• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Welk programma gebruikt Internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

perloc

Enthousiast
Lid geworden
27 jan 2014
Berichten
2.224
Waarderingsscore
3
Ik heb maar een beperkte up-download ruimte op Internet. Al dat onnodige en om de haverklap ge-update van die programma's gebruiken een fors deel van mijn ruimte. Bovendien vertragen ze mijn eigen Internetactiviteit. Hoe kom ik erachter dat welk programma Internet gebruikt?
Ik kan met het programmaatje "netmeter" zien of- en hoeveel Internet activiteit aan de gang is.
perloc
 
Gollem: Het duurt even voor ik antwoord kan geven of het werkt. Ik werk op twee computers en op deze (win7) heb ik geen last. Op de andere wel (WinXP), maar niet altijd en die gebruik ik weinig, althans voor Internet.
weballey: Het is niet duidelijk of BWMeter laat zien welk programma Internet activiteit bedrijft.
Ook al zou het freeware zijn (het is shareware) zou ik het niet onmiddellijk installeren.
Daarbij wordt er, zoals zo vaak, weer geheimzinnig gedaan over de prijs, d.w.z. niet vermeld. Dat weet je pas als je het hebt gedownload, genstalleerd, gestart en dan komt de aap uit de mouw......
Tenzij je er zelf ervaring mee hebt?

"Free download" wil lang niet altijd zeggen "Freeware"!!
Als het niet te duur is en doet wat ik verlang, dan zou ik het wel kopen.
MVG perloc
 
Bij mijn weten was bwmeter vroeger gratis, dat is dus blijkbaar veranderd. Je kunt volgens mij wel zo instellen, dat ie per proces het gebruik laat zien.

Kijk eens of hier iets bruikbaars tussen staat: http://alternativeto.net/software/bwmeter/
Een groot deel daarvan is freeware.

Sommige firewalls laten ook precies zien hoeveel data er per proces verzonden wordt.
 
weballey: het gaat mij niet om hoeveelheid er wordt verzonden maar "vanwaar en naar wie" die hoeveelheid wordt verzonden.
Dat wil in namelijk de nek omdraaien. Ik hou helemaal niet van automatische dingen waar ik geen kontrole over heb.
Als ik onbeperkt kan internetten wordt het een ander verhaal, maar dan ng!! Kan ik die activiteit wel vertrouwen?
Dus naam programma en website en zo.
perloc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan