• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

.. Enorm Irritant ..

Rox

Bekend gezicht
Lid geworden
18 okt 2014
Berichten
183
Waarderingsscore
0
Absoluut iedere keer als ik op Nationaal Computer Forum inloggen kom, onderaan op pagina verschijnt een zeer irritante en behoorlijk brede '' Pop-Up ''
welke alleen maar handmatig te sluiten is anders blijf die ( kijk plaatje ! ) ..
Maar dat gebeurt ook vaak als ik op pagina-vernieuwen klik ..
Wat bedoeling mee is ? ( weet promotie reclame is ! maar hier en zo irritant ? ) en/ of wat aan te doen is tegen die irritatie ?? :( ik wil geen aparte anti-pup-up app.'s bij mij, alleen maar wegens dat installeren ..

zjur2v.jpg


Af/ en toe zo andere pop-up's reclame ook hier aanwezig zijn ze ... :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welke browser is dat.
Ik heb zelf net met IE 11 een en ander uitgeprobeerd, maar geen reclame gezien.
Standaard gebruik ik echter Firefox met als add-on onder andere Addblock-Edge, dus heb ik verder geen last van irritante reclame.
 
:D Ik gebruik ook Explorer maar af/ en toe gebruik ik Chrome ( zonder poesjes en pasjes of extra toevoegingen ! ) ook alleen maar voor zakelijke eigen zaken zoals bankieren enz...

:( Moet toevoegen ook dat die pop-up alleen maar hier voorkomt ...
 
Ik geef je hierbij 's werelds beste ondemand scanner.
Let goed op zodat je de gratis versie installeert; de demo versie werkt maar 14 dagen en daarna kan je helaas niet meer terug naar de gratis versie!


Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

Let op: in het laatste installatievenster staan twee vinkjes bij de meldingen, haal nu het bovenste vinkje weg (MBAM als volledige demo-versie gebruiken) en maak de installatie af.
Daarna is Malwarebytes MBAM als gratis versie genstalleerd, die doorlopend gebruikt kan worden.


  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup-2.0.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: via rechtsklik op mbam-setup-2.0.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op nstellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.
  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
    • Klik vervolgens op de knop Acties toepassen, bij de melding dat uw computer opnieuw opgestart moet worden klikt u op Nee.
    • Klik vervolgens op de knop Bekijk gedetailleerd logboek en klik op de knop exporteer en kies de optie tekstbestand (*.txt).
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    • Dit bestand zal standaard op uw bureaublad worden opgeslagen.
532aab157609a-MBAM-Scan.png
 
:D Ik heb origineel licentie van MBAM :D maar bij mij is kwaadaardige website's bescherming uitgeschakeld, ben zelf bij zeer veel clubs dat MBAM sowieso als kwaadaardig ziet :( en dus die heb uitgeschakeld ...

:( Zoals Nationaal Computer Forum kan nooit een kwaadaardige website zijn .....:( toch ?? :(

bffhuw.jpg


:D En nee na scannen ook vind ik niets, onlangs heb ik ook aangegeven dat ik bijna dagelijks eind van dag met AdwCleaner aan scannen ook ben ...
Bovendien gebruik ik ook origin. ESET Nod32 ...

---------- Bericht toegevoegd op 10:32 ---------- Vorige bericht was op 10:18 ----------

Zeer vaak en apart gebruik ik ook onderstaande ! :D

291hjrt.jpg


---------- Bericht toegevoegd op 11:07 ---------- Vorige bericht was op 10:32 ----------

Heb toch even heel gauw opnieuw MBAM GE-Updaten en gauw ook voor zekerheid GE-Scant :D uitkomst is onder ...:D

20hspyu.jpg

2hdnmfl.jpg

fxqws6.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Scan-Log !:D
2va1ll2.jpg
 
Ik heb hier zelf geen last van en gebruik geen speciale adblock toestanden. Heb getest met Chrome, Firefox en Internet Explorer. Andere ads worden wel weergegeven. Maar die jij aanhaalt niet. Lijkt me toch een probleem met je Windows en niet met het forum.
 
:( Op zich heb ik niet echt last van ( alleen beetje irritatie dus ), en als ik kijkt naar al die scan's ( kan niets, .... in systeem verdacht vinden ) 't is me ook wat nieuw ( -snap ook niet ! ) wou ik die verschijnsel slechts en alleen maar doorgeven ..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry voor alle commotie.

Bovenstaande advertentie is geen malware of iets dergelijks, maar een advertentie op het NCF. Af en toe wordt via ons advertentie-netwerk een zogenoemde floor-ad vertoond. Deze advertenties zijn alleen zichtbaar voor niet-geregistreerde gebruikers en worden slechts nmaal per sessie vertoond.

Mogelijk zijn er bepaalde maatregelen door het bedrijf genomen waardoor de sessie niet geregistreerd wordt en er vaker zo'n floor-ad te zien is. Dit is te verhelpen door ook op het werk in te loggen. Mocht u toch weer zulke advertenties zien terwijl u wel ingelogd bent dan hoor ik dat graag, want dan gaat er ergens iets mis.
 
:( Nee ik snap echt niet wat er aan de hand is ..
Ik heb pas nu gemerkt dat die gebeurt altijd nadat ik Internet geschiedenis verwijdert heb en als ik opnieuw hier inloggen moet, bij elke nieuwe inlog sessie krijg ik die dus te zien, en slechts een keer gebeurt is nadat ik op pagina vernieuwen geklikt heb ...
Voor test heb ik uurtje of drie/vier geleden ongv. alle Internet geschiedenis verwijdert, en ja hoor meteen nadat ik in-gelogd heb kreeg ik die te zien ( kijk onder plaatje ! ) .
Verder op pagina vernieuwen als ik klikt zie ik zoiets niet meer ( tenminste heb niet meer gezien nadat ik op F5 of pagina vernieuwen geklikt heb . ) ..

j9boz5.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is mogelijk dat dit veroorzaakt wordt door het cachen van de pagina's. Op het moment dat u opnieuw moet inloggen wordt de pagina voor niet-registreerde leden bewaard. Nadat u bent ingelogd wordt die bewaarde pagina getoond, waardoor u nog nmaal zo'n ad ziet. Als u daarna naar een nieuwe pagina gaat of op F5 drukt, dan laadt de pagina voor registreerde leden en ziet u nog maximaal n advertentie bijna bovenaan de pagina (en geen pop-ups).
 
:( Zoals ik zei heb ik verder geen problemen mee, maar klein beetje irritant is dat .
In eerste instantie ik heb ook gedacht dat systeem besmet is of zoiets, bovendien zo brede pop-up ( of AdSense ? ... van wie, Google ofzo ? ) zie ik niet zooo vaak :( is het pop-up of dus adsense ?
2hzybl.gif
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het gaat hier om een advertentienetwerk dat rechtstreeks advertenties plaatst voor grote bedrijven (Ziggo, Vodafone, Eneco, etc.). Enkele andere forums zoals FOK maken hier ook gebruik van. Sommige mensen vinden ze inderdaad storend, vandaar dat deze ook niet vertoond worden aan geregistreerde gebruikers.
 
Snap ik natuurlijk, en ook ik wou dit alleen maar hier doorgeven en niet zoals een klacht ! ( gewoon ter discussie ! ) was mijzelf zoiets ook niet echt bekend ...
Van mij mag als je dat wil, die topic ook dicht ...:surrender
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Van mij mag de thread gewoon openblijven hoor, want discussie is altijd welkom. Hartelijk dank voor uw mening.
 
:D Ook goed ...... bedankt aan je geduld ! (Y)

---------- Bericht toegevoegd op 10:21 ---------- Vorige bericht was op 23:22 ----------

Als topic toch door mag .... wil ik even toevoegen ( ter INFO ! ! :D )

Via eigenschappen van betreffende Pop-Up oftewel onderstaande reclame of z.g.n. adsense advertentie dat verschijnt en te zien ( dat was flash advertentie dus ! ) is, kon ik en heb ik instellingen beetje nagekeken en wat betreffende ook verandert ... ( kijk plaatje onder ! ! ) ..
Daardoor zie ik nu helemaal deze advertentie niet meer ( ff afkloppen ! en afwachten dus ...je weet maar nooit !:( ) ...

5448ba5e2dfb3-FLASH_%21_%21-new.gif
<--KLIK er op en kijk !

Of KLIK !--> HIER

---------- Bericht toegevoegd op 10:35 ---------- Vorige bericht was op 10:21 ----------

:idea: Pas vanochtend op idee gekomen en uitgevoerd ! :blush:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben weer terug met die thema, hier zelf ben rond kijken en toevallig was gekeken naar laatste topic waar ik gereageerd heb, onderaan verscheen weer en plotseling
dezelfde FLASH-reclame .... irritant echt hier op zoo mooie forum of site is dat ! ... overal lukt me alles beveiligen mee stoppen en redelijk alles te regelen maar dit .....:(:wall: :nea:

5456157fdd0e5-RECLAME_%21-new.gif


:( Of probeert me iemand hacken ??? :( ( twijfel ik op ! ) ... maar dat is ook te controleren :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Indien je overschakelt naar Firefox installeer je daarin Addblock Edge 2.1.5 en heb je daarna geen last meer van reclame uitingen.
 
Waarschijnlijk is ook wel zo
1075lye.gif
maar heb ik ook al Chrome samen met mijn vrouwtje en die zoals ik aangaf gebruik ik voor bankieren enz.. deze verschijnsel bij Chrome heb ik ook niet :( ...
Het is me raadsel hoezo op die site hier bij jullie alleen maar zoiets heb ik , en wil nu niet apart nog Firefox installeren en wegens dat Addblock Edge gebruiken, met die browser ben ook sowieso niet helemaal bekend enz..enz..
Reclame is niet schadelijk of besmettelijk maar irritant, en ik wil zo mooie gemeenschap niet wegens zo een zooitje verlaten ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben het met je eens dat je niet van een bepaalde browser gebruik moet maken om een bepaalde website te bereiken. Heb vandaag enkele keren getest met verschillende browsers, maar de pagina zoals in jou screenshot weergegeven krijg ik niet te zien. Mogelijk toch een infectie?
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan