• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Router probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

svenvdb

Junior lid
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
66
Waarderingsscore
0
hallo,

ik heb een router gekocht vandaag en ik heb hem aangesloten maar ik krijg een onbekend netwerk met beperkt internet die het eigenlijk alleen maar draadloos doet. Het zou aan de DHCP kunnen liggen maar ik weet niet hoe of wat ik moet instellen.


Mvg, Sven
 
Kan je even wat meer informatie geven? Om wat voor router gaat het hier Merk en type?
 
modem al gereset ,na aansluiten op router???
 
het gaat om een TP-LINK TL-WR1043ND.
En ik heb het resetten al een keer geprobeerd alleen heb ik dan alsnog hetzelfde probleem.
het gaat om een LAN verbinding.

mvg, Sven
 
Laatst bewerkt door een moderator:
als je de router in het netwerk op wilt nemen moet je inderdaad de dhcp uitschakelen en zelf een IP adres mee geven.

Maar als je de router niet in het netwerk wilt opnemen dan hoef de dhcp niet uit te schakelen.

opnemen bedoel ik dat je van af anderen pc die op de modem van je leverancier zitten ook de pc zien die op je router aangesloten zitten
 
Hier heb je de guide van de router kijk eens bij paragraaf 4.7 daar staat alles over de DHCP functie. Ik sluit me aan bij michiel2 kan je uitleggen wat je precies wilt met de router?
 
Ik wil eigenlijk gewoon alleen doorkopelen van de router zodat we beneden een fatsoenlijke wifi verbinding hebben voor de telefoons en via een LAN- de pc en ps4 aansluiten, maar hij geeft een onbekend netwerk en als ik de stappen volg om de router te installeren gaat hij bij het contreleren afbreken en zegt het dat je moet kijken of het dhcp is ingeschakeld.
 
Sluit je de router met de kabel aan op de modem? Dit is voor een goed signaal wel een betere optie omdat hij dan alleen maar signaal hoeft te zenden en niet ook nog eens draadloos te ontvangen.
 
De router staat aangesloten op de modem met bekabeling. als ik de router ertussenuit haal en kabel verbind met pc, dan pakt de pc wel de internetverbinding
 
dus als ik het goed begrijp dan geeft je pc aan dat je maar beperkte verbinding hebt als je de router er tussen hebt zitten?
 
Je hebt een modem/router waar je een router achter hebt gehangen?
Of had je al een router achter een modem en die heb je nu vervangen?

En welk merk en type is de modem of modem router?
 
michiel2: ja het geeft een beperkte verbinding aan
Lange Pier: modem is van ziggo een CISCO EPC3928, voor de rest heb ik geen routers of iets dergelijks erop aangesloten
 
de reden dat ik een router achter wil hangen is omdat de ontvangst van de wifi erg slecht is, en de modem/router in de meterkast staat en de router dan in de woonkamer want daar ligt een ethernet kabel.
 
Zet die Cisco als bridge met de radio uit, heb ik ook met een ECP3925, het onding, en een belkin dual erachter.
Staat in het manual hoe het moet.
 
@Svenvdb:

De TP-LINK TL-WR1043ND... (Kwijl...)

Deze router kan je op twee manieren aansluiten, maar om helemaal onafhankelijk te blijven van het LAN IP van de Cisco, die zou kunnen veranderen wanneer je van ISP veranderd OF Wanneer deze Cisco vervangen moet worden, kan het het beste op de volgende manier worden aangesloten:

De kabel die van de cisco af komt moet je in de WAN poort van de TPLink steken.
Een andere Ethernet kabel moet je in n van de LAN poorten steken en daar een computer / laptop aan koppelen.
Dan de Cisco een herstart geven, en de TPLink inschakelen.
Wanneer dat allemaal weer "wakker" is, de computer / laptop inschakelen, en kijken of je onder de netwerkverbinding een IP adres hebt gekregen.
Zet in netwerk eigenschappen op AL uw apparaten IPV6 liefst uit, en IPV4 op Automatisch adres verkrijgen.

Kijk dan wie de DHCP server is, en ga met een Internetbrowser naar dat adres.
Bijvoorbeeld: http://192.186.1.1

Je zou nu in een interface moeten komen waarin je alle instellingen van de TPLink zou moeten kunnen aanpassen, Inclusief Wireless, beveiliging, etc...

Dat uiteraard daarna opslaan, en uitproberen.

Neovo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom zou je IPv6 uit willen zetten? Apparaten die IPv6 kunnen praten, zullen dat binnen een netwerk ook doen.

Ik zou eerst de huidige situatie in kaart brengen. Zodat je ook weer weet hoe je eventueel terug kunt.
Ik sluit alleen een router op een router met de WAN-poort aan, als ik zeker weet dat de netwerken verschillend zijn.
Als de netwerken gelijk zijn (dus allebei bijvoorbeeld 192.168.1.0/24), dan garandeert dit problemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan