• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Default gateway veranderd en internet is traag!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tim521

Junior lid
Lid geworden
18 mei 2011
Berichten
72
Waarderingsscore
0
Goeie dag,

Sinds kort hebben wij een nieuw pakket van UPC met daarin 60 MB internet. Hiervoor hadden wij een pakket met 21MB internet. Ik ben in huis een beetje de techneut en heb ons vorige internet goed onderhouden. Nu ben ik bezig geweest met het aansluiten van onze nieuwe moden/router. Gebridged naar mijn eigen router. Na een hoop gedoe met dubbele ssids en nummers die achter de SSID werden geplaatst (xxx 1, xxx 2) Kom ik uit op een probleem waar ik niets over weet.

De default gateway.
Normale gateway is : 192.168.1.1
Mijn IPv4 adress (veranderd uiteraard steeds): BIJV : 192.168.1.200

Nu is het zo dat elke keer als ik mijn PC opnieuw opstart dat mijn gateway EN ipv4 adres gelijk worden.. Maar dan ook echt heel vaag.... Bijvoorbeeld:

Default gateway: 88.64.36.1
IPV4 : 88.64.36.1

Nu moet ik telkens een tructje uithalen met ipconfig/release en renew. Maar ik word daar gek van en mijn internet is op dit moment TRAGER dan mijn oude pakket met 21mb. Wat gaat hier mis?!

alvast bedankt

Hier IPconfig met de normale Gateway.
1zyesqv.png



PS: de default gateway word niet altijd veranderd na het opstarten..., maar op random punten als ik op mijn pc zit te internetten of te skypen. Daar komt bij dat skype het ten alle tijden blijft doen. Maar internet/games vallen allemaal weg.
 
Kennelijk is het alleen een modem en krijgt je computer een extern IP-adres.
 
Als je de PC aan de router hangt terwijl deze niet is verbonden met de modem welk IP-adres krijg je dan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben je niet per ongeluk verbonden met wifi van de buren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan