• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

usb bootable (opstartbare) stick om image te nemen/herplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucdec

Junior lid
Lid geworden
19 jan 2011
Berichten
54
Waarderingsscore
0
Vroeger gebruikte ik acronis true image. Met de recovery cd kon je van gans je c schijf een image maken, deze plaatsen op de d.
Bij problemen kon je dan ook via die recovery cd het image terugplaatsen, en je pc was als nieuw.

Nu heb ik een ultraboek en wil hetzelfde doen, maar geen dvd station erin.

Ik slaag er niet in met acronis om een opstartbare usb stick te maken en hetzelfde te doen.


Wie heeft een tip voor mij, eventueel ander programma.... Ik hoef enkel een image te kunnen nemen van de c en achteraf kunnen terugplaatsen dmv
opstartbare usb stick.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
welke versie van de Acronis gebruik jij ?

de versie 2013 ondersteund ook het aanmaken van zulke opstartbare usb sticks .
54226e16cf5c6-Ashampoo_Snap_2014.09.24_09h08m47s_002_.png


de verwisselbare schijf O komt hier voor in aanmerking daar deze de kleinste is ( 4 gb )
er is maar 372MB nodig dus indien je een stick gebruikt van 1 Gb dan is dit ideaal . ...de groteren sticks zijn liever niet te gebruiken !

---------- Bericht toegevoegd op 09:23 ---------- Vorige bericht was op 09:09 ----------

de Acronis 2011 opstart cd heb ik in mijn bezit daar ben ik nu een iso bestandje van aan het maken deze heeft de omvang van 83,3MB
deze kun je dus gebruiken op een usb stick .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gebruik altijd de hiren boot cd (kan ook op usb-stick gebruikt worden).
Daar staan diverse tools op die je kunt gebruiken.
 
nadeel is dat de Paragon Software enkel in het Engels te gebruiken is en kan voor sommigen iets uitmaken !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan