• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Antistatische polsband?!

Wat gebruik jij tegen statische elektriciteit


  • Totaal aantal stemmers
    10
Status
Niet open voor verdere reacties.

larsbs

Vaak hier
Lid geworden
30 jan 2012
Berichten
810
Waarderingsscore
0
Beste mensen,
Het is weer zover het is tijd voor een nieuwe computer. Na het velen uren van samenstellen ben je eindelijk toe aan het bestellen. En dan rest er nog een vraag Antistatische polsband, Anti-Static Glove of gewoon eventjes de aarde van het stopcontact aanraken. Dus bij dezen graag jullie mening in poll form
-lars
 
Mijn mening: Polsbandjes en andere prullaria zijn compleet waardeloos. Even de verwarming aanraken is meer dan voldoende.
 
Nog nooit gebruikt buiten school. Dat is al heel wat jaartjes terug.
 
Zelf helemaal nog nooit gebruikt. Ik raak de kast van de pc vaak even aan, dan ben ik iig neutaal tov de hardware. Maar met het vochtige weer van tegenwoordig (ca. 80% rel. vo.) hoef je je helemaal nergens druk over te maken. Eigenlijk alleen als het een paar weken vriest dat het kraakt.
 
Ik heb de optie anders toegevoegd.

Gezien er ook andere methoden zijn. Ik doe ook net als Weballey. Even de kast aanraken en dan bezig gaan.
 
Nog nooit gebruikt er er is nog nooit wat overleden.
 
die bandjes zijn echt onzin. raak ff het kastje aan of idd stopcontact aarde kan ook. Meer hoef je niet te doen, die bandjes zijn geldklopperij.
 
Het probleem met ESD is dat een beschadiging tot jaren kan sluimeren voordat het device echt defect raakt. De oorzaak kun je dan zelf echt niet meer herleiden. Daarom voor mij beter "save dan sorry". Niet dat ik die polsbandjes gebruik, maar wel altijd zorgvuldig de kast aan raak om me te ontladen.
Lees deze blog maar eens (Ook de reacties): http://flake.tweakblogs.net/blog/8703/hardware-kapot-waarschijnlijk-door-esd!.html

--- Update ---

@weballey. Op dit moment vriest het niet, maar als ik van mijn bank op sta raak ik altijd even de grond (tegelvloer) aan om me te ontladen omdat ik anders een hinderlijk overslagje krijg als ik een deurklink aan raak! M.a.w. in mijn situatie zal ik toch echt op moeten passen. Overigens doet dit zich in de zomer idd niet merkbaar voor (al zal het effect ook dan niet nul zijn).
Vraag is overigens wat er fysisch gebeurt als je zelf (flink) geladen bent en je raakt dan een bv. niet geaarde kast aan (mijn kast is trouwens wel geaard). De lading van je lichaam zal zich dan gedeeltelijk naar de kast verplaatsen. Die kast schiet dus ook plotseling in potentiaal omhoog. Op halfgeleider nivo zullen vooral niet alle gates "mee" kunnen. Hoewel je dus de kans op schade flink verkleind, maak je die op deze manier m.i. niet nul, al maak ik er zelf geen issue van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan