die er even mee kan freubelen om alles na te lopen?

Mogelijkheid de monitor met speakers op een andere PC uit te proberen?

http://windows.microsoft.com/nl-nl/...s#tips-fixing-common-sound-problems=windows-7
Had de link al eerder gegevn maar toch.


Hallo Lange Pier,

Ook aan de andere Pc geen geluid. Dus als eindresultaat:ik zal me een nieuwe monitor schaffen.
Nogmaals mijn dank.

271elanto
 
Je kunt natuurlijk een nieuwe monitor kopen, maar als het beeld van de monitor nog wel goed is, en hij enkel geen geluid meer geeft, dan is er ook een andere oplossing:
Koop een goedkoop setje geluidsboxen. Die zijn er al vanaf zo'n 15 euro. Dit is slechts een voorbeeld: http://www.kieskeurig.nl/pc_speaker/product/195514-trust-sp-2200/prijzen

In mijn monitor ((iiyama ProLite XB2483HSU) zitten ook ingebouwde luidsprekers, maar ik gebruik ze niet, want het geluid van mijn goedkope Trust boxjes klinkt nog beter.
 
Bedankt voor de tip, ik zal dit eens bekijken, tijd schat raad.
 
Ik had ook geen geluid meer op mijn labtop met Vista,zelfde verhaal als boven.
Door audiocodecs op te halen had ik wel geluid,maar van korte duur.

Ik heb vervolgens geupgrade naar windows 7 en toen deed het geluid het weer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan