• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

standaardinstellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

eddylan

Bekend gezicht
Lid geworden
13 sep 2014
Berichten
193
Waarderingsscore
0
ik had onlangs problemen met google crome !heb google verwijderd en terug geinstalleerd maar in de rubriek voor extentie's toe te voegen heb ik alles geselecteert en nu kan ik niets meer openen ?iemand een idee ?
 
Verwijder gewoon alle extensies en installeer ze opnieuw.
 
eddylan, je hebt dezelfde vraag nu al 5 keer gesteld, maar steeds in andere bewoordingen, waardoor het er niet duidelijker op wordt wat jij nu precies gedaan hebt.
Zo denkt Leono nu dat jij met extensies de invoegtoepassingen in Chrome bedoelt. Maar voor hetzelfde geld heb jij alle extensies (de letters achter de punt van een bestandsnaam; dus .doc, .lnk, .exe enzovoort) gekoppeld aan Chrome.

Je stelde het probleem in deze discussie, maar ook hier:
1. http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=119704&highlight=
2. http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=119705&highlight=
3. http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=119703&highlight=
4. http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=119741&highlight=

Je probleem heeft in ieder geval met de browser Chrome te maken. Verwijder daarom Chrome via Start > Configuratiescherm > Programma's en onderdelen.

Belangrijk: start daarna je computer opnieuw op!
Probeer, nadat de computer opnieuw is opgestart, of je wel weer bestanden en programma's kunt openen. En laat ons het resultaat weten.

Wacht nog even met het opnieuw installeren van Chrome.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
eddylan, je hebt dezelfde vraag nu al 5 keer gesteld, maar steeds in andere bewoordingen, waardoor het er niet duidelijker op wordt wat jij nu precies gedaan hebt.
Zo denkt Leono nu dat jij met extensies de invoegtoepassingen in Chrome bedoelt. Maar voor hetzelfde geld heb jij alle extensies (de letters achter de punt van een bestandsnaam; dus .doc, .lnk, .exe enzovoort) gekoppeld aan Chrome.

Je stelde het probleem in deze discussie, maar ook hier:
1. http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=119704&highlight=
2. http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=119705&highlight=
3. http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=119703&highlight=
4. http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=119741&highlight=

Je probleem heeft in ieder geval met de browser Chrome te maken. Verwijder daarom Chrome via Start > Configuratiescherm > Programma's en onderdelen.

Belangrijk: start daarna je computer opnieuw op!
Probeer, nadat de computer opnieuw is opgestart, of je wel weer bestanden en programma's kunt openen. En laat ons het resultaat weten.

Wacht nog even met het opnieuw installeren van Chrome.

ok bedankt alvast ! hetgene dat ik gedaan heb is ;bij standaardinstellingen explorer gekozen en dan bij extentie's alles geselecteert en ik kan dat niet meer ontvinken ! sorry voor de onprofesionelen uitleg en spelling (gepensioneerde leek ) ik ga dit in ieder geval proberen ! M.V.G.
 
Je dient Google te resetten conform onderstaande:

  • Klik op de streepjes en kies dan voor Bladwijzers.
    • Selecteer Bladwijzerbeheer.
    • Klik op het menu Organiseren.
    • Selecteer Bladwijzers exporteren.
    • Chrome exporteert de bladwijzers als HTML-bestand.

Daarna log jij via Chrome in op de Google Sync.
  • Klik nu in het opgestarte kleine venster op Geavanceerde synchronisatie-instellingen.
    • Zet de instelling nu op Kies wat je wilt synchroniseren.
    • Vink daarna alle instellingen uit en klok op OK
    • Na bovenstaande gedaan te hebben, des installeer je Google Chrome volledig en wanneer je de vraag krijgt over jouw persoonlijke data, ook die volledig verwijderen.
    • Na het verwijderen de PC opnieuw opstarten.
    • Met IE of Firefox installeer je Google Chrome opnieuw: http://www.google.nl/intl/nl/chrome/browser/


Test na het terugzetten van de bookmarks in Chrome of alles weer naar behoren werkt.
 
mooie uitleg abraham54 maar zoals ik al zei als ik probeer een program te openen dan komt er een bericht "geeft u toelating aan crome om dit te openen"en ondertussen krijg ik ook al een melding "explorer werkt niet meer " google crome heb ik al kunnen verwijderen ! de situatie escaleert niet in de goede richting ! ik heb er een boeltje van gemaakt vrees ik en zal profesionelen hulp moeten inroepen en daarmee bedoel ik niet dat u er niks van kent maar ik heb hulp nodig ! M.V.G.
 
Ik heb jouw discussie verplaatst.

Download
51a5f5d096dae-icon_RSIT.png
RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureablad op.
Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

RSIT Downloaden
RSIT Uitvoeren
  • Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Als u RSIT de eerste keer uitvoert zal HijackThis gedownload worden als deze niet aanwezig is, sta dit vervolgens toe.
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" geopend.
RSIT Logbestanden plaatsen
  • Post de inhoud van zowel het logbestand met de naam Log.txt als ook het logbestand met de naam "Info.txt in uw volgende bericht. (Deze logbestanden kunt u tevens terug vinden in de map "C:\rsit")"
 
Ik ga er nu even van uit dat jij een willekeurig programma probeert te openen via een dubbelklik op een pictogram/snelkoppeling die op je bureaublad staat.
Deze snelkoppelingen naar programma's hebben allemaal de verborgen extensie .lnk (= link).
Wanneer jij op wat voor manier dan ook de extensie .lnk gekoppeld hebt aan Chrome, dan heb je inderdaad een probleem.

Heb jij misschien via Start > Standaardprogramma's > Een bestandstype of protocol aan een specifiek programma koppelen de extensie .lnk (die extensie staat voor Snelkoppeling) gekoppeld aan Google Chrome?
Dat mag dus echt niet. Achter de extensie .lnk hoort 'Onbekende toepassing' te staan, en dat mag je zelf nooit wijzigen. Doe je dat toch, dan werken je snelkoppelingen niet meer.

Er is wel een oplossing voor, maar dan moeten we eerst zeker weten dat jij het bovenstaande per abuis hebt gedaan.

En als je het bovenstaande gedaan hebt, dan zou je nog steeds gewoon op internet kunnen. Niet door op een snelkoppeling te klikken, want die werken momenteel niet, maar via de Verkenner.
Mocht je Google Chrome willen gebruiken om op internet te gaan, dan zou dat zo gaan. Start de Verkenner via de toetsencombinatie Windowstoets + E.
Klik dan achtereenvolgens onder Computer op de C: schijf > Program Files (x86) > Google > Chrome > Application > Chrome.exe.

Als dat allemaal lukt, dan is de oplossing nabij. Laat het maar weten.

Edit: terwijl ik aan het typen was, reageerde Abraham54 al. Hij heeft bovendien jouw topic verplaatst. Voer eerst zijn instructies maar uit, als dat lukt.
---------------
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ga er nu even van uit dat jij een willekeurig programma probeert te openen via een dubbelklik op een pictogram/snelkoppeling die op je bureaublad staat.
Deze snelkoppelingen naar programma's hebben allemaal de verborgen extensie .lnk (= link).
Wanneer jij op wat voor manier dan ook de extensie .lnk gekoppeld hebt aan Chrome, dan heb je inderdaad een probleem.

Heb jij misschien via Start > Standaardprogramma's > Een bestandstype of protocol aan een specifiek programma koppelen de extensie .lnk (die extensie staat voor Snelkoppeling) gekoppeld aan Google Chrome?
Dat mag dus echt niet. Achter de extensie .lnk hoort 'Onbekende toepassing' te staan, en dat mag je zelf nooit wijzigen. Doe je dat toch, dan werken je snelkoppelingen niet meer.

Er is wel een oplossing voor, maar dan moeten we eerst zeker weten dat jij het bovenstaande per abuis hebt gedaan.

En als je het bovenstaande gedaan hebt, dan zou je nog steeds gewoon op internet kunnen. Niet door op een snelkoppeling te klikken, want die werken momenteel niet, maar via de Verkenner.
Mocht je Google Chrome willen gebruiken om op internet te gaan, dan zou dat zo gaan. Start de Verkenner via de toetsencombinatie Windowstoets + E.
Klik dan achtereenvolgens onder Computer op de C: schijf > Program Files (x86) > Google > Chrome > Application > Chrome.exe.

Als dat allemaal lukt, dan is de oplossing nabij. Laat het maar weten.

Edit: terwijl ik aan het typen was, reageerde Abraham54 al. Hij heeft bovendien jouw topic verplaatst. Voer eerst zijn instructies maar uit, als dat lukt.
---------------

ja abraham54 zijn oplossing heb ik al geprobeert maar dat lukte niet ! bij mij staat geen export melding alleen import !
u hebt dus mijn fout goed verstaan en dat is exact wat ik heb gedaan ik heb bij extentie of protocol het vinkje >alles selecteren aangevinkt en dus staat bijna overal google ! of als ik standaard explorer kies dan is het natuurlijk explorer
zodus ga ik direct uw oplossing proberen want ik zit nu in de openbare bieb naar een oplossing te zoeken !
alvast bedankt op voorhand ! M.V.G.
 
eddylan, in je allereerste topic over dit onderwerp (http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=119704&highlight=) schreef je dit:
na google crome als mijn standaard te hebben ingesteld en daarna heb ik per ongeluk alles geselecteerd met gevolg dat ik niets meer open krijg ! ik geraak zelfs niet meer op het internet !herstel helpt ook niet want al mijn back-ups zijn mislukt !heeft er iemand een oplossing ?
Ik schrijf nu even op hoe ik denk dat jij dat gedaan hebt. Lees even mee en geef aan of het klopt wat ik schrijf:
Je klikte op de knop Start en dan op 'Standaardprogramma's'.
Daarna kreeg je dit scherm:

541c09539cf72-Standaardprogramma-s.png


Je had in dat venster moeten drukken op 1: Uw standaardprogramma instellen.
Daarna zou je dit scherm gekregen hebben:

541c09f9221fd-Chrome_als_standaard_instellen.png


In dat venster had je Chrome moeten selecteren en daarna had je moeten klikken op 'Dit programma als standaard instellen'. Je had daarna nog rechtsonder op OK moeten klikken en dan was je helemaal klaar geweest.

Nu weet ik niet precies wat jij gedaan hebt. Misschien heb jij in het laatste scherm geklikt op 'Selecteren wat standaard met dit programma wordt geopend? Dan zou je het volgende scherm te zien gekregen hebben:

541c0b9717c70-Chrome_koppelingen.png


En heb jij toen in dat venster een vinkje gezet voor 'Alles selecteren'?

Als je dat gedaan hebt, dan moet je dat scherm weer tevoorschijn halen. Je haalt dan eerst het vinkje weg voor 'Alles selecteren' en daarna ook alle andere vinkjes, waarna je onderaan klikt op Opslaan.

Maak daarna voorlopig van Internet Explorer je standaard browser en doe dat op de volgende manier:
Klik op Start > Standaardprogramma's > Uw standaardprogramma's instellen.
Selecteer daar Internet Explorer door erop te klikken. Klik daarna op 'Dit programma als standaard instellen'.
Sluit dat venster door rechts onderaan op de knop OK te klikken.
Start dan je computer opnieuw op.
Kun je daarna wel weer op internet met Internet Explorer?
-----------------------
Ik hoop echt dat je niet in dit scherm hebt gezeten( dit scherm gaf ik aan met het cijfer 2 in de bovenste afbeelding):

541c0efff3c08-extensie_lnk_.png


In dat scherm koppel je een extensie aan een programma. Uit dat venster kun je beter wegblijven wanneer je niet exact weet wat je doet. Wanneer jij de extensie .lnk per abuis gekoppeld hebt aan Chrome, dan kun je inderdaad geen enkel programma meer via een snelkoppeling openen, want dan zul je steeds de vraag krijgen of Chrome dat programma mag openen.

In dit topic (http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=119741&highlight=) schreef je dit:
ik heb bij standaard instellingen windows explorer ingesteld als standaard en google als bijkomend ,maar bij programmen kiezen om te openen heb ik alles geselecteerd en nu krijg ik niets meer open en krijg ik elke keer een vensterke met geeft u toestemming om dit bestand te openen met google of explorer en als ik ja antwoord gaat dat weg en gebeurdt er niets !
Ik neem aan dat jij met "windows explorer" Internet Explorer bedoelt? Windows Explorer is iets heel anders. Dat is geen browser, waarmee je op internet kunt. Windows Explorer is de Engelse naam voor Windows Verkenner, waarmee je je mappen en bestanden op je harde schijf kunt ordenen... Ik geef toe dat dat nogal verwarrend kan zijn voor een leek.
Het is de bedoeling dat er 1 browser wordt ingesteld als standaard browser. Wanneer je daarna klikt op een link die in een e-mail staat, dan zal de standaard browser automatisch opstarten.
Daarnaast kun je altijd ook nog zelf andere browsers openen door op de snelkoppeling (het pictogram) van die alternatieve browser te klikken.

Kun jij ons laten weten wat er bij jou staat achter de extensie .lnk? Zie daarvoor de laatste afbeelding in deze reactie. Daar hoort 'Onbekende toepassing' te staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan