• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Vreemde folder

Status
Niet open voor verdere reacties.

perloc

Enthousiast
Lid geworden
27 jan 2014
Berichten
2.224
Waarderingsscore
3
Ik heb op mijn D partitie een folder staan met de naam: catalog.wci
De folder bevat een 36 files met namen als 00000001.ps1 tot aan propstor.bk2
De meeste tussenliggende files hebben de extentie .000, .001, .002 met verschillende namen.
Ik heb geprobeerd deze folder te deleten, maar bij de eerste allerbeste krijg ik al een mededeling dat die door aan andere persoon of programma in gebruik is. Behalve dit forum staat er niets door mij opgestart.
Wie weet wat dit is?
perloc
 
Beste perloc / Lange Pier
( mag ik deze tip toevoegen ? :( )

Er is ook een zeer handige shell32 extensie via welke je zeker iets verwijderen kan en die heet LockHunter ( gratis is ! ) :D
Na installatie van LockHunter kan je gewoon op betreffende bepaalde folder welke je niet verwijderen kan, met rechte muis-kant klikken en in submenu op What islocking this folder ook klikken meteen krijg je te zien waarom je wat niet verwijderen kan ..
Vervolgens in LockHunter venster klik je op Unlock It ! en meteen op Delete It ! .....100% op die manier verwijderen je die kan, maar soms in systeem bestand zo vast genesteld is dat die niet meteen en per-direct verwijderen lukt, in dit geval klik je gewoon op Delete At Next System Restart en ga je PC herstarten, betreffende folder/map/bestand of wat dan ook, in jouw PC zeker is verdwenen :D

15d9cnc.jpg


Voor LockHunter -->> KLIK HIER !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Rox: Tjonge jonge, wat een smilies!!
Als ik per s wat wil verwijderen gebruik ik Killbox.
Dus Lockhunter is vooralsnog niet nodig.
Maar bedankt voor de tip!!

Lange Pier: De folder zit me nog niet in de weg. Neemt maar een beperkte ruimte in.
Waarom houdt Windows die folder niet in zijn eigen Windows folder? Hoef je niet te beantwoorden hoor!
Ik heb dit alleen maar gestart om zeker te weten dat het geen (onderdeel van) malware was.
Dank voor antwoord.
perloc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat soort tooltjes werkt lang niet altijd.
 
Unlocker gecloond.

Die "delinvfile" delete ook gelockte files, die andere niet.

Maar de TS heeft geen behoefte eraan om de boel te wissen.:wink:
 
Perloc waren ze ( zijn ze ! ) alleen maar drie ... toch ?

En i.v.m. jouw geval ben zeer zeker dat LockHunter helpen kan ....:idea:

Voor andere app. of tips weet ik niet ( helaas ! ) ..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Rox: Als je bedoelt 3 files; het zijn er 36. Anders weet ik niet wat je bedoelt.
Maar ze nemen maar betrekkelijk weinig ruimte in dus ik doe geen moeite ze te verwijderen.
Ik weet nu wat ik wilde weten.
Bedankt!
perloc
 
Perloc goeiemorgen

( jij bedoelde veel smileys zijn ze, en ik bedoelde er zijn slecht's drie ! :D )

I.v.m. jouw questie NU in die laatste comment zegt je hier '' ze nemen maar betrekkelijk weinig ruimte in dus ik doe geen moeite ze te verwijderen.'' ( ?? ) ..?
En boven in eerste commentaar #1 je zegt precies zo :
Ik heb op mijn D partitie een folder staan met de naam: catalog.wci
De folder bevat een 36 files met namen als 00000001.ps1 tot aan propstor.bk2
Ik heb geprobeerd deze folder te deleten

Zoals ik zei en sta ik achter mijn woorden, dat je LockHunter helpen ook kon ( ik zei kon ! ) als je maar weet hoe je die gebruiken moet ( ! ) en met een muis-klik kon je zelfs folder met inhoud verwijderen ook ..
Daardoor heb ik LockHunter ook voorgesteld, maar jij zegt dat je nu probleem oplossen hoe je verder moet ...... wel weet ......:drinks: en dat is van belang toch ??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Drie smileys is voor mij al heel veel! Ik gebruik ze nooit, daarom. Maar iedereen is natuurlijk vrij om ze al of niet te gebruiken.

Ik wilde die folder met die vreemde extentie verwijderen omdat ik die niet vertrouwde. Dat lukte niet zondermeer en daarom heb ik hulp gezocht bij dit forum en jij was zo vriendelijk om te reageren.
Nu ik weet dat de folder geen computerproblemen veroorzaakt is voor mij eigenlijk de kous af, temeer daar de ingenomen ruimte een "peanut" is.
Ik probeer mijn computer zo schoon mogelijk te houden en wil niet zomaar wr een programma erbij installeren.
MVG perloc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan