• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Webcam installeren op LED TV?

Status
Niet open voor verdere reacties.

krieter

Senior
Lid geworden
4 aug 2007
Berichten
4.329
Waarderingsscore
1
Hoi,
Wij hebben hier 2 Panasonic Led TV's (Viera-FT60 en een Viera-AS640).
Nu willen we hierop een webcam aansluiten om onderandere te Skypen ed.
Maar de aanbevolen webcam van PANASONIC de TY-CC20W vinden we eigenlijk te duur (kost 129 !).

Wij hebben hier een basic webcam (de Microsoft Life Cam HD 5000).
Maar als we die in de USB poort van de Viera pluggen wordt er niets herkend!

Hoe kunnen we dit oplossen?

Grtz, krieter.
 
De Panasonic camera's zijn specifiek voor de Viera televisies, en dan met name de Viera-Connect. Het is niet zo vreemd dat een televisie geen camera's ondersteunt van andere merken.
Kun je niet iets doen met bijvoorbeeld een chromecast of zoiets? Of kun je een IP-camera benaderen op de televisie?
 
Cromecast? Ken ik niet sorry
En dat van die IP camera, hoe doe je zoiets
Ik heb zojuist die life cam getest, werd daelijk geinstalleerd op onze pc en werkt perfect
Nu weet ik wel dat een tv geen pc is maar ik ben echt niet van plan om 129 uit te geven om "gratis" te kunnen skypen he

Maar misschien is er geen oplossing?

grtz, krieter
 
Met chromecast kun je content van je telefoon of computer draadloos afspelen op je TV. Ik heb geen idee of dit met een webcam ook werkt.
 
Met chromecast kun je content van je telefoon of computer draadloos afspelen op je TV. Ik heb geen idee of dit met een webcam ook werkt.

Ok maar dat dan is volgens mij enkel een noodoplossing.
Nietttemin kan ik dat eens testen.

Grtz, krieter
 
Ik heb zojuist die life cam getest, werd daelijk geinstalleerd op onze pc en werkt perfect
Nu weet ik wel dat een tv geen pc is maar ik ben echt niet van plan om 129 uit te geven om "gratis" te kunnen skypen he

Maar misschien is er geen oplossing?

grtz, krieter

Er is voor deze cam geen oplossing, je kunt op een tv nu eenmaal geen drivers voor het apparaat installeren, zoals je zelf al zei: het is nu eenmaal geen pc...
 
Ok spijtig dan.
Want ik ga echt geen 139 uitgeven om gratis te skypen!!

Blijft enkel nog de "cromecast" over.
Maar ipv van cromecast heb ik ondertussen iets anders besteld.

De Urgoos mediaplayer.
Daar kan ik ook wel een oplossing voor de webcam in vinden vermoed ik.
Maar moet nog geleverd worden.
Na levering start ik daar een topic over om eventueel ideen uit te wisselen.

http://www.android-warehouse.com/nl/ugoos-ut3-quad-core-android-tv-box-mini-pc-android.html


Bedankt voor de info,

grtz, krieter.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan