• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Laminaat/Folie blokkeert Wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

L0Renz0

Junior lid
Lid geworden
23 mei 2013
Berichten
99
Waarderingsscore
0
Wij hebben vandaag op de 2e verdieping laminaat gelegd. Ik zelf zit op de zolder en sinds het er is heb ik daar spontaan geen wifi verbinding meer.

Na wat googlen blijkt dit dus een veel voorkomend probleem, nu mijn vraag verhelpt een simpele wifi versterker dit probleem? Ik heb op de zolder een internetkabel.
 
Een accesspoint neerzetten zal het probleem verhelpen. Dit kan een eenvoudige router zijn die je instelt als accesspoint.
 
Ik heb vandaag een wifi extender aangeschaft van netgear. Genstalleerd en gelijk had ik eens vol bereik van wifi dat had ik hiervoor haast nooit.

De eerste paar uur werkte het prima maar nu tegen de avond uren begon het al kuren te krijgen. Eerst viel hij steeds even weg en nu is er constant geen verbinding met mijn laptop. Krijg hele tijd het gele uitroeptekentje terwijl de wifi wel vol bereik is. Ook op mijn iphone is het waaiertje vol maar kan ik 9vd10x geen verbinding maken met het internet?

Als ik op de laptop op problemen oplossen druk staat er als gevonden probleem :
'De verbinding tussen uw toegangspunt, router of kabelmodel is defect

Wat houd dat precies in? En hoe kan het dan dat dit na een paar uur pas het geval is. En de wifi heeft vol bereik op laptop en iphone.

Modem staat op de begane grond, de extender op de 1e verdieping en ik zit daar boven op de zolder.
 
Wat gebeurt er als je de extender even tijdelijk uitzet? Je kunt natuurlijk vol bereik hebben van de extender, terwijl de extender geen verbinding meer heeft met de router. Wellicht is een powerline oplossing een alternatief. Zijn er ook wel met wifi.
 
TS heeft op zolder een ethernetkabel, lijkt mij de simpelste oplossing om daat een accesspoint op aan te sluiten?
 
Waar lees jij dat? Of is dat in een ander topic? Maaar zou inderdaad het beste en simpelste zijn.

Die foutmelding zegt overigens niet zoveel, net zoiets als "de netwerkkabel is ontkoppeld", standaardmelding als er geen verbinding is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Openingspost, laatste zin....
 
Dankjullie wel voor de reacties heren, ik heb de extender nu even in mijn kamer gezet en het valt me nu op dat er 3 lampjes groen zijn en 1 lampje is oranje.

9200000008850556.jpg


Deze extender heb ik dus gekocht en het uiterst rechtse lampje is oranje. En hoe ik dit nu type is hij zelfs rood.

---------- Bericht toegevoegd op 15:06 ---------- Vorige bericht was op 13:25 ----------

De extender op zolder werkte heel eventjes. Netgear gaf al gauw aan dat de extender te ver weg stond van de router. Terug geplaatst op de 1e verdieping dus, alle lampjes branden groen maar op de zolder doet de wifi het perdirect weer niet meer. Om de halve minuut valt het internet weg en komt er een geel uitroep tekentje. Van zelf maakt hij dan weer verbinding en 30 sec later zelfde liedje.

Ik begin nu wel wat wanhopig te raken, is hier een concrete of uberhaupt een oplossing voor of moet ik er maar mee leren leven dat door de laminaat beneden er boven geen wifi meer is?
 
@hans60: hoe je over dingen heen kunt lezen. :)

Waarom heb jij een extender op zolder, als je daar een kabel hebt liggen? Een router of accesspoint is dan (inderdaad) de aangewezen oplossing.

Die extender wordt natuurlijk net zo goed gestoord door die parketfolie, als de wifi adapter in je computer.
 
Mss moet je even uitleggen wat je situatie is en wat je wilt. Je hebt immers een internetkabel op zolder, dus daar komt je signaal wel aan. Wil je dan weer met je signaal naar lager gelegen verdiepingen en wordt dat door de folie van je laminaat geblokkeerd? Want ja, folie werkt uitstekend als afscherming.

Tip: Zet de app: "Wifi Analyzer" op je GSM. In elk geval beschikbaar voor Android, maar er zullen er wel meer zijn. Met die wifi analyzer zie je in een grafische weergave in de eerste plaats welke kanalen er in je buurt gebruikt worden. Je kunt dan kiezen (als dat al niet automatisch gebeurt) welk kanaal het minst interfereert met andere kanalen van bv. de buren. Daarna loop je met je GSM door je huis en zie je waar het signaal het sterkst is. Of omgekeerd, je legt je GSM op zolder en verplaatst je repeater en kijkt wat het effect is op je signaal. Zo kun je in elk geval optimaliseren. Ik weet niet hoe sterk je signaal moet zijn voor een goede verbinding, maar om enkele getallen te noemen: Vlak bij mijn router meet ik -50 dB, in mijn keuken, 5 meter verder, meet ik nog -70 dB. 20 dB zwakker dus.
Iemand meldt op een forum:
Wat je daarmee kunt doen is de signaalsterkte van je WiFi meten.
Staat de wijzer in het grijze vlak (100 - 87 dBm) dan is het signaal extreem slecht.
In het gele vak (87 - 60 dBm) dan is het signaal redelijk.
In het groene vlak (60 - 40 dBm) dan is het signaal goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan