• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Partitie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank.:smile:

Maare, als je die dynamic disk selecteert welke opties heb je dan?
Klik op de regel dynamic disk etc.

Je kun dus niet op de schijf via verkenner of computer komen? want hij heeft een schijfletter J:.

Zo ja, snelste is dan idd alles kopieren wat je wilt behouden, de schijf wissen en een nieuwe primaire partitie aanmaken zoals Ab voorstelde.
 
Dat wat Abe voorstelde wil ik ook gaan doen alleen kan ik niet op de schijf komen.

---------- Bericht toegevoegd op 12:54 ---------- Vorige bericht was op 12:45 ----------

Overigens gaat het om de bovenste disk die met de Drive letter J daar kan ik gewoon op en die werkt ook.
 
Zijn de partities wel voorzien van een driveletter? Rechtsklik op de partitie en kiezen voor 'Stationsletter en paden wijzigen'.
 
Lol, ben in de war gebracht, het gaat helemaal niet over de dynamische schijf maar om schijf 1, klopt dat?

Laar die Minitool of Easeus partitie repair erover gaan, als dat wil anders horen we het wel.
 
Dat is het probleem nu juist ze hebben geen letter maar zoals in de afbeeldingen te zien kan ik die optie ook niet aanklikken!

---------- Bericht toegevoegd op 14:31 ---------- Vorige bericht was op 14:23 ----------

Het gaat inderdaad om schijf 1

---------- Bericht toegevoegd op 14:33 ---------- Vorige bericht was op 14:31 ----------

Ik heb echt geen idee waar ik de repair optie kan vinden!
 
Ik ga het proberen. Waar is de optie Wipe partition voor?
 
Oke thanks me dan eerst maar eens in je vorige tip verdiepen (had het ook wel kunnen weten :smile:
 
Hier zijn een aantal foto's van het geen ik heb gedaan. Sorry hoor maar moet ik nu L doen om een backup te maken weet het niet helemaal zeker vandaar de vraag
  1. herstel1
  2. herstel2
  3. herstel3
  4. herstel4
  5. herstel5
  6. herstel6
  7. herstel7

Als ik dan toch een beeld geef dan maar een echt duidelijk beeld met screenshots van alle opties die ik heb gekozen.
 
Lol, zijn ext. Linux partities, maar geen Linux OS wat erop staat.

Als er ooit ntfs partities op hebben gestaan zou je nog "deeper search" kunnen gebruiken.

Je kunt ook de TestDisk Beta gebruiken en de schijf "raw" kunnen scannen op verloren bestanden mocht je bestanden missen die er op zouden moeten staan die je nodig hebt.

Indien niet het geval, partities wissen en nieuwe aanmaken voor het gebruik in windows.

Wil je weten wat erop staat in Linux, een live DVD van Ubuntu b.v. branden en ermee opstarten, miss moet je nog die schijf mounten maar dat zie je vanzelf, Knoppix kun je ook gebruiken, die heeft ook een live dvd.
 
Volgens mij ben je nu met de verkeerde HD bezig.
De grootste HD is dynamisch en daar wil je vanaf.

Jouw Windows draait toch op een SSD?
 
Daar ziet hij ze allebei wel (sorry voor het niet vermelden) maar deed het met diskpart om geen data te verliezen. Met schijfbeheer kan ik alleen maar verwijderen kiezen. Er zijn wel 3 partities.

Ik zie ze dus daar wel maar niet bij Deze PC en kan ze dus niet gebruiken.

Gaat niet om de dynamische schijf, die werkt prima.
 
@Abe,

De situatie is als volgt: Mijn Windows draait op een SSD (Samsung 840 EVO 250GB). Daarnaast heb ik een 2de schijf een HDD van 1,5 TB die werkt proma. Het gaat om de 3de schijf van 500 GB die krijgt ik niet te zien in de verkenner en kan er dus ook niet op.

@lange pier ik ga de "deeper search" proberen en anders even kijken met Ubuntu.
 
544b7290eb582-Ashampoo_Snap_2014.10.25_11h49m15s_001_.png


*is deze ook niet te benaderen met de Aomei Partition Master Free
 
Ik zie ze wel met dat soort tools maar kan de data er niet vanaf trekken.

---------- Bericht toegevoegd op 12:05 ---------- Vorige bericht was op 12:01 ----------

De blijft hangen op 84 procent

Even ter verduidelijking hier een screenshot.
 
wat bedoel je met " ik kan de data er niet van af trekken "

ik heb hier juist een test usb stick gemaakt met hetzelfde resultaat als de schijf 0 van u .
544b78910f759-Ashampoo_Snap_2014.10.25_12h15m58s_002_.png


hier staat dus ook gegevens op ...(heb deze effe voorzien van wat data )
de vraag is moet de data bewaard blijven ja/nee?

544b79a8d63ec-Ashampoo_Snap_2014.10.25_12h20m16s_003_.png


in schijfbeheer is deze dan weer wel te zien maar ook hier heeft deze geen letter toegewezen gekregen ..
544b7b7aee2e6-Ashampoo_Snap_2014.10.25_12h22m48s_004_.png

maar kan ik ook hier via schijfbeheer deze gewoon een letter toewijzen en vervolgens word deze ook via de verkenner gezien ..
de data die er op aanwezig is blijft behouden .

indien het je niet lukt om deze te benoemen dan gebruik je de Aomei P.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan