• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Partitie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubensky

NCF Goeroe
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
17 okt 2011
Berichten
21.270
Waarderingsscore
418
Mensen,

IK heb een probleem met een schijf die ik alleen met het diskpart commando zie en ook kan benaderen en selecteren maar als ik er een partitie op aan wil maken o.i.d. dan krijg ik dat er onvoldoende schijfruimte beschikbaar is. Hoe kan ik dit oplossen?
 
Windows Schijfbeheer ziet die HD niet?
En is die HD ook niet aangemeld in Apparaatbeheer?
 
Daar ziet hij ze allebei wel (sorry voor het niet vermelden) maar deed het met diskpart om geen data te verliezen. Met schijfbeheer kan ik alleen maar verwijderen kiezen. Er zijn wel 3 partities.

Ik zie ze dus daar wel maar niet bij Deze PC en kan ze dus niet gebruiken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zet sceenshots van schijfbeheer of van de partitiemanager van Minitool hier neer, bij de laatste heb je geen data verlies als je het goed goed, overigens.
 
Het is een interne HDD.
 
Klik in Apparaatbeheer met rechts op die HD en kies voor "Installatie ongedaan maken".

Daarna start jij jouw PC opnieuw op.
Nadat de desktoop weer opgestart is zal Windows nieuw hardware vinden en installeren.
Indien dit weer een opnieuw opstarten nodig heeft, dat doen.
Mogelijk is de HD daarna weer gewoon werkend.
 
Dat ga ik proberen. Wat de foto betreft waar lange Pier om vraagt deze kan ik niet uploaden ImageShack geeft een upload foutmelding.
 
Indien de partitietabel is vernaggeld kun je er zo niets mee en zal die eerst moeten worden herstelt maar dat is gissen zonder die screenshots.



http://nl.tinypic.com/
 
Laatst bewerkt:
Het is dus een Dynamische schijf.
Indien je er weer in kan komen, verplaats dan alles wat bewaard moet worden naar een andere HD en verwijder dan daarna die HD en maak deze dan opnieuw aan, in n of twee primaire partities.
 
Omzetten met Minitool kan ook zonder data verlies.
 
Ik kan er nog niet opkomen en zou niet weten hoe ik met die minitool kan omzetten.
 
Ik heb nu de partitie active gedaan dan komen er Drive letters bij te staan maar dan zie ik ze nog niet bij deze PC. Nu kan ik wel copy partitie doen met dat programma maar vraag me af of dan de structuur of de data wordt gekopieerd?
 
In mijn menu staat de optie covert to basic disk niet!
 
Maak nog eens een screenshot van die Easeus manager.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan