• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

samenstellen gamers pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Larvinn

Nieuw lid
Lid geworden
20 okt 2014
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Hallo Anson en Dave,

Ik game nu nog op een oude laptop wat die eigenlijk niet aan kan.
Hij valt ook vaak uit door oververhitting.
Ik zou graag wat advies en een samenstelling van jullie willen krijgen voor een goede gaming pc

1. Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?
Mijn budget is (2000,- 2200,- euro)

- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers)
Geen

- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv games, mediacenter, muziekbewerking, foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren,...)
Gaming, internetten

- Welke software/games ga je erop gebruiken?
(Battlefield, Call of duty, GTA etc.

- Ben je van plan te gaan overklokken? (Klik voor meer info)
Nee

- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc? (bv: Draadloos internet, SSD, kaartlezer, optie voor CFX/SLI, verlichting en venster in de behuizing, waterkoeling, upgrademogelijkheden...)
Draadloos internet, verlichting en venster in de behuizing

2. Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, luidsprekers ...)
toetsenbord, beeldscherm (32 inch)

- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)
Windows 7

- Heb je hiervoor ook een apart budget?
Nee gewoon totaal budget (2000,- 2200,- euro)

- Hoeveel beeldschermen wil je gaan gebruiken?
1

3. De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)winkel? (1)
Ja

- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)winkel wordt genstalleerd? (2)
Ja

- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)winkel of heb je liever dat wij prijs/kwaliteit de beste deal uitzoeken?
Gewoon de beste deal

Alvast bedankt voor jullie moeite.

---------- Bericht toegevoegd op 16:39 ---------- Vorige bericht was op 16:15 ----------

beeldscherm (32 inch) moet 22 inch zijn
extra randapparatuur: Muis(linkshandig), Headset
 
Woah. Eerst liep mijn pc volledig vast, toen wou ik het mandje afmaken en toen ging de site in onderhoud!

Ik zal straks het mandje even afmaken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het mandje van Seantf is niet echt goed, ik zou als ik jou was wachten op het mandje van lars.

Dit mandje is beter: klik. Ik heb het echter snel in elkaar gezet en verwacht dat lars met een beter mandje zal komen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nickel wat is er niet goed aan dan? Als je kritiek heb kan je me dan ook vertellen wat precies dan kan ik er van leren.
 
Sean, ik was het bericht nog aan het bewerken, sorry dat ik niet meteen mijn kritiek uitlegde.

-Gtx 700 serie is verouderd.
-4 GB ram, terwijl er makkelijk 8 GB in kan.
-Vrij langzame i5 processor, in deze pc kan makkelijk een snellere.
-Het beeldscherm is niet full HD.
-Zelf ben ik geen fan van coolermaster voedingen.
 
Ik snap niet dat jullie er telkens op kwamen, ik kwam er niet op maar nu wel:

Ik zou voor dit mandje gaan, je zal merken dat ik geen randapparatuur heb toegevoegd omdat ik vind dat het eigen mening is. Natuurlijk kunnen we je wel helpen ermee.

Er zal je nog iets opvallen; Windows 8.1. Windows 8(.1.x) is veel sneller dan Windows 7 en zal ook langer updates ontvangen. Je kan het normale menu weer terughalen met classic shell, maak je geen zorgen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ok nickel

er zit 8 gb in 2x 4 gb.
Ok met processor zou idd wat sneller kunnen true maar niet 100% nodig.
Beeldscherm is toch uiteindelijk eigen keus.
En coolermaster is jou mening.
En een 700 serie is vorig jaar uigebracht.
980 is leuk natuurlijk dat snap ik ook wel maar een beetje overkill in prijs 600 euro voor een videokaart.

---------- Bericht toegevoegd op 17:03 ---------- Vorige bericht was op 16:55 ----------

Mooi mandje lars :D ik heb nog veel te leren

---------- Bericht toegevoegd op 17:04 ---------- Vorige bericht was op 17:03 ----------

Witte behuizing zou ik aleen nooit doen :D te veel stof zie je daar op

---------- Bericht toegevoegd op 17:08 ---------- Vorige bericht was op 17:04 ----------

Btw lars ik zou er 1 x windows 8.1 afhalen :p 2x is beetje overkill :eek:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eerst bedankt voor de samenstelling.

Ik ga denk ik voor het winkelmandje van Lars.
Die heeft ook de betere videokaart dan de andere 2 mandjes.
Toch zou ik nog graag je mening, samenstelling van de randapparatuur willen krijgen.
Om het totaal plaatje te zien over wat goed is.

Alvast bedankt voor de moeite.
 
Lars kort vraagje waarom zou jij de nieuwest videokaart nemen? :eek: dies toch ontzettend duur en games gebruiken toch geen 4gb?
(mijn gtx 780 loopt ook als een trein kost de helft)
 
Waarom zou je een kaart uit de vorige generatie nemen die minder lang meegaat, meer stroom verbruikt en minder performance heeft?

En een GTX 780 zou ik liever niet nemen, een R9 290x is goedkoper en heeft een betere performance. De GTX 980 staat boven die 2.
 
Ok thnx :) ik nam die kaart omdat ik niet wist dat de gtx980 3 maanden later uit kwam :p en mijn budget zou er ook niet naar staan ^^
 
ok nickel

er zit 8 gb in 2x 4 gb.
Ok met processor zou idd wat sneller kunnen true maar niet 100% nodig.
En een 700 serie is vorig jaar uigebracht.
980 is leuk natuurlijk dat snap ik ook wel maar een beetje overkill in prijs 600 euro voor een videokaart.


Ik had niet gezien dat je 2*4GB had, excuses.
Maar met zo'n budget kan je toch het beste wel de snelste I5 nemen, dan gaat de pc het langste mee.
Verder heeft Lars al verteld waarom je het beste de nieuwste videokaart kan nemen.

Lars, ik snap jouw keuze voor een I7 niet, hij geeft aan alleen te gamen.
Dan is een I7 toch onnodig?!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zelfde als voor de videokaart :p hij heeft het budget mee ^^ (gok ik)
 
Ja daar heb je gelijk Nickel, maar ik zag geen enige reden voor het upgraden van iets anders om hem nog future-proof te maken. En aangezien het budget het toelaat, dan kan dit zeker.

Ik zat nog wel te twijfelen over een i5 met waterkoeling, maar dit is overkill als je niet gaat overclocken.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...582389]=1&product[629110]=1&product[470810]=1

^Draadloos internet toegevoegd.


Larvin hoe zit het met de case, wil je deze of een andere? Er zijn genoeg mogelijkheden namelijk, dit is er gewoon eentje die ik snel heb gekozen.

---------- Bericht toegevoegd op 19:37 ---------- Vorige bericht was op 19:28 ----------

Ik heb gewoon wat randapparatuur gepakt, maar het schetst je beeld wel. Omdat er een groter budget is, kan je eventueel ook nog Steelseries (Hier ben ik zeer positief over) of een ander merk kijken.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...278816]=1&product[667010]=1&product[559226]=1
 
De case vind ik eigenlijk wel mooi er uit zien in het wit.
Maar de sharkoon fireglider muis vind ik wat minder dan heb ik liever de Sharkoon Drakonia of is dat een beetje over de top voor alleen gamen?
Voor het toetsenboord heb ik een mooie gezien van steelseries de Apex gaming keyboard.
Het beeldscherm vind ik oke.
Dan ben ik alleen nog op zoek naar een mooie, goede gamers headset.
Als je plz voor de volgende keer een apart winkelmandje kan maken voor de randapparatuur is wel handig.
Dan kan je meerdere muizen, toetsenboorden en headsets erin doen.
Dan zeg ik daarna wel welke ik kies en dan kunnen we een definitief winkelmandje maken.

Alvast bedankt voor de moeite.
 
Larvinn voor de muis en toetsenbord moet je toch echt kijken naar wat jij lekker vind de ene vind dit en de andere dat :) ik zou zeggen loop een mediamarkt binnen en ga voelen ^^

---------- Bericht toegevoegd op 01:09 ---------- Vorige bericht was op 01:08 ----------

Btw voor headphone neem geen tritton die dingen breken zoo afschuwelijk snel
 
ok nickel

er zit 8 gb in 2x 4 gb.
Ok met processor zou idd wat sneller kunnen true maar niet 100% nodig.
Beeldscherm is toch uiteindelijk eigen keus.
En coolermaster is jou mening.
En een 700 serie is vorig jaar uigebracht.
980 is leuk natuurlijk dat snap ik ook wel maar een beetje overkill in prijs 600 euro voor een videokaart.

Jij zegt dus eigenlijk; ik,ga een 1200+ kopen, maar niet op snelheid gericht... Dan zou ik afvragen hoe je erbij komt...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan