• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 8(.1.x) voor een prikkie...

Status
Niet open voor verdere reacties.

FirstLarsOnMars

Huispuber
Lid geworden
26 feb 2014
Berichten
2.643
Waarderingsscore
0
Hallo,
een vriend van mij wees mij op dit: https://www.g2a.com/windows-8-professional-32-64-bit-cd-key-global.html

Nu zitten hij en ik met dezelfde vraag; Is deze licentie betrouwbaar? G2A is wel betrouwbaar maar in welke zin is de licentie betrouwbaar?
En als een vriend van mij dit aanschaft is het (volgensmij) toch gewoon mogelijk om het naar het Nederlands te zetten?

Veel vragen, maar er is gewoon wat onduidelijkheid ;)
(Hij is reeds in het bezit van een PayPal account, hier hoeft geen rekening mee gehouden te worden)

- Lars
 
ik heb er zo mijn bedenkingen bij !!!
en heb er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in .
 
Ja ik ook, maar dan snap ik niet waarom zo veel mensen met hun in zee gaan voor de games.

Heb verder onderzoek gedaan, en ik weet nogsteeds niet wat ik hem zal adviseren!
 
installeer W.O.T. dan kun je nagaan of deze site betrouwbaar is of niet .
w.o.t. = web of trust .
 
Het gaat mij niet om de site, want ik weet al dat deze betrouwbaar is. (Recentelijk heeft hij er nog een game gekocht, en velen youtubers bevelen de site aan (25+miljoen subs))

Maar het gaat mij om de licentie. Is deze wel echt te gebruiken in Europa?

Ik gebruik zelf ook WOT en vind het erg handig.

9655ad045c749fef6fb5592daaa7c85d.png
 
wat mij tot een bedenking zet is hetgene wat er vermeld staat in het rooster..
men geeft in de eerste regel aan dat je deze key kunt gebruiken voor een verse installatie ...
maar de daaronder liggende regels zijn dan weer over het uitvoeren van een upgrade...

* zover ik weet dacht ik niet dat je met een upgrade licentie een verse installatie kon uitvoeren ...
anderzijds kun je wel een volledige licentie key gebruiken om een upgrade te doen !
Ashampoo_Snap_2014.09.16_18h40m31s_005_.png
 
Ik heb meerdere malen gebruik gemaakt, van g2a. G2A is niet 1 shop, het zijn zeg maar meerdere shops die op de website van G2A verkopen, sommigen zijn te vertrouwen sommigen niet. Als je echter G2A Shield voor $2.59 extra ( kan je aanvinken in je shopping cart) ben je verzekerd van een werkende aankoop. Al krijg je de aankoop niet van de betreffende shop, of al werkt de aankoop niet kun je je geld van G2A terug eisen. En volgens mij is dit een Licentie die zowel voor een upgrade als voor een verse instalatie gebruikt kan worden.
 
Afgaande op het bedrag, is dit een licentie die door fabrikanten (systeembouwers) gekocht wordt, voor een bij een computer meegeleverde windows. Ik heb er grote twijfels bij, of dit wel legaal is, maar waarschijnlijk werkt het wel.
 
dat kan best zijn Larsbs maar toen ik daarstraks verder ging en tot een betaling wilde overgaan zag ik dat de betaling van deze licentie naar Polen overgemaakt ging worden ...daar ik hier dus mijn twijfels had heb ik deze aankoop geannuleerd ...immers de web-shop was in Duitsland gelegen maar de betaling ging naar Polen ?
 
. Ik heb er grote twijfels bij, of dit wel legaal is, maar waarschijnlijk werkt het wel.

Ik en mijn vrienden kopen al langen tijd producten bij G2A, en we hebben ons altijd afgevraagd hoe het daar zo goedkoop kan zijn. Wij noemen het "van de vrachtwagen gevallen". Of het compleet legaal is weet ik inderdaad niet. Het werkt wel en de serial code zal waarschijnlijk zal werken, maar of de manier waarop zij de code krijgen legaal is, geen idee....

---------- Bericht toegevoegd op 21:02 ---------- Vorige bericht was op 20:54 ----------

dat kan best zijn Larsbs maar toen ik daarstraks verder ging en tot een betaling wilde overgaan zag ik dat de betaling van deze licentie naar Polen overgemaakt ging worden ...daar ik hier dus mijn twijfels had heb ik deze aankoop geannuleerd ...immers de web-shop was in Duitsland gelegen maar de betaling ging naar Polen ?

Dat zou kunnen klopen, de webshop G2A bestaat dus zeg maar uit een heleboel losse webshops. Het geld word daar direct naar over gemaakt. Het G2A hoofdcenter zit in duitsland maar de specifice webshop zou best wel eens in polen kunnen liggen. Door het G2A shield te kopen word echter door het hoofdcenter gegarandeerd dat je product of werkt of je je geld terug krijgt. Ik heb hier nooit problemen mee gehad, maar ik kan de achterdocht goed begrijpen, maar met het G2A shield zou je veilig moeten zitten. 100% garantie heb je jammer genoeg nooit bij dit soort goedkope actie shops.
 
Dankjewel naamgenoot! ;) (En de rest natuurlijk)

Hij stuurt mij uit het niets het bericht dat de licentie is gekocht. Ik ga a.s. zaterdag of zondag het voor hem installeren.
Hij zegt dat de licentie er normaal uit ziet, gewoon 25 tekens. we zullen het zien dit weekend!

Ik hou jullie op de hoogte!
 
ik zie er naar uit en ben benieuwd ...of deze dan ook aanvaard word .
 
Ik ook.

---------- Bericht toegevoegd op 18:03 ---------- Vorige bericht was op 22:50 ----------

Je raad het nooit. Ik heb zijn computer net helemaal geherinstalleerd en de licentie werd gewoon geaccepteerd! Het werkt dus gewoon.
 
fijn dat je dit laat weten ....
vraagje : je heb dus een verse installatie gedaan vanaf de win8.1 installatie dvd welke je dan ergens gedownload heb ?
 
Ik had nog een Windows 8.1.x ISO in mijn bezit (Volgensmij een keer gedownload in een nieuwsgroep), jou handige tutorial gevolgd met Rufus en deze bootable gemaakt. Vervolgens Windows geinstalleerd, naar de code activatie pagina gegaan in Windows, en de Windows geactiveerd.

Hij heeft me tot nu toe nog niks gezegd dat er iets mis is gegaan, dus daar ben ik blij om.
 
dus als ik het goe begrijp heb je pas nadat de installatie gedaan was deze licentie ingegeven om de windows te activeren ...
werd er dan in de setup niet gevraagd om de code ?
 
Nee er werd niet in de setup gevraagd om de code. Deze heb ik handmatig ingevoerd.
 
dan was je waarschijnlijk ook niet met het internet verbonden of wel soms ?

---------- Bericht toegevoegd op 18:46 ---------- Vorige bericht was op 18:40 ----------

krijg jij de link nog open in het eerste bericht ....deze geeft hier een 502 error !

*juist nu ik besloten had om voor de zoon ook een licentie aan te schaffen .
541c5d7d39971-Ashampoo_Snap_2014.09.19_18h43m37s_001_.png
 
Hij gebruikte een wifi-dongle en er werd laat in het proces pas om de wifi-code gevraagd. En ik gok dat hij pas bij het bureaublad met het internet was verbonden.

---------- Bericht toegevoegd op 18:49 ---------- Vorige bericht was op 18:47 ----------

Ja ik krijg de normale site.

21fa8bc63374a9d5931ea468fc81105e.png
 
onder de IE11 werkt de link niet meer en geeft deze een error 502 maar onder eender welke andere browser lukt dit dus wel nog !
zo las ik juist in de Pale moon browser dat men Microsoft heeft ingelicht over deze mogelijkheid om spot goed koop een licentie vast te krijgen ...daar men dus het vermoeden uit dat deze niet legaal verkregen licenties zijn !**ook al word deze wel aanvaard bij het ingeven !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan