• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuwe accu of nieuwe laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ninabcdefg

Nieuw lid
Lid geworden
28 sep 2014
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Ik weet helemaal niks van computers.. :eek: Dus ik hoop dat iemand me goed advies kan geven!
Ik heb een HP Pavilion dv7 Notebook PC met Pentium(R) Dual-Core CPU processor,, 4,00 GB RAM geheugen.. Windows Vista... En dat klinkt in mijn oren als de meest relevante info..
Nu kan m'n laptop alleen nog maar aan als hij aangesloten is aan de lader. Erg vervelend, want ik studeer en heb niet altijd overal een stroomvoorziening. Nu is mijn vraag of het slimmer is om een nieuwe accu te kopen of een nieuwe laptop.. Hoe lang stel ik het overlijden van m'n laptop uit met een nieuwe accu?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Nina:gogo:
 
Belangrijker vraag is denk ik, of de laptop verder nog voldoet. Ben je nog tevreden met de prestaties? Verder geen mankementen?

Een nieuwe accu kan best prijzig zijn, hp is bij mijn weten niet goedkoop met onderdelen. Mogelijk kun je wel een alternatieve accu vinden. Die prijzen zijn natuurlijk ook van invloed, je geeft geen 150 euro meer aan een antieke laptop uit.

Het typenummer is niet specifiek genoeg, er zijn nog diverse submodellen.
http://www.replacedirect.nl/category/10137-101031/HP-Pavilion-DV7-laptop-accus.html

Als ik op ene paar willekeurige typen klik, komt er wel steeds ongeveer hetzelfde uit:
http://www.replacedirect.nl/category/36717-101031/hp-pavilion-dv7-1005tx-laptop-accus.html
http://www.replacedirect.nl/category/188036-101031/hp-pavilion-dv7-5090ef-laptop-accus.html
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe kom ik er achter hoe oud m'n laptop is? :blush:
Het is een HP Pavilion dv7-2060ed...
Ja wat is voldoen.. Hij is traag, volgens mij best oud en erg groot, extra breed wat best onhandig is.. er is een usb poort die het niet meer doet.. maar verder niet zo veel te klagen..
 
Ja hij doet het alleen nog maar aan de oplader, zonder gaat 'ie meteen uit
 
Dat is een te makkelijke conclusie. :)
 
Hij zegt ook zelf bij het opstarten dat er iets met de accu is, pas als ik op enter druk mag ik door
 
Het dringt dus nog niet door? :) Er kan namelijk ook iet mis zijn met de electronica tussen accu en lader, of tussen accu en laptop. Je hebt wel gerede kans dat de accu versleten is, maar 100% zekerheid heb je dus niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik snap het :) Het was ook iets wat inns kwam, dus het zou eigenlijk best logisch zijn wat je zegt
 
Ik heb zelf ook een HP laptop; dit type: HP Pavilion DV7-2250ED
Vorig jaar was de accu opeens leeg en hij werd niet meer opgeladen. Een diagnoseprogramma van HP dat al op de laptop stond, kwam tot de conclusie dat de accu kapot is (1 of meer kapotte cellen).
Ik heb het ding nu niet bij de hand, want hij staat permanent bij mijn vriendin, zodat ik daar ook altijd een computer heb.
Hoe het diagnoseprogramma heet, weet ik daarom nu niet met zekerheid te vertellen. Maar kijk gewoon eens via Start > Alle programma's in de map HP. Daar zal dat diagnoseprogramma misschien in staan.
Waarschijnlijk heet dat programma HP Support Assistant: http://www8.hp.com/nl/nl/campaign/hpsupportassistant/hpsupport.html
HP Support Assistant is reeds genstalleerd op alle Microsoft Windows 7 pcs.
HP Support Assistant werd al genstalleerd op bepaalde pcs met Microsoft Windows Vista.
Of dat bij jou ook het geval is, kun jij zelf nagaan. Ik heb destijds dat diagnoseprogramma opgestart en kon ervoor kiezen om de conditie van de accu te testen.
Staat HP Support Assistant niet op jouw Vista pc, dan kun je het dat programma niet alsnog gaan installeren. De versie die je nu nog kunt downloaden, is helaas alleen geschikt voor Windows 7.

Of dat programma het bij mij ook werkelijk bij het rechte eind had, kan ik niet beoordelen. Ik heb namelijk geen nieuwe accu gekocht. Als ik bij mijn vriendin ben, dan zet ik de laptop altijd op dezelfde plek neer: dicht bij een stopcontact.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan