• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Program files (x86) is leeg?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickel

Gevestigd lid
Lid geworden
27 jul 2013
Berichten
383
Waarderingsscore
0
Beste NCF'ers,

Een tijdje geleden kon ik het geluid van mijn ouders laptop via het toetsenbord niet meer harder of zachter zetten. Ik ben er toen achter gekomen dat dit komt doordat Launch manager niet aan staat. Ik ben toen gaan zoeken naar Launch manager, maar ik had het programma niet op hun laptop gevonden, dus ik ben er niet mee mee verder gegaan.
Nu had ik laatst een andere laptop te leen om een spel te installeren en toen zag ik dat bij actieve processen launch manager ertussen stond.
Ik heb toen gekeken wat zijn bestandslocatie was en dit was in program files (x86).

Ik op de laptop van mijn ouders program files (x86) ingedoken en ik zag tot mijn verbazing dat alleen virtual dj er in stond.
Terwijl ik zeker weet dat er vroeger veel meer (mappen van) programma's in stonden. Hoe kan dit?
Kan het zijn dat ze het perongeluk verwijderd hebben, of is het een bekend virus?

Ik heb met malware bytes gescand en niks gevonden.

Het is een 32 bits versie van vista.

hoop dat jullie kunnen helpen. :)
 
Kijk dan eens in Configuratiescherm>Programma's en onderdelen of het daar ook al zo leeg uit ziet.
En controleer Apparaatbeheer (ook via het Configuratiescherm bereikbaar, of daar onderdelen staan met gele tekens.
 
Alles ziet er normaal uit in programma's en onderdelen en in het apparaatbeheer zijn ook geen gele tekens te bekennen.
 
Vreemd verhaal dus.
Zijn soms het gros van de programma's misschien op verborgen gezet geworden?
 
Ik heb het net even nagekeken maar er zijn ook geen verborgen mappen te vinden.
Rare zaak...
 
Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

Let op: in het laatste installatievenster staan twee vinkjes bij de meldingen, haal nu het bovenste vinkje weg (MBAM als volledige demo-versie gebruiken) en maak de installatie af.
Daarna is Malwarebytes MBAM als gratis versie genstalleerd, die doorlopend gebruikt kan worden.


  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup-2.0.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: via rechtsklik op mbam-setup-2.0.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op nstellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.
  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
    • Klik vervolgens op de knop Acties toepassen, bij de melding dat uw computer opnieuw opgestart moet worden klikt u op Nee.
    • Klik vervolgens op de knop Bekijk gedetailleerd logboek en klik op de knop exporteer en kies de optie tekstbestand (*.txt).
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    • Dit bestand zal standaard op uw bureaublad worden opgeslagen.
532aab157609a-MBAM-Scan.png


MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.
 
Abraham, bedankt dat u me helpt!

Op dit moment heb ik echter geen tijd om de scan te doen en het logje te plaatsen.
Ik zal het aan het einde van de week even proberen. :)
 
Malwarebytes Anti-Malware
www.malwarebytes.org

Scandatum: 21-10-2014
Scantijd: 12:54:58
Logbestand: logje.txt
Beheerder: Ja

Versie: 2.00.2.1012
Malwaredatabase: v2014.10.21.04
Rootkitdatabase: v2014.10.20.01
Licentie: Gratis
Malwarebescherming: Uitgeschakeld
Kwaadaardige Website Bescherming: Uitgeschakeld
Self-protection: Uitgeschakeld

Besturingssysteem: Windows Vista Service Pack 2
Processor: x86
Bestandssysteem: NTFS
Gebruiker: fam. van de Mortel

Scantype: Bedreigingsscan
Resultaat: Voltooid
Objecten Gescand: 335851
Verstreken Tijd: 25 m, 35 s

Geheugen: Ingeschakeld
Opstarten: Ingeschakeld
Bestandssysteem: Ingeschakeld
Archieven: Ingeschakeld
Rootkits: Uitgeschakeld
Heuristics: Ingeschakeld
POP: Waarschuwen
POA: Ingeschakeld

Processen: 0
(No malicious items detected)

Modules: 0
(No malicious items detected)

Registersleutels: 0
(No malicious items detected)

Registerwaardes: 0
(No malicious items detected)

Registerdata: 0
(No malicious items detected)

Mappen: 0
(No malicious items detected)

Bestanden: 0
(No malicious items detected)

Fysieke Sectoren: 0
(No malicious items detected)


(end)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan