• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Resolutie te hoog??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bonevacia

Junior lid
Lid geworden
29 sep 2014
Berichten
54
Waarderingsscore
0
Ik heb sinds een week een Lenovo laptop gekocht met een 1920x1080 pixels scherm. Nu zijn er een aantal programma's (waaronder Skype) die een wazige interface vertonen. Ook van die Windows-popups (als je iets wilt installeren ofzo) zijn totaal niet helder. Ligt dit aan Windows? Mijn instelling? What to do?! Het irriteert me nogal. Heb niet voor niks een laptop gekocht met een mooi scherm.
 
Kijk eens of in windows wel dezelfde resolutie is ingesteld, als die het scherm heeft.
 
Dat is die. Heb hem sinds het begin al op "1920x1080 (aanbevolen)" staan.
 
In de scherminstellingen kun je ook nog aangeven of dingen vergroot moeten worden, 100, 125 of 150%. Kijk eens hoe dat staat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee dan worden de pictogrammen enzo op mijn bureaublad ook ingezoomd enzo. En ook de statusbalk wordt dan veel dikker (en waziger). Dat moet ik allemaal niet hebben.
 
Ik bedoel dus of het nu op bijvoorbeeld 150% staat of niet.

In datzelfde scherm staat ook een link naar "custom text size". Kun je ook eens wat mee proberen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedoel je dit? Zo nee, waar moet ik dan wel kijken?

M3X4K2k.png
 
Een wat ander scherm dan ik heb in windows 7, dus dit zal wel windows 8 zijn?

Onderaan staat een tekstgroote 11, zet dat eens wat lager.

En je kunt ook eens wat met die schuifbalk boven proberen.
 
Heb windows 8 ja.

Schuifbalk werkt niet, dan worden pictrogrammen enzo groter. Dat hoef ik niet. Ook die 11 wat groter zetten werkt niet. Dan worden de tekens in het schermpje wel groter, maar niet scherper.
 
Je kunt het natuurlijk ook kleiner zetten. Zo maar een idee. :)

Volgens mij is in windows 8 alles gewoon wat groter, mogelijk omdat het ook op 7" tablets moet werken. Op de microsoft website gebruiken ze tegenwoordig ook gigantische tekstgroottes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Eindbaas. Voor de popups en berichtvensters werkt het. Ook is Skype nu niet meer wazig, maar helder en piepklein daarentegen. Zoals hier:

u0KWi27.png


Alles wat onder de rode strepen staat is net zo klein als de tekst in het gespreksvak. Dat vak is nu leeg, maar die 2 regels onderin zijn dus een goed voorbeeld.
 
Opgelost dus?
 
Half. Ik wil Skype nu dus wat groter :D
 
je gebruik best de ctrl toets + wieltje nu ..Skype is niet apart in te stellen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dus ik zal er mee moeten leven is je conclusie?
 
dat bedoelde ik ja ..
 
Oke, jammer. Maar toch bedankt voor de hulp :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan