• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

nieuwe windown desktop of mac mini?

Status
Niet open voor verdere reacties.

koekie1980

Nieuw lid
Lid geworden
31 okt 2014
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Hoi Ik ben newbie Koekie!

Mijn oude desktop is het steeds vaker aan het begeven... Laatst nog van windows XP (oops :) ) naar windows 7 overgegaan maar geen succes.... na 8 jaar is het een ontzettend langzame rammelbak. Ik ga als grafisch ontwerper het liefst voor een apple maar . Daarom wil ik me toch ook in windows-computers verdiepen.

Ik heb nu een Asus-desktop, heeft dus jaren prima gewerkt . Neig daarom naar dit merk.
Ga voor mijn werk Adobe Indesign, photoshop en illustrator gebruiken, redelijk zware programma's dus
Ik heb een laptop van mijn baas die het goed doet, windows 8, met 4GB ram, 64-bit besturingssysteem.
Dus voor de desktop dezelfde specificaties kiezen?

Ik heb weinig verstand van processors en toestanden.
Waar moet ik op letten als ik een nieuwe desktop aanschaf?

Ik heb mijn vraag ook op een ander forum gesteld en daar raadde men mij een Mac mini aan, hier heb ik geen ervaring mee.
Wat vinden jullie? Alvast bedankt voor het meedenken!
 
Met een mac betaal je het dubbele voor dezelfde specs. Verder is het maar net wat je gewend bent. Je software werkt net zo goed onder windows als op een mac. Ben je jarenlang windows gewend, dan is het vast een hele omschakeling, evenals andersom overigens. De beste resultaten krijg je meestal met een zelf samengestelde pc. Deze kun je desgewenst zelf in elkaar zetten, maar dat kun je ook door de winkel laten doen.

Neem dit even door: http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=45839
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan