• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hoe pak ik dit aan...????

Status
Niet open voor verdere reacties.

L3onardo

Bekend gezicht
Lid geworden
30 mrt 2010
Berichten
135
Waarderingsscore
0
Hallo iedereen,

Ik ben een leek inzake netwerken, maar bij de aanschaf van onze woning wil ik het wel goed doen als er een netwerk moet gemaakt worden.

Situatie :
Telenet (Belgi) modem in de garage met daarnaast een switch (elke kamer boven heeft internet- en tv-aansluiting, dus voor de kinderen is er geen probleem daar in de toekomst)

Probleem :
Boven hebben we een open ruimte waar we een bureau hebben voor 2 personen, maar enkel 1 utp-aansluiting.

Groter probleem :
Boven en in de woonkamer beneden hebben we een zeer zwakke wifi ontvangst. Heb al eens geprobeerd met een wifi-repeater, maar dit was echt een flop. We gingen boven de laptop gebruiken voor mijn vrouw via wifi maar omdat dat signaal zo zwak is kan zij echt niet naar behoren werken.

Mijn vraag :
Ik weet dat als ik boven op het bureau nog een switch steek op die ene utp-aansluiting het probleem inzake 2 pc's daar opgelost is, maar dan blijven we zitten met dat wifi probleem, wat blijkbaar goed werkt in de ruimtes net naast de garage, maar dan weer niet waar we het nodig hebben.

Dus dacht ik aan een router, omdat ik dan ineens een thuisnetwerk kan instellen en ik ook had gelezen dat deze een veel betere wifi-signaalsterkte hebben dan die modems van de providers. Als de kinderen dan ook in de toekomst hun eigen internet op de kamer hebben dan heb je ook via een router daar een beetje controle over, niet?

Kort samengevat voor mijn situatie :
Een router lijkt me de beste oplossing alleen twijfel ik aan de plaats ervan :
Telenet-modem - router - switch (hier moet de router een sterk wifi signaal hebben omdat ie in de garage staat, maar zitten de kinderen in de toekomst wel op de router)
Telenet-modem - switch behouden - router enkel boven aan de utp-aansluiting (wifi-signaal zal hier goed zijn, maar de kinderen zitten dan niet op de router)

Of zie ik dit verkeerd??
Hoe zouden jullie dit doen?
ALs er een router moet zijn, welke zijn dan goed van kwaliteit?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het kan ook eventueel nog via een stopcontact. Daar zijn ook mogelijkheden voor.
Of het goed werkt kan ik niet zeggen, kijk op google.
Het beste is een utp kabel..
 
Vraag mij af waarom die repeater een flop was, dat ding moet je natuurlijk wel gebruiken op een plaats waar het signaal van de router nog sterk is.

Neem aan dat die van telenet een modem router is?
Je kunt de meeste modem routers als een bridge laten fungeren en de router erachter neemt dan alles over, als die een goede wifi zender en ontvanger heeft en hij staat centraal is het huis opgesteld......
 
Kan je niet vanaf de modem in de garage een bedraade repeater neerzetten boven? Dan heb je daar alsnog een goed signaal omdat hij dan alleen maar draadloss hoeft te zenden en niet te ontvangen.
 
Bedankt voor jullie snelle respons,

Ik weet niet of dit kan, maar iemand raadde me aan om een "accespoint" te maken : een switch op de utp-kabel van de tv beneden en daar dan zo'n acces-point + tv. Blijkbaar is zo'n accespoint een op zichzelf staand netwerk dan??
Aangezien de tv juist onder de open ruimte boven staat EN centraal in het huis zou dat alleszins mijn Wifi probleem moeten oplossen daar..??

Boven kan ik dan ook een switch op die ene utp-poort steken zodat we beide op de pc kunnen werken, alleen vraag ik me nu nog af of dat veel snelheidsverlies geeft?? Of bestaan er echt goede switches die geen of bijna geen verlies hebben?
 
Je geeft geen antwoord op de vragen, zou maar bij die iemand je verder laten informeren.
 
hallo

wat je kunt doen is,
op de plek waar je geen bereik of slecht bereik hebt een router plaatsen, wat ik uit je verhaal begrijp is dat dit bij je tv is.
Hier kun je inderdaad een router neer zetten en deze zo instellen dat deze in je netwerk wordt opgenomen, en daarna een utp naar je tv kunt leggen.
Nu kan ik je niet garanderen dat je met deze ene router overal dekking hebt omdat ik niet kan zien hoe groot jullie huis is.

wat betreft boven waar er 2 pc staan kun je inderdaad een switch gebruiken.
 
Een beetje switch heeft geen tot nauwelijks snelheidsverlies. natuurlijk wordt de snelheid wel lager na gelang je apparaten op de switch gaat aansluiten en gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan