• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hardeschijf krijgt te weinig stroom

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheTriforce1

Nieuw lid
Lid geworden
19 aug 2014
Berichten
24
Waarderingsscore
0
Dag iedereen

Ik ben een beetje aan het experimenteren met de usb poort van men router, ik heb al een ftp-server lopende en draadloos printen lukt ook al. Het probleem is nu als ik deze tegelijk wil doen met een hub kan men harde schijf voor de ftp-server niet starten. Hij geeft steeds een beep (teken dat hij te weinig stroom krijgt). Kan ik nu gewoon via een y-splitsing 2 poorten van mijn hub verbinden met de harde schijf zodat hij wel genoeg stroom krijgt of gaat dat dan weer te veel zijn en schade toe brengen.

Verder is men ftp-server bereikbaar via ieder netwerk (3g/ publiek netwerk/ thuis netwerk) behalve dat van de school waar vooral gebruik zou maken van de server. Iemand een oplossing om toch door de firewall van de school te geraken ? Of is er een ander probleem.

Groetjes
Stef
 
Stroom wordt afgenomen en die kan alleen door het verbruik te hoog zijn anders dan bij spanning.
 
Als die hub geen eigen voeding heeft, heb je, als het goed is (want vraag is of je router die 0.5A haalt), in totaal 0.5A beschikbaar, welke over al je stroomvragende aparaten verdeelt moet worden.
Heeft je hub wl een eigen voeding en voedt die ook de poorten, dan kun je idd. twee poorten combineren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn harde schijf heeft zelf geen aparte voedingskabel dus die adapter gaat niet helpen, ik denk dat een hub met apparte voeding het beste is.

Heeft er verder iemand een optie voor de ftp in school?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En zijn verloopkabels waarmee je zo'n schijf kunt aansluiten op twee usb poorten. Wordt soms ook wel meegeleverd bij dergelijke schijven. Je kunt een van die stekkers in zo'n adapter prikken. Verder betwijfel ik of je de schijf via een hub wel gaat werken.
 
Een usb werkt samen met mijn printer via de hub
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb even een usb hun met externe voeding gemaakt , eerste piepte de hardeschijf nog maar na even kon ik op men ftp en printen tegelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan