• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Automatische update van mijn systeem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mstoop1992

Junior lid
Lid geworden
7 mei 2012
Berichten
60
Waarderingsscore
0
Is er een tool of script die je pc laat updaten.
Indien nodig hij opnieuw opstart en verder gaat met updates installeren.
Tot al de updates zijn genstalleerd.
Ik heb het hier niet over de standaard Windows functie.
Als ik einde van de dag 4 pc's aan zet wil ik graag dat deze in de ochtend up-to-date zijn door het starten van een script of tool.
 
Daar heb ik ook al eens naar zitten zoeken, maar niet gevonden.
 
Kan je daar geen taak voor aanmaken in de Windows je weet wat de gemiddelde tijd is dat die updates duren. Dat je ze bijvoorbeeld halverwege de nacht laat rebooten?
 
Ja alleen het probleem is dat die niet automatische weer nieuwe updates gaat binnen halen.

Ik had het eerst met een .bat script proberen te maken.
Alleen ben ik niet verder gekomen door het uit te voeren dat die naar updates gaat zoeken, en hij ze installeert.
Daarna kan ik nog wel een reboot aanmaken. en start die opnieuw op.
alleen het probleem is dat je hem gaat killen met een script. dus als je 5 setjes updates moet draaien weet je nooit waar neer de pc gekild moet worden.
En het installeren van de updates kan je natuurlijk een taak maken, die je later verwijdert.

ik vroeg me af of makkelijker kon, ik ga van het weekend wel even knutselen.
Ik post hier wel als het is gelukt.

Bedankt in ieder geval.
 
Als je iets vind zou ik er een patent op aanvragen veel systeembeheerders maar ook mensen die vaak pc's repareren zitten er denk ik wel om verlegen. :smile:
 
Is iemand goed met powershell,
Ik heb een script bij elkaar geplukt om windows automatische te update.
Enige probleem is nu nog dat hij niet opnieuw opstart en het script opnieuw opstart.

Script doet nu.

-Zoeken naar updates
-Accepteren licentie voorwaarde
-Installatie updates

Nog nodig
-herstart desktop
-script opnieuw opstarten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan