• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Router -> Verplaatsen -> Korte vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

tony2

Nieuw lid
Lid geworden
30 okt 2014
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik heb een aansluiting van UPC in mijn meterkast (foto) echter is door verstoring van andere routers 2 dikke muren en nog een dunne het signaal in de woonkamer wel goed maar in de daaraan aangrenzende ruimte juist helemaal niet.

Ik heb een externe router gekocht TP link (WDR4300 N750 + foto) en deze aangesloten op de router van UPC, probleem is dat ook deze router in die meterkast zit. In het huis zijn 4 aansluitingen in de muur (foto), n zon aansluiting zit in de kamer met de slechte ontvangst. Om dit probleem te verhelpen wil ik de tweede router op deze muuraansluiting aansluiten, dit lukt mij echter niet.

In de meterkast heb ik de volgende aansluitingen (foto) en op de router van upc (foto)

Kan iemand mij helpen met het aansluiten van deze tweede router op de muuraansluiting waardoor het draadloos internet wordt verbeterd?

De tweede router levert op dit moment zowel 2.4 Ghz als 5.0 Ghz


Mijn vraag samengevat:
- probleem: Router zit in de meterkast in het trappenhuis, waardoor bereik slecht is.
- (Hoe) kan ik mijn 2de router verplaatsen naar mijn woonkamer?
- In mijn woonkamer zit een wandcontact doosje waar een internetkabel in past.
 
Die UPC modem/router als bridge instellen met de radio uit en de 2e router bekabeld op een plaats zetten waar hij het beste tot zijn recht komt, die verzorgd dan alles.

In mijn woonkamer zit een wandcontact doosje waar een internetkabel in past.
En de kabel ervan gaat naar de meterkast?
 
Beste lange pier,

Waar dit wandcontact doosje op aangesloten is weet ik niet, ik vermoed dat hij aangesloten zit op die 2 doosjes in de meterkast (met 4 aansluitingen, er zijn namelijk 4 van deze wandcontact doosjes verspreid door het huis.
357r9c8.jpg


Oke het is dus belangrijk dat (nadat de 2de router gekocht is) de settings van de upc modem om te zetten op bridge... is dat een simpele kwestie die ik kan oplossen via ipadress van de modem? of komt daar wat expertise bij kijken?
ps. ik heb de radio van de modem al uitgezet om verstoring tegen te gaan.
 
Zal in de meterkast een utp kabel moeten worden gebruikt om die doos in de woonkamer te laten werken vermoed ik.
Zie je eigen 5e foto uit de eerste serie, nu nog ontdekken welke aan wat zit.

Je ziet in de configuratie pagina (vermoedelijk 192.168.100.1) van de modem/router hoe of wat, de radio had je al uit vertelde je.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan