• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Van windows xp naar windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

537608

Junior lid
Lid geworden
5 okt 2014
Berichten
30
Waarderingsscore
0
Goedemorgen! Wij hebben thuis een gepensioneerde pc van het merk Medion in de meterkast staat. Hij wordt sinds een jaar alleen gebruikt om torrents te downloaden, nadat ik 'm met een cd'tje terug heb gezet naar de fabrieksinstelling. Hij functioneerde nu als nieuw. Nu is mijn vraag: Kan deze computer het aan om de proefversie van Windows 10 te dragen, zonder hem om te bouwen?
(Gegevens die ik heb kunnen vinden: Processor= Intel Pentium 4CPU, Kloksnelheid=2,9 GHz. 1,00 GB)
 
Windows 10 Processorarchitectuur x86 (32 bit) x86-64 (64 bit)
Processor 1 GHz of sneller
RAM 1 GB 2 GB
Grafische kaart Microsoft DirectX 9-, grafisch apparaat of hoger
Beschikbare schijfruimte 16 GB 20 GB

dit zijn systeem vereisten voor windows 10
 
Wil je serieus met win10 gaan draaien, of wil je het gewoon eens bekijken? Het laatste kun je doen in virtualbox op je gewone computer.

Het kan zijn dat het op je oude computer draait, maar het wordt wel krap.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als de computer alleen gebruikt wordt om torrents te downloaden, kun je het prima doen hoor. Windows 10 is echter niet gratis...
Maar misschien zijn er in de Linux-hoek handiger (en goedkopere!) oplossingen te vinden. Of denk eens aan een Raspberry PI.
 
Bedankt voor de reacties.

Ik ben van plan om serieus windows 10 te downloaden om mee te werken. Ik weet dat deze test-versie niet helemaal stabiel is, maar dat risico neem ik. Indien het mis gaat, weet ik zeker dat ik hem ten alle tijden weer terug kan zetten naar de fabrieksinstellingen van de pc.
Het rijtje die vanschagen weergeeft ken ik. Maar waar kan ik vinden of mijn pc voldoet aan de vereiste: 'Grafische kaart Microsoft DirectX 9-, grafisch apparaat of hoger'?
 
Ik heb een verrassing voor je... Als je Windows 10 installeert op de hardware van de computer, gaat het terugzetten naar fabrieksinstellingen waarschijnlijk een uitdaging worden...
 
Ik ben dol op uitdagingen. Maar verklaar u nader...
 
Bij de installatie van Windows 10 wordt zeer waarschijnlijk de MBR herschreven. Daarnaast loop je het risico dat de HD compleet gewist wordt...
 
Ah, dat klinkt in ieder geval niet best.
Maar even voor de duidelijkheid, dit is de manier waarop ik me pc terugstel naar de fabrieksinstellingen http://members.home.nl/wout.grotenhuis/WinXP-Home.html (dus bij opstarten stop ik zo'n recovery-cd erin, daarna verwijder ik alle partities, om vervolgens nieuwe partities aan te maken)

Dus ook op deze manier me pc herstellen wordt belemmerd doordat me MBR wordt herschreven?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is dus niet terug naar fabrieksinstellingen, maar een schone installatie. Dat zou gewoon moeten werken.
 
Mooi Dan kom ik nog even terug op de grafische kaart. Kan een 10 jaar oude computer voldoen aan de eis 'Grafische kaart Microsoft DirectX 9-, grafisch apparaat of hoger'? En hoe kan ik zien of dat zo is.
 
Goed idee Gollem.

Ik las op de site http://computertotaal.nl/apps-software/zo-installeer-je-windows-10-nu-al-op-je-eigen-pc-63530 dat de 64-bit versie is aan te raden is voor nieuwere pc's met meer als 2 GB aan werkgeheugen, bij een oudere pc moet ik volgens hun voor de 32bit versie kiezen.
De oude pc die ik wil upgraden is een 64-bit pc. Is het op een 64-bit pc wel mogelijk om een 32-bit besturingssysteem te laten draaien? En als dit kan, wat is het voordeel daar dan aan?
 
Een 32-bits OS kan draaien op een 64-bits processor architectuur. Andersom niet.
64-bits wordt interessant bij een intern geheugen van 4 GB of meer. In jouw geval, met 1 GB RAM, is de 32-bits versie zelfs al redelijk belastend te noemen.
 
Het is geluk hoor!:yahoo:
Werkt prima, en aan iedereen in dezelfde situatie aan te raden (zo op het eerste gezicht)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan