• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Live mail recover

Status
Niet open voor verdere reacties.

ebakker2

Bekend gezicht
Lid geworden
17 feb 2008
Berichten
174
Waarderingsscore
0
Goedemorgen,

Na een data recovery heb ik al m'n e-mail berichten/mappen op een externe harde schijf (E:) staan.
De inbox, sent items en Deleted items staat zoals gebruikelijk in de map
E:\Users\XPS van EB\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail\Wxs (ebakker2)\

De rest van de ca. 41(!) mappen /21.000 berichten in de directory
E:\Users\XPS van EB\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail\Storage Folders\

Graag zou ik e.a. weer gewoon in m'n live-mail of in Outlook ondergebracht zien.
De bestanden zouden dan weer op de D:(DATA) moeten komen. E. blijft dan voorlopig de back-up.
Wie weet hoe dit moet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In elk geval kun je de default map van WLM eenvoudig verplaatsen.
Ga naar "opties" "mail" "geavanceerd" "onderhoud" "archiefmap". Daar kun je opgeven waar je je map wilt hebben.
Voor het verplaatsen van de adressenlijst is een truuk nodig:
Dit commando ingeven in cmd om de map met contacts te verplaatsen
MKLINK /d "%LOCALAPPDATA%\Microsoft\Windows Live\Contacts" "XX:\User\Windows Live Contacts"
De folder:Windows Live Contacts moet je, dacht ik, eerst aanmaken.

https://www.schoonepc.nl/instal/persoonlijke_mappen_en_bestanden_verplaatsen.html
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-live/mail-import-backup-restore
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank!!!
Ik ga t proberen.....
 
Beste Veng,
Ben bezig WLM te instaleren maar wil voorkomen dat bij het eerste gebruik de mail van de server
gehaald wordt. Als alles weer bij het oude is kan dat altijd nog.
Er is een instelling voor kan ik me herinneren maar ik kan m niet vinden.
Weet jij waar ik kan instellen dat de bestanden op de server blijven??
 
De instelling die jij bedoeld is de IMAP instelling. Als je de mail op de server wil laten staan moet je dus de IMAP instellen. Dit heeft veel voordelen.
 
IMAP werkt alleen als je provider ook IMAP ondersteunt. UPC bv. doet dat niet. KPN wl.
Als je je account in stelt, ga dan voor het bevestigen eerst naar "eigenschappen" "geavanceerd" Zet dan onderaan bij "bezorging" een vinkje bij "een kopie van berichten achterlaten op server"
 
Het kan ook zijn dat het niet gaat zoals Veng beschrijft maar dat je het al moet doen bij het koppelen van je mailaccount. Dan moet je het vinkje aanzetten bij "serverinstellingen handmatig configureren" en dan bij ingaande en uitgaande server de IMAP server van de provider invullen. De IMAP gegevens van de meeste providers zijn te vinden op internet.
 
Als hij standaard op POP staat ben je te laat. Maar dan kan je het via een omslachtige weg alsnog oplossen dan moet je het mailaccount nogmaals toevoegen maar dan met de IMAP instellingen Vervolgens kan je dan de mail van het ene account naar het andere slapen of kopiren.
 
Dank jullie voor de hulp!
Hij stond gelukkig default op IMAP en heb het vinkje laten staan bij "kopie op de server achterlaten"

Grtn
E.
 
Graag gedaan! Dank voor het doorgeven dat het gelukt is.
 
Goedemiddag,
Ben nog steeds aan t worstelen Windows Live mail.
Ik heb geprobeerd mappen te importeren en dat lukt wel maar een aantal mappen staat er nu
2 maal in. Erg verwarrend. Na Dinstallatie en het opnieuw installeren van Live mail zijn alle
gegeven incl. gemporteerde mappen gewoon weer aanwezig terwijl ik met een schone lei wilde beginnen.
Hoe ruim ik deze rommel op?
Kan ik gewoon de map "C:\Users\E\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail" straffeloos verwijderen?????
of moet ik het register opschonen....
 
De hele map zou ik niet verwijderen, want daarin staan o.a. ook je accountgegevens.
De (zelf aangemaakte) mappen kun je in elk geval in WML zelf deleten!
Zelf denk ik dat je zo moet handelen: Exporteer eerst je account(gegevens) (via "opties" "accountgegevens") en verwijder dan je account via WLM.
Waarschijnlijk staat er in de aangegeven folder ook een submap met de naam van je account. Die map kun je volgens mij gewoon verwijderen. Daarna importeer je je account weer. Zo hoef je e.e.a. niet zelf aan te maken.
Of je dan niet uit de back-up folder zaken terugkrijgt weet ik eigenlijk niet. Met name met mijn adresboek heb ik een tijdje problemen gehad dat ik allerlei al gewiste items terug kreeg en een aantal items dubbel had.
 
Als je al de mappen wil verwijderen ja dat kan dan moet je in de Program files en de program X86 files opzoek naar de mappen van Windows live mail dan kan je alles verwijderen.

Maak wel eerst een backup van al je gegevens om verlies te voorkomen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wil je werkelijk "blank" beginnen, dan idd alles de-instaleren en verwijderen. De registry gebruiken zou ik niet aanraden omdat WLM onderdeel is van een hele bundel en je niet weet wat je aan andere delen beschadigd. Gebruik je niets anders uit die bundel, dan kan het waarschijnlijk weer wel, maar reken maar op veel entries ,dus je bent wel even bezig. :wink:
 
In het register sleutelen moet je echt alleen maar doen als je er veel verstand van hebt! Als je verkeerde sleutels verwijderd werken dingen niet meer of je pc start zelfs niet meer op!
 
Eens. Zelfs niet met daarvoor bedoelde software. Ik zou alleen eigen uninstallers van de leverancier willen gebruiken.
Tenzij je idd weet wat je doet, maar dan nog is een fout snel gemaakt. Zelf ben ik er uiterst voorzchtig mee, maar ik kan me wat permiteren omdat ik altijd een recente image van mijn c:-schijf paraat heb die ik terug kan zetten. En zelfs dat is niet waterdicht, want een fout kan ook een tijd verborgen blijven en is de juiste image soms overschreven.
 
Daarom ook hier onderstreep ik Veng ik heb ook images paraat maar zelfs die zijn niet altijd terug te zetten (weet ik uit ervaring) advies blijf uit her register als je er niets te zoeken hebt en zeker zonder kennis.
 
Overigens heb ik, moet het afkloppen, nog nooit gehad dat ik een image niet terug kon zetten en ik zet hem, bij maar de geringste twijfel over een programma of downloadactie toch wel elke twee weken een keer terug.
Voor de zekerheid heb ik echter ook een Windows systeembackup paraat. Die is echter meestal wel wat ouder.
 
Nou het heeft even voeten in de aarde gehad maar uiteindelijk heb ik gewoon de map
C:\Users\E\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail
verwijderd na WLM te hebben ged-installeerd en heb daarna WLM weer er op gezet.
van m'n back-up heb ik vervolgens de map waar al m'n E-mail mappen in stonden in de plaats gekopieerd
van de "nieuwe" WLM en tot m'n eigen verbazing stonden al m'n E-mail mappen weer zoals voorheen in WLM.
Soms krijg ik nog wel eens een "onbekende fout" melding maar ik kan tot nu tor alles nog terugvinden. Soms
moet ik WLM opnieuw opstarten maar dat gaat heel snel.
Afijn: Werkbaar.

Rubensky en Veng
Hartelijk dank voor alle hulp en suggesties !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan