• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

[Opgelost] acer pc start moeizaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

golfeur

Bekend gezicht
Lid geworden
5 jan 2008
Berichten
118
Waarderingsscore
0
Ik heb een ACER Aspire pc met Windows 7. Sinds een tiental dagen start hij moeizaam en de problemen lijken te verergeren.
Normaal krijg je bij het opstarten het ACER opstart scherm gedurende een paar seconden en daarna start Windows 7.

Als ik hem nu opstart krijg je gedurende gedurende een flits van een seconde het opstartscherm van ACER gevolgd door geluid van de harde schijf. Daarna gebeuren er 3 mogelijke zaken:
- ofwel blijft het scherm zwart en windows wil niet opstarten
- ofwel start windows op terwijl het scherm zwart blijft maar pas na geruime tijd (tien minuten) krijg je het paswoordscherm
- ofwel start windows tamelijk snel op

Als windows niet wil starten moet ik hem via de aan/uit knop uitdoen en terug starten. Na 2 of 3 pogingen krijg ik hem meestal aan de praat.

Als hij dan opgestart is en je gebruikt de pc een tijdje niet dan krijg je terug een zwart scherm. Als je daarop clickt zie je in een flits het normale windows scherm en daarna wordt het scherm terug zwart en moet je hem terug uitdoen en heropstarten.

Sinds een paar dagen is het scherm van task manager totaal veranderd zoals je kan zien in bijlage.

Ik probeerde vorige week system restore maar die werkt niet meer (ik vroeg daarvoor op het forum hulp omdat na de system restore een aantal programmas niet meer werkten). Intussen heb ik alle programmas terug aan de praat gekregen.

Enig idee wat het probleem is en hoe het te verhelpen? Ik vrees dat de pc (die maar 2 jaar oud is) binnenkort volledig de geest zal geven.

Rudy
 

Bijlagen

  • task manager.png
    task manager.png
    93 KB · Weergaven: 51
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: acer pc start moeizaam

Hallo Rudy, ik heb jouw discussie verplaatst.

Download
520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.png
CrystalDiskInfo Portable - Klik niet op de blauwe knop "Jetzt downloaden mit sicherem Chip-Installer" maar klik daaronder op Alternative: Manuelle Installation

Start het tool op met adminrechten.

51f9732ba94d2-CrystalDiskInfo_juni_2013.png


Het tool leest daarop de SMART-gegevens van de aangesloten harddisks.
Is de kleur Blauw - dan volledig gezond.
Is de kleur Geel - dan zijn er problemen.
Is de kleur Rood - dan de HD z.s.m. vervangen.

Bij SSD's wordt ook de gezondheidstoestand van de SSD's vermeld (Health)
 
Re: acer pc start moeizaam

Om het probleem op te lossen had ik de pc terug gebracht naar fabrieksinstelling. Dit loste echter het probleem niet op, dus blijkbaar geen virus.
Ik heb uiteindelijk gevonden wat de problemen veroorzaakte. Een van mijn twee schermen (het scherm waarop de pc startte) verloor af en toe contact met de pc, met deastreuze gevolgen tot resultaat.
Nieuw scherm aangekoppeld en alles werkt terug prima.

Rudy
 
Re: acer pc start moeizaam

Fijn dat je teruggekoppeld hebt, weer veel plezier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan