• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Beeldscherm resolutie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

joero0

Nieuw lid
Lid geworden
25 okt 2014
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Hallo,

afgelopen tijd was mijn beeldscherm resolutie helemaal goed etc.
Laatst is mijn laptop gecrasht en heeft hij de resolutie ook erbij gereset.
Ik kan de resolutie max op 1366 X 768 zetten met beeldscherm gedupliceerd ( van laptop naar beeldscherm ).
Als ik het uitbreid kan ik op 1440 X 900 zetten.
Maar als ik het beeldscherm uitbreid crasht mijn laptop..
Is er een manier om die beeldscherm resolutie van 1440 X 900 te behouden zonder dat ik het beeldscherm uitbreid?

mvg,

Joeri.
 
joero0,

:welkom: bij de NCF!!

Je geeft aan dat de laptop crasht wat gebeurd er precies krijg je een bluescreen of valt de laptop uit?
 
Bij het uitbreiden van beeldscherm krijg ik een bluescreen na een tijdje.
Als ik zit te gamen en alt tab doe crasht die bijvoorbeeld al.
De bluescreen zegt iets over de harddisk dan, maar ik heb verder geen last ervan als ik hem op dupliceren houd.
 
Oke, doe het volgende: download Whocrashed en doe het analyse de uitkomst van de analyse vind je in het tekstvak van het programma. post de analyse in je volgende bericht.
 
Crash Dump Analysis
--------------------------------------------------------------------------------

Crash dump directory: C:\Windows\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

On Wed 22-10-2014 18:04:14 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\memory.dmp
This was probably caused by the following module: Unknown (0x00000000)
Bugcheck code: 0xA (0xFFFFF680000DEB08, 0x0, 0x0, 0xFFFFF800030A33FC)
Error: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Bug check description: This indicates that Microsoft Windows or a kernel-mode driver accessed paged memory at DISPATCH_LEVEL or above.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error.
Google query: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL




--------------------------------------------------------------------------------
Conclusion
--------------------------------------------------------------------------------

One crash dump has been found and analyzed.
Read the topic general suggestions for troubleshooting system crashes for more information.

Note that it's not always possible to state with certainty whether a reported driver is responsible for crashing your system or that the root cause is in another module. Nonetheless it's suggested you look for updates for the products that these drivers belong to and regularly visit Windows update or enable automatic updates for Windows. In case a piece of malfunctioning hardware is causing trouble, a search with Google on the bug check errors together with the model name and brand of your computer may help you investigate this further.
 
Aan de hardware ligt het in ieder geval niet. Er wordt vermeld dat het aan de driver ligt.
Heeft u al eens geprobeerd de drivers te updaten?

Als u niet weet hoe dat moet, wilt u dan even merk en type (niet bijv. HP, HP G62, maar bijv. G62 A13-SD) van uw computer opgeven?
 
Als je via computer naar apparaatbeheer gaat zie je daar dan gele uitroeptekens staan? Dit betekent dat je nog drivers mist. Als je de goede chipset driver niet kan vinden moet je even je type laptop vermelden dan kunnen we zoeken.
 
Ik heb nergens uitroeptekens staan, maar mijn nvidea driver geeft wel soms foutmeldingen, ik kan niet updaten dan krijg ik dat het bestand niet meer werkt.
 
De fout IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL wijst er op dat er in het verleden nieuwere drivers over de oudere drivers heen zijn genstalleerd, hetgeen vroeger of later onherroepelijk uitmond in BSOD's.
 
is er iets wat ik kan doen om het nog te fixen?
 
Hallo,

Dit probleem heb ik ook al vaker gehad alleen misschien doordat je , je laptop hebt gereset dat het stuurprogamma van je videokaart dan ook weg is dat heb ik destijds ook gehad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan